• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra blijft niet constant 90 graden

:) Rigoreus voor die 3 graden schommeling :D Maar nu weet je het iig voor de toekomst.

Als je thermostaat open blijft, blijft het water continu door het hele systeem incl. de radiator gaan en wordt het dus nooit warm. Je kachel meestal ook niet.

Andersom gaat het water nooit door de radiator maar alleen door de motor en kan ie veel te warm worden.

origineel gepost door xladage

@Blackbull: je had in "mijn" topic over de thermostaat het er ook al over.

Toen waren we er volgens mij al achter dat alles goed werkte.

Vervangen van de thermostaat was dus niet echt nodig geweest.

Zoals ik daar ook al zei, als alles goed werkt, lekker laten zitten allemaal.

Maar nu weet je het iig zeker!

Als je de oude thermostaat in een potje koelvloeistof legt blijft hij goed, kan je hem nog een keer terugzetten in geval van nood (en alleen in geval van nood!) ;)

klopt, alleen heb ik ook andere verhalen gehoord en gelezen dus in zo'n geval denk ik better safe than sorry...

Ach ja, nu is dat ook weer nieuw, de auto wordt er iig niet slechter van :-)

bedankt voor de reacties

origineel gepost door xladage

@Blackbull: je had in "mijn" topic over de thermostaat het er ook al over.

Toen waren we er volgens mij al achter dat alles goed werkte.

Vervangen van de thermostaat was dus niet echt nodig geweest.

Zoals ik daar ook al zei, als alles goed werkt, lekker laten zitten allemaal.

Maar nu weet je het iig zeker!

Als je de oude thermostaat in een potje koelvloeistof legt blijft hij goed, kan je hem nog een keer terugzetten in geval van nood (en alleen in geval van nood!) ;)

klopt, alleen heb ik ook andere verhalen gehoord en gelezen dus in zo'n geval denk ik better safe than sorry...

Ach ja, nu is dat ook weer nieuw, de auto wordt er iig niet slechter van :-)

bedankt voor de reacties

maakt opzich niet uit, als ie maar niet te warm word.

En ja, zelfs met een goed werkende thermosstaat is de temperatuur lager dan in de zomer.

mijn schommelt nu ook tussen de 85 en 90 graden, normaal tussen de 92 en 102

Thermosstaat is recent vervangen.

Willem

maakt opzich niet uit, als ie maar niet te warm word.

En ja, zelfs met een goed werkende thermosstaat is de temperatuur lager dan in de zomer.

mijn schommelt nu ook tussen de 85 en 90 graden, normaal tussen de 92 en 102

Thermosstaat is recent vervangen.

Willem

Toch blijf ik van mening dat het niet goed is voor de motor, Erik. Ik was ook diegene die denkt dat de radiateur nu gewoon teveel koude lucht pakt. De radiateur is gewoon groot en je hebt geen airco waardoor deze vol in de wind zit.

Ik heb nog nooit met een auto meegemaakt dat dit gebeurd. Bij mn mercedes ging de auto van 1 op 6,5 naar 1 op 4,8 door een thermostaat die defect was. En nu ik de 82 graden thermostaat bij de corsa heb vervangen voor een 92 graden blijft deze nu ook netjes op 90+ staan.

Die optie om de grill dicht te maken is een mooie oplossing, beter dan mijn idee om de helft af te plakken met karton :D

Toch blijf ik van mening dat het niet goed is voor de motor, Erik. Ik was ook diegene die denkt dat de radiateur nu gewoon teveel koude lucht pakt. De radiateur is gewoon groot en je hebt geen airco waardoor deze vol in de wind zit.

Ik heb nog nooit met een auto meegemaakt dat dit gebeurd. Bij mn mercedes ging de auto van 1 op 6,5 naar 1 op 4,8 door een thermostaat die defect was. En nu ik de 82 graden thermostaat bij de corsa heb vervangen voor een 92 graden blijft deze nu ook netjes op 90+ staan.

Die optie om de grill dicht te maken is een mooie oplossing, beter dan mijn idee om de helft af te plakken met karton :D

dan ga ik ongetwijvelt een domme vraag stellen

maar hoezo de gril dichtmaken :wtf, is toch juist goed voor de verbranding koude lucht.

ik dacht altijd dat altijd liever 10 graden te koud dan te warm ?

dan ga ik ongetwijvelt een domme vraag stellen

maar hoezo de gril dichtmaken :wtf, is toch juist goed voor de verbranding koude lucht.

ik dacht altijd dat altijd liever 10 graden te koud dan te warm ?

als je wil controleren zet een stuk karton voor de radiateur en gril dan zie je van zelf dat de temperatuur op gaat lopen dan krijg die geen koeling van de wind :)

als je wil controleren zet een stuk karton voor de radiateur en gril dan zie je van zelf dat de temperatuur op gaat lopen dan krijg die geen koeling van de wind :)

origineel gepost door caponetyuh

Koude lucht voor in de luchtfilter is wat jij bedoeld denk ik.

maar het probleem hier is dat de radiateur waar de koelvloeistof doorheen gaat de motor te veel koelt waardoor de motor niet op de optimale temperatuur is voor de beste prestaties. tenminste dat denk ik dan:P

verbeter me als ik uit mijn nek lul:o

Terug
Naar boven