• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag

Vandaag weer lekker opgeschoten, al zat het met de einddemper flink tegen, wat een geklooi. De middendemper was ook niet goed waardoor de einddemper er niet mooi onder kwam te hangen. Met veel hangen er mieren en klooien en 2 uur verder toch gelukt king:

heel iets donkerder geluid, verder geen schreeuwpijp :thumbup

Nokia-N96-joost900.jpg

Heb al het plastic van de auto ook schoongemaakt, dat ziet er echt stukken beter uit, dat spul was ook echt een wondermiddel zeg!

Nokia-N96-joost901.jpg

Ook de tellerklok er uit gehad, alle lampjes daarachter vervangen, toen zag het er ineens wel heel erg uit

Nokia-N96-joost903.jpg

En de sleutels weer opnieuw ingeleerd aan de computer en wat dingetjes nagekeken

Nokia-N96-joost904.jpg

verder nog gasklephuis schoongemaakt en nog wat kleine andere dingetjes :thumbup

't schiet aardig op zo, volgende week weer verder ...

Nog 1 volle dag er mee aan de gang en dan is hij officieel klaar hoop ik :wors

Inmiddels ook een carkit binnen gekregen, die wordt nog ingebouwdt...

en de afspraak bij de RDW is ook gemaakt :wors volgende week woensdag is Nederland officieel een Astra Cabrio rijker :D

Zo, de astra is vanaf vandaag officieel een nederlandse auto

alleen bij de douane een meningsverschil. Volgens hem heb ik met een te lage cataloguswaarde berekend, tewijl ik heel zeker weet dat ik de officiele prijzen heb gebruikt van de astra toen. Maar dat kon ik dus niet bewijzen daar terplekke :vertag volgens hem was het zo, en daar moest ik het maar mee doen....

naja , ik zal verder ergenis maar inhouden.

Bij de RDW zelf waren ze gelukkig stuk vriendelijker, de terugweg heerlijk met het dakje los gereden en inplaats van de snelweg lekker binnendoor terug naar huis.:agent Nu is het wachten op de papieren zodat ik kentekenplaten kan laten drukken

Nokia-N96-joost905.jpg

stukje snelweg op de heenweg heeft hem ook goed gedaan zeg, hij reed echt lekker de terugweg :thumbup

echter 2 dingen die mij zijn opgevallen:

er bokt op voor onder op slecht wegdek en zo. Ik denk zelf stabilisatorstangetjes of draagarmrubbertjes ?

Daarnaast klapperen de ramen iets wanneer ik het dak naar beneden heb maar de ramen omhoog. Ik snap dat de ramen dan geen stevigheid hebben, maar dit lijkt mij toch ook niet normaal? Wat kan ik daar aan doen?

Dat bokken zal vrijwel zeker een stabilisator stangetje zijn, de korte stangetjes tussen de hoofd stabilisator en de veerpoot willen weleens ruimte vertonen...

Dat van de ramen zal je eens kunnen proberen af te stellen... sluit de rubber strip tussen de voorste en achterste ruitjes wel goed strak aan? of kan je de ramen dan ook heen en weer bewegen?

ik zal het overmorgen even allemaal goed bekijken,

dat stangetje gelijk even (laten) vervangen

hoop dat mijn console delen ook eindelijk klaar zijn van de spuiter zodat ik hem kan dichtbouwen

Heb het stangetje inderdaad vervangen, heb er nog niet echt mee kunnen rijden, maar heb nog niks gehoord in ieder geval :wors bedankt

Vandaag weer de gehele dag bezig geweest me de astra, wat is gebeurdt:

- winterbanden van mijn auto onder die van mijn ouders gezet

- Irmscher wielen weer gemonteerd

- slotbouten van de calibra op de astra gezet

- stabilisatorstang links voor vervangen, zat iets speling op

- remklauwen zijn weer mooi zwart gemaakt, zeker met open velgen is het geen gezicht als je die roestige dingen ziet

- wielkasten rondom even ontdaan van mega veel zand en smeer

- Carkit ingebouwdt zover het kon

- Ipod/USB aansluiting gemaakt in dashboard kastje

- dakconstuctie ingespeerd met siliconenspray

- rubbers ingevet

- koelvloeistof gecontroleerd tot hoeveel onder 0 hij beschermt is

- complete lederen interieur gereinigd met leerreiniger en conditioner

- Even een busje injectorcleaer toegevoegd

- de stickers achterop van de duitse garage zorgvuldig verwijderd

- ramen even heel goed schoongemaakt nog

- tapijt op de vloer gereinigd

en ten slotte heb ik kenteneplaten besteld, want de papieren van de RDW waren binnen gekomen vanmiddag king:

zwarte klauwen en de velgen

Nokia-N96-joost911.jpg

Tapijt reinigen overal

Nokia-N96-joost910.jpg

Externe audio aansluitingen maken in het dashboard kastje

Nokia-N96-joost908.jpg

zo ziet het er nu uit

Nokia-N96-joost909.jpg

ik was bij de spuiter geweest, dashboard delen stonden al in de grondlak, zag er super uit, maandag is het hoogst waarschijnlijk klaar :wub

ziet er netjes uit !!!

gebruik je de orginele radio ??

bedankt :wub

ja gebruik de orginele radio, zit ook navi in he, dus zou zonde zijn als ik die niet gebruik

9100 kan ook, die heeft die aansluitingen namelijk ook (die heb ik er nu bij mij inzitten).

wat spacejam zegt, het is de mki9100. Echt een super ding, mijn broer heeft hem al. Is identiek aan de 9200, alleen heeft die en kleurenscherm. Verder voegt het weinig toe en ik vind 2 kleurenschermpjes niet echt mooi. Deze heeft een mooi blauw led schermpje in.

En het is dus super dat je met je orginele radio toch gewoon USB sticks, MP3 spelers en Ipods kan aansluiten :) En dat allemaal mooi weggewerkt in het dashboardkastje.

Als de platen maandag binnen zijn gelijk de APK, en dan rijden, eindelijk! :wub

heb woensdag een lange rit naar duitsland geplant, dus hoop echt dat de astra dan mee kan

Vanmiddag kwamen de kentekenplaten binnen, dus gelijk de APK er op gezet. Er mankeerde alleen 1 ding. Dat was dat er geen rubbertje op het rempedaal was. Er zaten van die tuning pedalen op, maar nu was het helemaal glad, en dat mocht dus niet.

Dus ff een pedaal rubbertje regelen en afmelden, verzekeren en de eerste kilometers rijden!

Vanmiddag was het middenconsole klaar van de spuiter. Dus vanavond kon ik al niet wachten en heb alles weer er in gezet. Wel met een hoop geduld en irritaties omdat ik de kabels niet kwijt kon door de handsfree en zo, maar uiteindelijk toch gelukt.

Nokia-N96-joost915.jpg

Nokia-N96-joost917.jpg

Nokia-N96-joost918.jpg

Nokia-N96-joost919.jpg

Net net terug, alles prachtig verlicht, dat kleurenscherm is echt super mooi :wub op de foto's komt het allemaal niet zo mooi uit.

Alles is mooi in silver lightning gespoten, is ook heel mooi geworden met een hoogglans lak er overheen

Ik ben echt helemaal
smiley_crazy.gif

netjes geworden:D dat maakt t verschil goed zichtbaar he.

Enkel je pookknop de achteruit stand zit toch niet rechtsachter ofwel?

groeten Twan

Inmiddels 100 kilometer gereden, en er komen toch nog wat dingen aan het licht helaas;

veren kraken bij drempels (hebben mijn ouders ook met de zafira en mijn broer ook met zijn astra)

wanneer ik open rij, dan klapperen de ramen op slecht wegdek, heel vervelend

En wat vervelend is, is dat de voorste luidsprekers het heel slecht doen, soms wel, soms niet, of het kraakt een beetje. Achter doen ze het wel prima, waar zouden jullie als eerste kijken? Ik ben er bang voor dat er achter de radio iets niet helemaal lekker zit

En iets buiten de astra om eigenlijk; De handsfree werkt nog niet. Ik versta mensen wel maar ze verstaan mij helemaal niet. Ik ben er bang voor dat het stekkertje van de microfoon niet meer goed in de parrotmodule zit :hmmz

Morgen rit van meer dan 300 kilometer door duitsland :thumbup

mooie cabriolet !! is netjes geworden als je naar het begin keek haha! echt netjes gedaan. gave velgen die irmscher :wub

Terug
Naar boven