• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra blijft niet constant 90 graden

origineel gepost door caponetyuh

als je wil controleren zet een stuk karton voor de radiateur en gril dan zie je van zelf dat de temperatuur op gaat lopen dan krijg die geen koeling van de wind :)

Koude lucht voor in de luchtfilter is wat jij bedoeld denk ik.

maar het probleem hier is dat de radiateur waar de koelvloeistof doorheen gaat de motor te veel koelt waardoor de motor niet op de optimale temperatuur is voor de beste prestaties. tenminste dat denk ik dan:P

verbeter me als ik uit mijn nek lul:o

als je wil controleren zet een stuk karton voor de radiateur en gril dan zie je van zelf dat de temperatuur op gaat lopen dan krijg die geen koeling van de wind :)

post hierboven verkeerde quote gebruikt! juiste quote is deze

mijn excuus hiervoor

Gr Varun

post hierboven verkeerde quote gebruikt! juiste quote is deze

mijn excuus hiervoor

Gr Varun

origineel gepost door krasy

dan ga ik ongetwijvelt een domme vraag stellen

maar hoezo de gril dichtmaken :wtf, is toch juist goed voor de verbranding koude lucht.

ik dacht altijd dat altijd liever 10 graden te koud dan te warm ?

GVD:swear alweer verkeerde, deze is dan wel goed:P

origineel gepost door krasy

dan ga ik ongetwijvelt een domme vraag stellen

maar hoezo de gril dichtmaken :wtf, is toch juist goed voor de verbranding koude lucht.

ik dacht altijd dat altijd liever 10 graden te koud dan te warm ?

GVD:swear alweer verkeerde, deze is dan wel goed:P

Ik heb het vroeger veel in het oost blok gezien. Dekentje of stuk karton voor de radiator van de Ifa vrachtwagens :)

Dan is gewoon de thermostaat stuk of niet aanwezig en willen ze toch wat warmte uit de kachel en in de motor.

Ook dat verdwijnt nu langzaam vd straat.

Ik heb het vroeger veel in het oost blok gezien. Dekentje of stuk karton voor de radiator van de Ifa vrachtwagens :)

Dan is gewoon de thermostaat stuk of niet aanwezig en willen ze toch wat warmte uit de kachel en in de motor.

Ook dat verdwijnt nu langzaam vd straat.

ik rijd astra g, 2002 1.6 8v z1.6se.

zomer of winter, hij blijft altijd tussen de 80 en 85 graden staan. enkel bij lang stilstaan wordt hij 90:) kachel vind ik sowieso niet super bij de astra. bij mijn werkbus: (citroen jumy 2.0i hdi uit 2008) is de kachel echt heet, binnen 5 km al. mijn astra wordt pas na een kwatier echt een beetje warm, nooit echt heet.

corsa b had een goeie kachel.

ik rijd astra g, 2002 1.6 8v z1.6se.

zomer of winter, hij blijft altijd tussen de 80 en 85 graden staan. enkel bij lang stilstaan wordt hij 90:) kachel vind ik sowieso niet super bij de astra. bij mijn werkbus: (citroen jumy 2.0i hdi uit 2008) is de kachel echt heet, binnen 5 km al. mijn astra wordt pas na een kwatier echt een beetje warm, nooit echt heet.

corsa b had een goeie kachel.

Terug
Naar boven