• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra Coupe Turbo

Gebalanceerde krukas

twenterand2011081400326.jpg

Blokje weer fris geboord en gehoond

twenterand2011081400328.jpg

@rallyastra wrote:@fast cow wrote:waar moet je dan aan denken voor zo'n motor upgrade +3000,- ofzo?

Nee daar kun je de onderdelen nog niet eens voor kopen, alles bij elkaar zul je eerder 3x zoveel kwijt zijn. Gemiddeld kosten dit soort projecten tussen de 10 en 15k, beetje afhankelijk welke turbo je er op zet.

Wat moet ik me dan voorstellen bij de 5000 die VMAX op hun site rekent wat naar verluid inclusief inbouw is? Stel iemand bouwt zelf de motor op (inclusief zelf gelast spruitstuk) en laat hem inbouwen wat ben je dan kwijt inclusief aanschaf van delen?

@rallyastra wrote:@fast cow wrote:waar moet je dan aan denken voor zo'n motor upgrade +3000,- ofzo?

Nee daar kun je de onderdelen nog niet eens voor kopen, alles bij elkaar zul je eerder 3x zoveel kwijt zijn. Gemiddeld kosten dit soort projecten tussen de 10 en 15k, beetje afhankelijk welke turbo je er op zet.

Wat moet ik me dan voorstellen bij de 5000 die VMAX op hun site rekent wat naar verluid inclusief inbouw is? Stel iemand bouwt zelf de motor op (inclusief zelf gelast spruitstuk) en laat hem inbouwen wat ben je dan kwijt inclusief aanschaf van delen?

Geen idee, dan zou je een lijst moeten opvragen van welke onderdelen hun gebruiken en dat naast elkaar leggen. Vaak zit er qua merk nog aardig wat verschil in.

Geen idee, dan zou je een lijst moeten opvragen van welke onderdelen hun gebruiken en dat naast elkaar leggen. Vaak zit er qua merk nog aardig wat verschil in.

Denk ook eerlijk gezegd dat dat onder andere een k26 zal zijn voor de c20let. Als je voor een garrett gaat moet je al een ander spruitstuk + nog alles daarop aanpassen

Denk ook eerlijk gezegd dat dat onder andere een k26 zal zijn voor de c20let. Als je voor een garrett gaat moet je al een ander spruitstuk + nog alles daarop aanpassen

Hopelijk morgen de bak weer ophalen, sper wordt ingebouwd maar helaas door de vakantie periode duurt alles wat langer..

Hopelijk morgen de bak weer ophalen, sper wordt ingebouwd maar helaas door de vakantie periode duurt alles wat langer..

Ben er zelf ook bang voor, bovendien heeft de uitlaat maar een diameter van 63mm ik denk zelf dat die rond de 310/320 blijft hangen. De klant heeft zelf ook alle onderdelen aangeleverd, ik moet het geheel alleen maar inelkaar bouwen.

Ben er zelf ook bang voor, bovendien heeft de uitlaat maar een diameter van 63mm ik denk zelf dat die rond de 310/320 blijft hangen. De klant heeft zelf ook alle onderdelen aangeleverd, ik moet het geheel alleen maar inelkaar bouwen.

Zo het duurde even voor de update, probleem is namelijk dat je in de bouwvak vakantie niets klaar krijgt, de meeste bedrijven zijn dicht of werken op halve kracht. Wachten was op de versnellingbak, daar moest een sper ingebouwd worden.

twenterand2011090900428.jpg

twenterand2011090900433.jpg

twenterand2011091000434.jpg

twenterand2011091000435.jpg

Terug
Naar boven