• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

asconahobbyist aan de familiebak! Mijn Zafira A update20/11

bij mij lag er geen reservewiel in,maar dr hangt dan ook een gastank onder.

Zelfs een krik lag er niet in.

Had van mn coupé de thuiskomer gehouden en ik had nog een Ascona krik,die past ook dus bij een lekke band hoef ik met met zo'n spuitbusje te hannesen.

En comfortstoelen,tsja.

Het is dezelfde bekleding als mn Astra coupe standaard had,de stoelen vindt ik niet echt bijzonder. De recaro's met rood leer van de coupé zaten stukken beter,maar de hogere zit maakt veel goed.

Moet zeker even wennen aan de koppeling,is nogal een bijterig typ,beetje zoals een 89er/90er Honda CRX had maar na een tijdje gaat t prima.

Gister m even een beurtje gegeven,t was niet slecht wat erin zat maar weet liever zeker dat t nieuw is.

Qua uitvoeringen had je er meerdere. Je had de Maxx,de Maxx Cool en de Maxx cool Nav.

Alles in kleur en mistlampen heb ik ook,alleen geen armsteunen.

Zo'n ding aan de stoel wil ik ook nog wel hebben,even zoeken maar.....

Ik heb inderdaad ook clima,Navi heeft ie ook gehad maar is dr uit helaas,ook een kleurendispay (CID heet dat geloof ik.)

Ik heb zo'n steuntje van autostyle gekocht, deze sloot perfect aan op de bekeleing en interieur, m'n maat dacht eerst dat hij origineel was (dus..) of het handig is of onhandig...korte ritten heb ik hem hoog staan, op de lange ritten gebruik ik hem wel, overigens, m'n vrouw die drukte zich er aan omhoog en nu kan die steun wel wat hebben, de stoel dus niet, maar hij hangt inmiddels weer recht. ;)

Voor de rest... tjah, erg handige multifunctionele wagen,soms redelijk onvoorstelbaar wat je kan met zo'n ding en wat je erin kwijt kan. Hij werd mij verkocht alszijnde "het luxe-te wat er is van dit type" en ..mwoah, vindt dat wel meevallen.

Net wat je zegt over de bekleding, ben ik niet onder de indruk en ik mis wel een kantelfunctie om wat meer druk onder m'n benen te krijgen, vooral op lange afstanden, zat ik liever in m'n vorige wagen.

De zitpositie, daar had ik eerst wat moeite mee.

Wij hebben de 2.2 diesel, lekker veel kopel en trekkracht en wel redelijk vlot.

ah,je bedoelt denk ik flash lube.

Somige motoren hebber er zeker baat bij.

Enneh Henk,hoeft niet alleen maar problemen te geven hoor,een gasbak.

Heb dr denk ik met eentje echt problemen gehad,en dat lag achteraf aan de inbouwer,en ik heb al met al zeker iets van 10 Opels op gas gehad waarvan een stuk of 5 met G3,altijd verder heerlijk mee gereden,tot soms heel hoge KM standen.

Als je je installatie goed ingebouwd hebt,en je doet een beetje normaal met je motor (niet enorm trappen enz.) dan weinig problemen.

Komt natuurlijk ook een beetje geluk bij kijken.

Een Diesel is ook niet zaligmakend meer tegenwoordig,je hoort genoeg over verstuiver ellende en brandstofpompen die er voortijdig de brui aan geven.

Ik ben nog steeds blij met gas.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Als ik me goed herinner ben ik wel eens wat tegengekomen over een toevoeging die voor een gasbak wel goed is. Of dat voor alle motoren / gasinstallaties nuttig is kan ik ook al niet vertellen, maar gebruik eens de zoekfunctie, ben je in elk geval geinformeerd.

vandaag was de postbode lief!!

Heeft een mooi pakketje bezorgd met daarin een hagelnieuw lederen stuurwiel.

dan kan het mottige exemplaar uit de mijne het veld ruimen.

Zo wordt ie steeds een stukkie netter.

foto's volgen.

De genoemde winterbanden hebben helaas een probleempje,zit m denk ik de velgen,2 suks lopen af,dus maar ns kijken waar t lekt.

van 2,5 naar 1 bar in 4 dagen is wel een beetje heel erg.

ah,je bedoelt denk ik flash lube.

Somige motoren hebber er zeker baat bij.

Enneh Henk,hoeft niet alleen maar problemen te geven hoor,een gasbak.

Heb dr denk ik met eentje echt problemen gehad,en dat lag achteraf aan de inbouwer,en ik heb al met al zeker iets van 10 Opels op gas gehad waarvan een stuk of 5 met G3,altijd verder heerlijk mee gereden,tot soms heel hoge KM standen.

Als je je installatie goed ingebouwd hebt,en je doet een beetje normaal met je motor (niet enorm trappen enz.) dan weinig problemen.

Komt natuurlijk ook een beetje geluk bij kijken.

Een Diesel is ook niet zaligmakend meer tegenwoordig,je hoort genoeg over verstuiver ellende en brandstofpompen die er voortijdig de brui aan geven.

Ik ben nog steeds blij met gas.

vandaag weer ff de zomerbanden erop geknald,maar ns rustig kijken,sowieso eerst alle bandjes eraf en de randen vande velgen goed schoonmaken,en eventueel dichtingsmiddel erop,dan moeten ze toch wel dicht zijn.

Gister op de sloop nog een nieuwe ouwe binnenspiegel gescoord,bij de oude was het kommetje waar het bolletje invalt gescheurd dus was een beetje lam,en ik miste een lamelletje in mn middelste dashboardrooster,ook weer geritseld.

Tellerklok is ook geregeld,ga zaterdag een tellerklok van een Astra G coupé halen,km stand komt aardig in de richting,is helaas niet exact goed te zetten.Heb ik in elk geval mn vertrouwde klok weer voor mn neus :D

boordcomputerverhaal weet ik nog even geen oplossing voor,heb van forumlid "the reaper" wat schema's en verklaringslijsten gekregen maar wordt er niet echt wijs uit.En aangezien de standaardradio ncdr1100 ook een puinding schijnt te zijn laat ik dat wel voor wat het is,wellicht is er een normaal grafisch scherm in te bouwen,maar zal qua bedrading wel niet zomaar kunnen.

@opelfreak1975 ,denk dat ik zaterdag ff jouw kant op kom voor de tuintafel,mits je er bent natuurlijk,kunnen we evt nog wel ff wat sloopjes af,kunnen die vrouwen samen wel ff keutelen :jerry :jerry

vandaag was de postbode lief!!

Heeft een mooi pakketje bezorgd met daarin een hagelnieuw lederen stuurwiel.

dan kan het mottige exemplaar uit de mijne het veld ruimen.

Zo wordt ie steeds een stukkie netter.

foto's volgen.

De genoemde winterbanden hebben helaas een probleempje,zit m denk ik de velgen,2 suks lopen af,dus maar ns kijken waar t lekt.

van 2,5 naar 1 bar in 4 dagen is wel een beetje heel erg.

vandaag lekker bakkie gedaan bij opelfreak1975,ook naar Duitsland geweest met de Zafira.

Tuurlijk ook een stukje autobahn gepakt,even op benzine en gaaan.

een ruime 180 op de klok was de max.

Vindt ik niet verkeerd met een motortje van 1600 cc in een auto van 1350 kg en de stroomlijn van een flatgebouw!

hij draait alleen wel veel toeren,bij die ruime 180 zit ie op ruim 5500 toeren,dat ga je dus geen uren rijden,gangetje van 140 max is prima te doen!

de stoelen moet ik zeggen vallen me toch ook niet tegen,totaal vandaag ruim 450 km gereden en hield het prima uit.

vandeweek dus een mooi hagelnieuw leren stuurwiel binnen gehad,zo uit de doos.

GroteFoto-DPAGX7F6.jpg

en vanuit het altijd mooie Huissen bij Arnhem zijn we rond een uur of 6 doorgekacheld naar Baarle Nassau om daar voor een Kennis een Airbag op te pikken en voor mezelf voor de Zafira een mooie tellerklok afkomstig uit een Astra G coupé.

Zo wordt de familiebak toch nog een beetje sportief!

Heb wel gemerkt dat ie hetzelfde euvel heeft als mn coupe had,namelijk de dakantenne fluit bij wind uit een bepaalde hoek.

Bij de coupé heb ik toen zo'n kort sportantennetje erop gezet,hier dus ook maar even voor halen!

vandaag weer ff de zomerbanden erop geknald,maar ns rustig kijken,sowieso eerst alle bandjes eraf en de randen vande velgen goed schoonmaken,en eventueel dichtingsmiddel erop,dan moeten ze toch wel dicht zijn.

Gister op de sloop nog een nieuwe ouwe binnenspiegel gescoord,bij de oude was het kommetje waar het bolletje invalt gescheurd dus was een beetje lam,en ik miste een lamelletje in mn middelste dashboardrooster,ook weer geritseld.

Tellerklok is ook geregeld,ga zaterdag een tellerklok van een Astra G coupé halen,km stand komt aardig in de richting,is helaas niet exact goed te zetten.Heb ik in elk geval mn vertrouwde klok weer voor mn neus :D

boordcomputerverhaal weet ik nog even geen oplossing voor,heb van forumlid "the reaper" wat schema's en verklaringslijsten gekregen maar wordt er niet echt wijs uit.En aangezien de standaardradio ncdr1100 ook een puinding schijnt te zijn laat ik dat wel voor wat het is,wellicht is er een normaal grafisch scherm in te bouwen,maar zal qua bedrading wel niet zomaar kunnen.

@opelfreak1975 ,denk dat ik zaterdag ff jouw kant op kom voor de tuintafel,mits je er bent natuurlijk,kunnen we evt nog wel ff wat sloopjes af,kunnen die vrouwen samen wel ff keutelen :jerry :jerry

GroteFoto-7RVHPGVP.jpg

ik denk dat ik niet de hele klok overbouw ivm de km stand.

Ga kijken of ik alleen de wijzerplaat,het front en de wijzers kan overbouwen,hou ik mn eigen mechanisch deel.

De coupé klok bouw ik dan weer dicht met mijn delen.Die kan dan evt weer op marktplaats,de coupe klok heeft namelijk zo'n 50.000 minder erop staan en dat vindt ik teveel,wil wel mijn km stand kloppen houden.

nou,het is allemaal iets anders gegaan.

Zowel de coupe klok als mn eigen klok zijn nu onbruikbaar!

Dus de Zaf staat nu even op non actief.

Hou het er maar op dat het allemaal niet ging zoals het moest.

Dus nu maar hard op zoek naar een andere klok.

Even ter info,een astra g klok past niet 1 op 1 in een zafira,sowieso moet je het front en het pennetje van de dagteller overzetten,en met name dat pennetje zat bij mij de kneep.

vandaag lekker bakkie gedaan bij opelfreak1975,ook naar Duitsland geweest met de Zafira.

Tuurlijk ook een stukje autobahn gepakt,even op benzine en gaaan.

een ruime 180 op de klok was de max.

Vindt ik niet verkeerd met een motortje van 1600 cc in een auto van 1350 kg en de stroomlijn van een flatgebouw!

hij draait alleen wel veel toeren,bij die ruime 180 zit ie op ruim 5500 toeren,dat ga je dus geen uren rijden,gangetje van 140 max is prima te doen!

de stoelen moet ik zeggen vallen me toch ook niet tegen,totaal vandaag ruim 450 km gereden en hield het prima uit.

vandeweek dus een mooi hagelnieuw leren stuurwiel binnen gehad,zo uit de doos.

GroteFoto-DPAGX7F6.jpg

en vanuit het altijd mooie Huissen bij Arnhem zijn we rond een uur of 6 doorgekacheld naar Baarle Nassau om daar voor een Kennis een Airbag op te pikken en voor mezelf voor de Zafira een mooie tellerklok afkomstig uit een Astra G coupé.

Zo wordt de familiebak toch nog een beetje sportief!

Heb wel gemerkt dat ie hetzelfde euvel heeft als mn coupe had,namelijk de dakantenne fluit bij wind uit een bepaalde hoek.

Bij de coupé heb ik toen zo'n kort sportantennetje erop gezet,hier dus ook maar even voor halen!

GroteFoto-7RVHPGVP.jpg

ik denk dat ik niet de hele klok overbouw ivm de km stand.

Ga kijken of ik alleen de wijzerplaat,het front en de wijzers kan overbouwen,hou ik mn eigen mechanisch deel.

De coupé klok bouw ik dan weer dicht met mijn delen.Die kan dan evt weer op marktplaats,de coupe klok heeft namelijk zo'n 50.000 minder erop staan en dat vindt ik teveel,wil wel mijn km stand kloppen houden.

Terug
Naar boven