• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra 1.6 startproblemen

Buil

Lid
Goedemorgen,

Sinds juli dit jaar rijd ik een Opel Astra 1.6 (benzine) uit 1998 met ruim 170000km op de teller.

Sinds kort heb ik af en toe startproblemen. Als ik wil starten en ik draai de sleutel om in het contactslot, gebeurt er niets. Alle waarschuwingslampjes branden wel, maar de motor gaat niet rond. Ik hoor alleen een getik bij het dashboardkastje bij de bijrijdersstoel.

Nu gebeurde dit een maand geleden voor het eerst. Auto aan de praat gekregen door aan te duwen. Sindsdien was het niet meer voorgekomen, maar gisteravond (na eerder die dag een rit van 100km gemaakt te hebben) had ik het probleem weer, en vanmorgen weer. Zonet probeerde ik nogmaals te starten, toen deed hij het gewoon weer.

Andere info waar jullie misschien iets aan hebben:

- Bij beide sleutels is de batterij volgens mij bijna leeg (want auto ontgrendelen van afstand gaat niet altijd meer)

- Af en toe bij bijv. stilstaan voor stoplicht brand het waarschuwingslampje voor olie. Volgens garage is er niks aan de hand en ligt het waarschijnlijk aan de sensor (peil is wel goed)

- Na het starten (als hij het wel doet) gaat het toerental even iets omhoog, waarna hij op een normaal toerental komt (weet niet of dit normaal is of relevant, maar dacht ik vermeld het toch maar even :))

Ik heb al even lopen googlen en kom veel computer, bedradings- of sensorproblemen tegen. Ik dacht dat het misschien aan een startblokkering zou kunnen liggen, maar dan moet hij het toch ook niet doen als je m aanduwt? Ik vraag mij af of jullie met behulp van deze info dingen kunnen uitsluiten, of dat ik toch echt naar een monteur moet gaan...

Hopelijk kan iemand mij met dit probleem helpen. Als jullie nog extra info nodig hebben, dan hoor ik dat graag. Ben zelf nogal een leek wat betreft auto's. :)

Als de startmotor niet gaat draaien moet je het in het Cicuit van de startmotor zoeken..

dat zijn de volgende onderdelen:

- Startonderbreker word niet uitgelezen: Motorregel lampje knippert op Contact in dit geval

- Contactslot

- Startmotor

- Bekabeling ervan.

Willem

Terug
Naar boven