• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

asconahobbyist aan de familiebak! Mijn Zafira A update20/11

dat is wel jammer dat het niet zo gaat als je wil maar als je van de klok af wil hou ik me aan bevolen want zal bij mij wel denk ik passen

het was gisteren weer ff gezellig en de familie auto is goed gekeurt mooie zaf is het

nou,het is allemaal iets anders gegaan.

Zowel de coupe klok als mn eigen klok zijn nu onbruikbaar!

Dus de Zaf staat nu even op non actief.

Hou het er maar op dat het allemaal niet ging zoals het moest.

Dus nu maar hard op zoek naar een andere klok.

Even ter info,een astra g klok past niet 1 op 1 in een zafira,sowieso moet je het front en het pennetje van de dagteller overzetten,en met name dat pennetje zat bij mij de kneep.

Er is weer nieuws over de Zaf.

vandeweek weer post binnengehad.

De drukknopjes van de sleutels waren niet zo mooi meer!

GroteFoto-EOYN8EBA.jpg

maar gelukkig kon de firma"original carparts" aleen de kapjes los leveren,navraag bij de Opel dealer leverde nul op het rekest.

wel apart dat ze gewoon in een originele Opel verpakking zaten.

maar voor 3,95 per stuk gaan we niet moeilijk doen!

GroteFoto-PQYHTYR8.jpg

ook ben ik maar weer met de teller bezig geweest.

resultaat is nu naar mn zin.

het electrisch deel is nu van de originele klok,de wijzers en platen van een Astra G coupé en het voorhuifje van een Zafira elegance 2003 (met mooie chromen ringen)

voor!

GroteFoto-3SCI8RRP.jpg

na!

GroteFoto-XUMQCUXK.jpg

GroteFoto-LQSAVTYM.jpg

en mischien vanmiddag als ik zin heb nog het stuur erin zetten.

dat is wel jammer dat het niet zo gaat als je wil maar als je van de klok af wil hou ik me aan bevolen want zal bij mij wel denk ik passen

het was gisteren weer ff gezellig en de familie auto is goed gekeurt mooie zaf is het

stuurtje zit er ook al in,voelt wel nice zo'n nieuw stuurtje,beter dan dat vieze plakkerige lor wat erin zat ;)

enneh,wout,heb je tellerplaatje al klaar liggen hoor!!

Er is weer nieuws over de Zaf.

vandeweek weer post binnengehad.

De drukknopjes van de sleutels waren niet zo mooi meer!

GroteFoto-EOYN8EBA.jpg

maar gelukkig kon de firma"original carparts" aleen de kapjes los leveren,navraag bij de Opel dealer leverde nul op het rekest.

wel apart dat ze gewoon in een originele Opel verpakking zaten.

maar voor 3,95 per stuk gaan we niet moeilijk doen!

GroteFoto-PQYHTYR8.jpg

ook ben ik maar weer met de teller bezig geweest.

resultaat is nu naar mn zin.

het electrisch deel is nu van de originele klok,de wijzers en platen van een Astra G coupé en het voorhuifje van een Zafira elegance 2003 (met mooie chromen ringen)

voor!

GroteFoto-3SCI8RRP.jpg

na!

GroteFoto-XUMQCUXK.jpg

GroteFoto-LQSAVTYM.jpg

en mischien vanmiddag als ik zin heb nog het stuur erin zetten.

Laat ik nou afgelopen vrijdag ook een Zafira gekocht hebben.Ook een MAXX cool NAV.

Bomvol met allerlei snufjes

navigatie

airco

climate controle

cruise controle

8 airbags

ISOFIX systeem

lichtmetalen velgen

noem het maar op.

Hij heeft 128.000 km gereden.Ingeruild op de Volvo met ruim een kwart miljoen op de teller.Tot nu toe een heerlijke auto.Ik moest met mijn lengte zelfs de stoel wat naar voren schuiven.

Ik heb hem op benzine.

stuurtje zit er ook al in,voelt wel nice zo'n nieuw stuurtje,beter dan dat vieze plakkerige lor wat erin zat ;)

enneh,wout,heb je tellerplaatje al klaar liggen hoor!!

Marcel, het is een mooie Zafira maar niet overdrijven he: ze hebben maximaal 6 airbags: 2 front, 2 side en 2 inflateable curtains die van voor naar achter langs de gehele raampartij lopen!

Van na de facelift zoals jij en Asconahobbyist hebben altijd de curtains waardoor de hoofdruimte langs het plafond iets krapper is en de stijlen met stofachtig materiaal zijn bekleed in plaats van hard plastic.

Laat ik nou afgelopen vrijdag ook een Zafira gekocht hebben.Ook een MAXX cool NAV.

Bomvol met allerlei snufjes

navigatie

airco

climate controle

cruise controle

8 airbags

ISOFIX systeem

lichtmetalen velgen

noem het maar op.

Hij heeft 128.000 km gereden.Ingeruild op de Volvo met ruim een kwart miljoen op de teller.Tot nu toe een heerlijke auto.Ik moest met mijn lengte zelfs de stoel wat naar voren schuiven.

Ik heb hem op benzine.

Ik heb een airbag in het stuur,in het dashboard,bij de B stijl (rechter en linkerkant) en bij de c stijl (rechter en linkerkant) en airbags in de voorstoelen (rechter en linkerstoel)

Volgens mij tel ik 8 airbags.

@saluma wrote:Ik heb een airbag in het stuur,in het dashboard,bij de B stijl (rechter en linkerkant) en bij de c stijl (rechter en linkerkant) en airbags in de voorstoelen (rechter en linkerstoel)

Nee, op die stijlen staat alleen het woord "airbag" geschreven: in de stijl zelf zit niks, in de dakrand van voor naar achter zit een opblaasbaar gordijn (inflateable curtain) wat zich voor het raam naar beneden uitrolt en zich spant tussen de stijlen.

Asconahobbyist, sorry voor de -offtopic

Marcel, het is een mooie Zafira maar niet overdrijven he: ze hebben maximaal 6 airbags: 2 front, 2 side en 2 inflateable curtains die van voor naar achter langs de gehele raampartij lopen!

Van na de facelift zoals jij en Asconahobbyist hebben altijd de curtains waardoor de hoofdruimte langs het plafond iets krapper is en de stijlen met stofachtig materiaal zijn bekleed in plaats van hard plastic.

Ik heb een airbag in het stuur,in het dashboard,bij de B stijl (rechter en linkerkant) en bij de c stijl (rechter en linkerkant) en airbags in de voorstoelen (rechter en linkerstoel)

@saluma wrote:Ik heb een airbag in het stuur,in het dashboard,bij de B stijl (rechter en linkerkant) en bij de c stijl (rechter en linkerkant) en airbags in de voorstoelen (rechter en linkerstoel)

Nee, op die stijlen staat alleen het woord "airbag" geschreven: in de stijl zelf zit niks, in de dakrand van voor naar achter zit een opblaasbaar gordijn (inflateable curtain) wat zich voor het raam naar beneden uitrolt en zich spant tussen de stijlen.

Asconahobbyist, sorry voor de -offtopic

Terug
Naar boven