• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT

we hadden het kachelhuis aangepast ivm de 16v en het kunstof voor een deel vervangen voor een stukje plaat en dus sloeg de bombine kabel over en ging uit tot 2 keer over en toen was de plaat er tussen weg en was het goed.

Ok, dat is het verhaal wat ik ken/gehoord heb, sowiso zou hij geen homologatie rijden van 400, maar een aanvulling waarin stond dat er een uitbouw op mocht van ...breed.

Welke het is, geen idee, als ik het wist had ik hem wel in de verzameling en was hij zo te leveren wat mij betreft.

Ascona 400 had ook een paar homologaties met wat aparte aanvullingen, erg vreemd klonk dat niet.

Maar goed, volgend jaar is dat geen probleem met groep HM, dan is die homologatie niet nodig.

België was erg glad en redelijk tricky en we hebben veel regen gehad, de auto ziet er niet meer uit, ondanks ons uitstapje (korte vliegles) in een weiland hebben we geen noemenswaardige schades opgelopen.

De stuurbekrachtiging is uitgevallen, dus die gaat er nu definitief uit verder hadden we bijna geen verlichting en daar moet ik even naar kijken wat daarvan de oorzaak is, de dynamo is nieuw, misschien slechte massa.

Voor ons is het de laatste rally, hierna nog rally for kids en dan vindt ik het verder wel best, Hengelo weet ik nog niet of ik dat ga doen, sowsio moet ik dan nog HANS aanschaffen met de bijbehorende helm.

Gisteren weer wat aan de ascona gedaan

andere bak eronder gezet omdat de vorige bak alweer stuk was geen 3 en 4 meer toen we de bak erachter weg haalde kwam de toplager mee en dus die was ook stuk.

verder hebben we 1 fussee stuk gewisseld omdat er 2 verschillende op zaten maar dat is nu ook weer hetzelfde.

nu moeten er alleen nog pu bussen in de reactie stangen van de achteras want de achteras klappert eronder op onverhard. en ook hebben we de voorveren veranderd omdat die er bijna tussen weg vielen :shock:

foto's komen nog wel

Ok, dat is het verhaal wat ik ken/gehoord heb, sowiso zou hij geen homologatie rijden van 400, maar een aanvulling waarin stond dat er een uitbouw op mocht van ...breed.

Welke het is, geen idee, als ik het wist had ik hem wel in de verzameling en was hij zo te leveren wat mij betreft.

Ascona 400 had ook een paar homologaties met wat aparte aanvullingen, erg vreemd klonk dat niet.

Maar goed, volgend jaar is dat geen probleem met groep HM, dan is die homologatie niet nodig.

België was erg glad en redelijk tricky en we hebben veel regen gehad, de auto ziet er niet meer uit, ondanks ons uitstapje (korte vliegles) in een weiland hebben we geen noemenswaardige schades opgelopen.

De stuurbekrachtiging is uitgevallen, dus die gaat er nu definitief uit verder hadden we bijna geen verlichting en daar moet ik even naar kijken wat daarvan de oorzaak is, de dynamo is nieuw, misschien slechte massa.

Voor ons is het de laatste rally, hierna nog rally for kids en dan vindt ik het verder wel best, Hengelo weet ik nog niet of ik dat ga doen, sowsio moet ik dan nog HANS aanschaffen met de bijbehorende helm.

Kiek um gaan! :thumbup :thumbup :thumbup

Flink raggen met zo'n 'nieuwe' Ascona!. Maar daar is tie natuurlijk ook voorgebouwd! :shock:

Ik vind dat ie kwa rijhoogte echt perfect staat, heel mooi! :kewlpics

Zit er nou een barst bij de verbreder rechtsachter, of is dat gezichtsbedrog?

Gisteren weer wat aan de ascona gedaan

andere bak eronder gezet omdat de vorige bak alweer stuk was geen 3 en 4 meer toen we de bak erachter weg haalde kwam de toplager mee en dus die was ook stuk.

verder hebben we 1 fussee stuk gewisseld omdat er 2 verschillende op zaten maar dat is nu ook weer hetzelfde.

nu moeten er alleen nog pu bussen in de reactie stangen van de achteras want de achteras klappert eronder op onverhard. en ook hebben we de voorveren veranderd omdat die er bijna tussen weg vielen :shock:

foto's komen nog wel

Vorige week en deze week weer wat aan de ascona gedaan.

niet overal foto´s van maar van een paar dingen.

Carterplaat eronder gemaakt

Bak gewisselt

Andere chip erin

Brandblusser erin

kachelhuis aangepast

en nog wat kleine dingen

IMG00332-20110828-1357.jpg

IMG00333-20110828-1357.jpg

IMG00334-20110828-1548.jpg

Hij is bijna klaar voor Blankenheim.

Morgen even nieuwe olie erop en de auto even poetsen en dan is die er klaar voor

Hopelijk rijden we uit want er kan een leuk duel komen tussen Henk met de Manta Bas met de Kadett en Wij met de Ascona want wij zijn de enige in klasse CTC 24

Wij hebben er in ieder geval veel zin in.

Kiek um gaan! :thumbup :thumbup :thumbup

Flink raggen met zo'n 'nieuwe' Ascona!. Maar daar is tie natuurlijk ook voorgebouwd! :shock:

Ik vind dat ie kwa rijhoogte echt perfect staat, heel mooi! :kewlpics

Zit er nou een barst bij de verbreder rechtsachter, of is dat gezichtsbedrog?

wij hebben een blusinstalatie erin zitten dus met leidingen enz en voor de navistoel 1 en die moest er nog in maar hij staat klaar voor morgen

Vorige week en deze week weer wat aan de ascona gedaan.

niet overal foto´s van maar van een paar dingen.

Carterplaat eronder gemaakt

Bak gewisselt

Andere chip erin

Brandblusser erin

kachelhuis aangepast

en nog wat kleine dingen

IMG00332-20110828-1357.jpg

IMG00333-20110828-1357.jpg

IMG00334-20110828-1548.jpg

Hij is bijna klaar voor Blankenheim.

Morgen even nieuwe olie erop en de auto even poetsen en dan is die er klaar voor

Hopelijk rijden we uit want er kan een leuk duel komen tussen Henk met de Manta Bas met de Kadett en Wij met de Ascona want wij zijn de enige in klasse CTC 24

Wij hebben er in ieder geval veel zin in.

Terug
Naar boven