Ik ben Hans
begonnen met saab te rijden
een saab 900 classic met uiteindelijk alles van top tot teen aangepast te zijn
nieuw aangepast motorblok met uiteindelijk 525pk uit een 2.0 Turbo met ander motormanagment saab trionic 5
en dagelijks een saab 9-5 2.3Turbo trionic 7 met 420pk
waarbij ook het hele onderstel en interieur is aangepast
nog steeds heb ik de saab 9-5
maar dagelijks moest er iets anders komen omdat ik gestopt ben met werken en terug ben gaan studeren
Heb een slOpel astra gekocht voor dagelijks vervoer omdat ik student ben,en het vooral zuiniger moest dan mijn saab dat ik eerst dagelijks mee reed
budget bepaald en dan maar eens kijken wat ik daarvoor kon kopen, budget doormidden gedeeld voor de aanschaf, en het andere deel was voor al het achterstallig onderhoud weg te werken
het moest zuinig zijn, vlot in verkeer, veilig, en het moest zeker goed sturen met een aantal aanpassingen,en niet vervelen na een tijd
astra na de poetsbeurt bij aankoop
Nederlandse auto en ingevoerd in Belgie
dus ben ik uiteindelijk op een opel astra H station 1.9 cdti sport 150pk uitgekomen met 177Dkm
leder interieur,verwarmde stoelen,ESP, en een dikke sportknop die altijd instant wordt aangezet :wub
en een m32 6 bak was voor mij de overtuigende factor, tegenover een 5deurs hatch met een 5 bak waar ik interesse in had
en de station vondt ik beter sturen dan een hatch
na dat ik er 2 weken mee had gereden was het onderstel kompleet versleten... :hmmz
eerste indruk van de astra, hij valt zeker niet tegen, en gaat vrij strak de bocht om met een versleten onderstel
dus dan maar zoals al gepland vele onderdelen besteld
Bilstein B8 schokdempers met eibach veren - 3cm
Whiteline onderstel delen
ondersteldelen voor de voorzijde:
-link kit heavy duty adj steel ball -front Sway bar
-Caster correction - control arm lower inner rear
-Control arm - lower inner front
-Veerpootbrug
onderstel delen achter:
-Sway bar rear- 24mm heavy duty blade adjustable
2 point adjustable - TUV certified
-Camber/toe correction - shim type
en rondom rond nieuwe remschijven en remblokken origineel
en vooraan 308mm remschijven
nu bezig met de turbo die aan het overlijden was aan het vervangen, deze wordt aangepast voor meer vermogen te leveren.
samen met een andere inlaatbuis, en intercooler op maat,met een nieuwe radiator en thermostaat
en dan wordt hij gechipt, software op maat, en ik hoop rond de +- 250pk en +- 500nm uit te komen
en ook worden er nog 4 nieuwe wiellagers gemonteerd omdat deze nu aan het zingen zijn, door het rustig rijden zijn ze ook sneller overleden :hmmz
ondertussen ook de kofferklep al gecleaned van emblemen
valeo ruitenwissers erop en een grote onderhoudsbeurt gegeven, olie,oliefilter,luchtfilter
witerbanden op de originele 16" velgen
en 18"OZ supperleggera in de zomer
swaybar gemonteerd
18"OZ velgen org ophanging
dan het onderstel eens gestoken en meteen nieuwe remmerij rondom rond
het whiteline spul, ook maar meteen nieuwe fuseekogels en stuurkogels gemonteerd
het doe- /wensenlijstje is nog lang
-nieuwe koppeling en slave cilinder en drukgroep, en een oplossing voor het duel massa vliegwiel dat volgens mij stuk is,en een nieuw ook zo zal stukgaan bij mij
-achterste motorsteun vervangen
-xenon koplampen, org koplampunits geen aftermarket
-andere voorstoelen
-radio, ander cid scherm, er zit nu een klein zwart met oranje letters in.
-graag de ruiten blenderen achteraan
-embleemloze grill
-distributieriem en rollen vervangen
-waterpomp vervangen
-gloeibougies vervangen
-interieurfilter?
-stalen remleidingen
-grotere downpipe zonder katalysator
-whitline subframe bussen, het subframe begint nu soms te bewegen (mede afhankelijk door mijn rijstijl)en dit zal er niet beter op worden als er meer vermogen inkomt
begonnen met saab te rijden
een saab 900 classic met uiteindelijk alles van top tot teen aangepast te zijn
nieuw aangepast motorblok met uiteindelijk 525pk uit een 2.0 Turbo met ander motormanagment saab trionic 5
en dagelijks een saab 9-5 2.3Turbo trionic 7 met 420pk
waarbij ook het hele onderstel en interieur is aangepast
nog steeds heb ik de saab 9-5
maar dagelijks moest er iets anders komen omdat ik gestopt ben met werken en terug ben gaan studeren
Heb een slOpel astra gekocht voor dagelijks vervoer omdat ik student ben,en het vooral zuiniger moest dan mijn saab dat ik eerst dagelijks mee reed
budget bepaald en dan maar eens kijken wat ik daarvoor kon kopen, budget doormidden gedeeld voor de aanschaf, en het andere deel was voor al het achterstallig onderhoud weg te werken
het moest zuinig zijn, vlot in verkeer, veilig, en het moest zeker goed sturen met een aantal aanpassingen,en niet vervelen na een tijd
astra na de poetsbeurt bij aankoop
Nederlandse auto en ingevoerd in Belgie
dus ben ik uiteindelijk op een opel astra H station 1.9 cdti sport 150pk uitgekomen met 177Dkm
leder interieur,verwarmde stoelen,ESP, en een dikke sportknop die altijd instant wordt aangezet :wub
en een m32 6 bak was voor mij de overtuigende factor, tegenover een 5deurs hatch met een 5 bak waar ik interesse in had
en de station vondt ik beter sturen dan een hatch
na dat ik er 2 weken mee had gereden was het onderstel kompleet versleten... :hmmz
eerste indruk van de astra, hij valt zeker niet tegen, en gaat vrij strak de bocht om met een versleten onderstel
dus dan maar zoals al gepland vele onderdelen besteld
Bilstein B8 schokdempers met eibach veren - 3cm
Whiteline onderstel delen
ondersteldelen voor de voorzijde:
-link kit heavy duty adj steel ball -front Sway bar
-Caster correction - control arm lower inner rear
-Control arm - lower inner front
-Veerpootbrug
onderstel delen achter:
-Sway bar rear- 24mm heavy duty blade adjustable
2 point adjustable - TUV certified
-Camber/toe correction - shim type
en rondom rond nieuwe remschijven en remblokken origineel
en vooraan 308mm remschijven
nu bezig met de turbo die aan het overlijden was aan het vervangen, deze wordt aangepast voor meer vermogen te leveren.
samen met een andere inlaatbuis, en intercooler op maat,met een nieuwe radiator en thermostaat
en dan wordt hij gechipt, software op maat, en ik hoop rond de +- 250pk en +- 500nm uit te komen
en ook worden er nog 4 nieuwe wiellagers gemonteerd omdat deze nu aan het zingen zijn, door het rustig rijden zijn ze ook sneller overleden :hmmz
ondertussen ook de kofferklep al gecleaned van emblemen
valeo ruitenwissers erop en een grote onderhoudsbeurt gegeven, olie,oliefilter,luchtfilter
witerbanden op de originele 16" velgen
en 18"OZ supperleggera in de zomer
swaybar gemonteerd
18"OZ velgen org ophanging
dan het onderstel eens gestoken en meteen nieuwe remmerij rondom rond
het whiteline spul, ook maar meteen nieuwe fuseekogels en stuurkogels gemonteerd
het doe- /wensenlijstje is nog lang
-nieuwe koppeling en slave cilinder en drukgroep, en een oplossing voor het duel massa vliegwiel dat volgens mij stuk is,en een nieuw ook zo zal stukgaan bij mij
-achterste motorsteun vervangen
-xenon koplampen, org koplampunits geen aftermarket
-andere voorstoelen
-radio, ander cid scherm, er zit nu een klein zwart met oranje letters in.
-graag de ruiten blenderen achteraan
-embleemloze grill
-distributieriem en rollen vervangen
-waterpomp vervangen
-gloeibougies vervangen
-interieurfilter?
-stalen remleidingen
-grotere downpipe zonder katalysator
-whitline subframe bussen, het subframe begint nu soms te bewegen (mede afhankelijk door mijn rijstijl)en dit zal er niet beter op worden als er meer vermogen inkomt