• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra C14NZ probleem

Hier ben ik weer.

Hij heeft het na de vervanging een hele tijd goed gedaan. Nu weer wat minder.

Hij valt zelfs soms stil tijdens het rijden.

Dikwijls start hij gewoon en dan draait hij ook als een zonnetje. Dikwijls wil hij gewoon niet starten.

Als hij ene keer start loopt hij verder normaal.

Als hij echt niet wil krijgt mijn vader hem terug aan de praat door hem in versnelling zonder ontkoppelen een paar keer te starten, meestal "pakt" hij dan terug op.

Ik sta hier niet zo achter gezien ik bang heb dat de distributieriem een tand zou verspringen.

Kan een benzineprobleem zijn of een ontstekingsprobleem zijn. Benzinetank misschien eens wat uitspoelen? Of misschien brandstofrelais? Waar vind ik deze en heeft iemand hier een nummer van? Andere ideeën?

De astra heeft slecht 50.000 km , dus zou zonde zijn om hem nu te vernielen...

Je zal echt moeten kijken wat het is...

Tandriem verspringen, zolang het bij een tandje blijft, geen probleem, terug stellen en gaan met die banaan....

Brandstof relais bij de computer... in rechter A stijl..

Willem

Je zal echt moeten kijken wat het is...

Tandriem verspringen, zolang het bij een tandje blijft, geen probleem, terug stellen en gaan met die banaan....

Brandstof relais bij de computer... in rechter A stijl..

Willem

heb nu ook de brandstof pomp, relais en (blauwe) temp sensor vervangen. Hij is nog niet stil gevallen, alles goed. Alleen 1 keer dat het n 30sec duurde bij starten al vorens hij aansloeg. 1 keer in gang, loopt hij als een zonnetje, dat is het rare. Nog iemand raad?

heb nu ook de brandstof pomp, relais en (blauwe) temp sensor vervangen. Hij is nog niet stil gevallen, alles goed. Alleen 1 keer dat het n 30sec duurde bij starten al vorens hij aansloeg. 1 keer in gang, loopt hij als een zonnetje, dat is het rare. Nog iemand raad?

Okeej, overheen gelezen..

bougies is een hele goeie inderdaad..

Let even op, als je aluminium buisjes in de kop hebt waar de bougies in verstopt zitten moeten er andere bougies in dan ze voorschijven voor deze motor..

(bij mijn X14SZ hebben ze het gepresteerd het verkeerde type erin te draaien, en kon toen mooi al die alu bussen uit mijn kop schroeven om de bougeis te wisselen)..

Bougies die Altijd passen en veilig geplaatst kunnen worden zijn de NGK BKR5EK of aanverwanten van andere bougiefabrikanten.

Willem

met de bougies loopt hij al een stuk beter. Niet meer stilgevallen. Bougiekabels zullen ook vervangen worden, gezien deze verduurd zijn, bij eentje is zelf n deel van het rubber weg.

Enig probleem is dat hij soms bij starten (warme motor) niet wil aanslaan, na wat wachten doet hij het wel...

Paperclipmethode geeft geen fouten.

Enig idee?

Okeej, overheen gelezen..

bougies is een hele goeie inderdaad..

Let even op, als je aluminium buisjes in de kop hebt waar de bougies in verstopt zitten moeten er andere bougies in dan ze voorschijven voor deze motor..

(bij mijn X14SZ hebben ze het gepresteerd het verkeerde type erin te draaien, en kon toen mooi al die alu bussen uit mijn kop schroeven om de bougeis te wisselen)..

Bougies die Altijd passen en veilig geplaatst kunnen worden zijn de NGK BKR5EK of aanverwanten van andere bougiefabrikanten.

Willem

Ik vermoed het gevonden te hebben. Benzinetank trekt vacuum. Hoe worden deze normaal ontlucht? Via tankdop of via een buisje? Ik vermoed het tweede? En waar zit dit dan? Is n astra f c14nz van 94...

met de bougies loopt hij al een stuk beter. Niet meer stilgevallen. Bougiekabels zullen ook vervangen worden, gezien deze verduurd zijn, bij eentje is zelf n deel van het rubber weg.

Enig probleem is dat hij soms bij starten (warme motor) niet wil aanslaan, na wat wachten doet hij het wel...

Paperclipmethode geeft geen fouten.

Enig idee?

Ik vermoed het gevonden te hebben. Benzinetank trekt vacuum. Hoe worden deze normaal ontlucht? Via tankdop of via een buisje? Ik vermoed het tweede? En waar zit dit dan? Is n astra f c14nz van 94...

Via een Slang die bij de vulhals mee omhoog gaat, en dan via de Damp afzuiging in rechter zijscherm..

Willem

Via een Slang die bij de vulhals mee omhoog gaat, en dan via de Damp afzuiging in rechter zijscherm..

Willem

entlueftung2-33703.JPG

entlueftung-33702.JPG

DAg Wim

Alvast bedankt. Met welke nummer op welke foto komen de respectievelijke darmen overeen. En dien ik deze door te blazen? Ik lees ook iets over een ventiel en eventueel ook koolstoffilter, wat hiermee te doen?

Mvg,

Kris

Terug
Naar boven