• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT

Zeer interessant project dit.

Ben ook heel benieuwd waar dat mooie uitbouwsetje vandaan komt. interessant om ook op mijn eigen Ascona te zetten :-)

Dat knopje is bekend, maar moet erop zitten voor de APK, daarna wordt hij wel geblokeerd dat hij 't niet meer doet, tot de volgende APK.

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar je handremoplossing ivm de voetpedaal.

@henk 400rr wrote:@m400: Ja, dat klopt, daar was ik al een keer (net op tijd) achter gekomen.

Bedankt, ik zal daar eens mee aan de slag, is het dan handiger om een grotere cilinder te nemen voor de handrem? Ik ben nog 2 aan het bouwen dus dit is wel even handig om voor de bouw kort te sluiten.

Mij is verteld dat een kleinere remcylinder juist harder remt dus zeker niet groter.

Is niet zo heel spannend, zorgen voor een langere hefboom is een, een andere zou kunnen zijn een andere diameter van de remcillinder. Miss heb je het zelf al gemerkt, de remdruk naar acher wordt eigenlijk doorgelust en als je remt zit er dus druk op. Wil je dan ook nog eens een beetje handremmen moet je de remdruk overwinnen.

Die handrem is leuk bedacht maar bedenk wel dat als je de voetrem gebruikt en je wilt ook nog de handrem gebruiken dat je dan stevig moet trekken voor enig resultaat. En misschien een overbodige tip, zorg ervoor dat je de blokkering eruit haalt of iets verzint dat het "knopje" in blijft zitten....

Vandaag een hoop gedaan aan de ascona

foto's zeggen het....

rally5001.jpg

rally5002.jpg

rally5003.jpg

rally5004.jpg

rally5005.jpg

rally5006.jpg

rally5007.jpg

rally5008.jpg

rally5009.jpg

rally5010.jpg

rally5011.jpg

rally5012.jpg

rally5013.jpg

rally5014.jpg

rally5015.jpg

rally5016.jpg

Morgen hopen we dat er geluid uit de achterkant komt...

Dat knopje is bekend, maar moet erop zitten voor de APK, daarna wordt hij wel geblokeerd dat hij 't niet meer doet, tot de volgende APK.

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar je handremoplossing ivm de voetpedaal.

@m400: Ja, dat klopt, daar was ik al een keer (net op tijd) achter gekomen.

Bedankt, ik zal daar eens mee aan de slag, is het dan handiger om een grotere cilinder te nemen voor de handrem? Ik ben nog 2 aan het bouwen dus dit is wel even handig om voor de bouw kort te sluiten.

Is niet zo heel spannend, zorgen voor een langere hefboom is een, een andere zou kunnen zijn een andere diameter van de remcillinder. Miss heb je het zelf al gemerkt, de remdruk naar acher wordt eigenlijk doorgelust en als je remt zit er dus druk op. Wil je dan ook nog eens een beetje handremmen moet je de remdruk overwinnen.

ziet er allemaal super uit :wors

maar waarom niet meteen een lekker dik uitlaatspruitstuk ipv een standaard knellende omgelaste? ;)

Afgelopen dagen nog wat dingen aan de ascona gedaan.

hij loopt eindelijk (nog niet goed) waarschijnlijk de lmm kapot, gaan we morgen uitzoeken..

vandaag hebben we de remmen ontlucht en schokbrekers eronder gezet.

morgen gaan we weer verder

ook hopen we morgen de losse delen terug te krijgen van de spuiter zodat alles erop kan en de kleuren erop gespoten kunnen worden.

@m400: Ja, dat klopt, daar was ik al een keer (net op tijd) achter gekomen.

Wat zit daar nou voor trekhendeltje door de parafaan heen?

Moest je bij deze uitbouwset ook de voorschermen uitslijpen?

Welke maat hebben de 'brede' wieltjes? Staat heel dik!

ziet er allemaal super uit :wors

maar waarom niet meteen een lekker dik uitlaatspruitstuk ipv een standaard knellende omgelaste? ;)

@McLambo wrote:Wat zit daar nou voor trekhendeltje door de parafaan heen?

Is voor buiten de auto uitschakelen van de stroomvoorzienning van de auto

@McLambo wrote:Moest je bij deze uitbouwset ook de voorschermen uitslijpen?

Uiteraard

@McLambo wrote:Welke maat hebben de 'brede' wieltjes? Staat heel dik!

15"8J-ET0

zaten vroeger onder m'n "AcDelco" en de "Vanessa"-400

Wat voor maat banden moet hier op? Volgens mij kan het nog wel iets verder naar buiten, of niet?

Wat merk je nou als de grootste verschillen met het rijden van et35 en et 0?

Afgelopen dagen nog wat dingen aan de ascona gedaan.

hij loopt eindelijk (nog niet goed) waarschijnlijk de lmm kapot, gaan we morgen uitzoeken..

vandaag hebben we de remmen ontlucht en schokbrekers eronder gezet.

morgen gaan we weer verder

ook hopen we morgen de losse delen terug te krijgen van de spuiter zodat alles erop kan en de kleuren erop gespoten kunnen worden.

Wat zit daar nou voor trekhendeltje door de parafaan heen?

Moest je bij deze uitbouwset ook de voorschermen uitslijpen?

Welke maat hebben de 'brede' wieltjes? Staat heel dik!

Kan/hoort eigenlijk 225 op, zat toen 205 op.

het geheel ligt wat strakker op de weg, alleen langzame bochten nemen wordt wat zwaarder.

Terug
Naar boven