• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra coupe z20let project, lekker knutselen!

Door tijdgebrek, het slechte weer, etc etc.. geen tijd voor de auto gehad :puke

Er moest echter veel gebeuren dus uiteindelijk maar besloten de auto naar familie te brengen en nu een maand later eindelijk de auto weer terug op de weg.

Wat moest er gebeuren:

-Nieuwe booskijkers monteren

-Spoiler kapjes lijmen

-Grote beurt met alles er op en eraan

-remschijven/blokken en olie vervangen

-radio nakijken

-electrische spiegels aansluiten

-kleppendeksel spuiten

-Nieuw alarm (ben de code kwijt van het alarm en kan geen nieuwe sleutels meer programmeren)

2ziahk9.jpg

zvu3qa.jpg

-Zoals te zien, is het kleppendeksel nu zwart met een nieuwe pakking en nieuwe NGK iridium bougies.

-booskijkers zijn netjes geplaatst onder de originele rubbers

-Schijven zijn ATE Power discs geworden (gegrooved) met EBC red stuff blokken rondom.

-grote beurt met alles er op en eraan is gedaan (gebeurd elke 10dkm)

-Radio is nog niet terug, maar waarschijnlijk de RCA aansluitingen defect dus dat wordt een nieuwe met DAB+ (alpine 136BT)

-elektrische spiegels aansluiten lukt niemand.... VRIJWILLIGERS (tegen betaling)? geen idee hoe die kabels zitten/horen te zitten :wtf

-gisteren nieuw klasse 3 SCM gekeurd alarm laten monteren, en wat blijkt vandaag vind ik de code van het oude alarm :fy1

Haha die van die oude code is zwaar zuur.

Maar vanwaar die bougies? Ik dacht dat bosch beter was als je auto wat gekieteld was kwa pk's ik zelf rij ook op bosch met ongeveer 300pk

@Maurice89 wrote:Haha die van die oude code is zwaar zuur.

Maar vanwaar die bougies? Ik dacht dat bosch beter was als je auto wat gekieteld was kwa pk's ik zelf rij ook op bosch met ongeveer 300pk

Elk jaar (9-12.000) een grote beurt en besparen op €35 bougies is ook iets... Daarnaast worden deze op de forums aangeraden maar heb zowel met de originele bosch en deze ngks nooit problemen gehad!

Die iridiums veroorzaken vaak allerlei vage problemen. Ik heb het zelf gehad, en inmiddels 3 bekenden in m'n directe omgeving ook, Allemaal Astra G/H met +/- 300pk. Bougies verwisselen met Bosch en geen centje pijn meer. Bij mij komen ze er nooit meer in.

ja inderdaad minstens een platinum bougie er in, veel mensen steken er platinums van ngk er in, vaak gaat het goed ik had er ook geen problemen mee.

maar voor de zekerheid heb ik ze toch van bosch er in :)

:thumb Ik heb bij de astra opc1 ngk er in en ding loopt stationair niet echt lekker maar waren bougies van 6 euro per stuk haha

Ligt wat mij betreft een perfect blokje in wat in prima staat is (mag ook wel bij nog geen 87.000km). Mag wel wat meer vermogen hebben en dat gaat ook nog wel een keer gebeuren. Alleen blijft het een turbo dus zonder lineaire powerband, maar dat weet je als je een turbo koopt...

Afgelopen jaar wel weer wat dingen met de auto meegemaakt. Helaas veel Hagelschade gehad, auto zat helemaal vol deuken en er zat een vouw in de klep. Alles wel heel netjes opgeknapt, klep +spoiler gespoten en opnieuw gemonteerd. Ook gelijk een nieuwe voorruit erin, deze was lelijk geworden door de jaren heen en ook meteen een nieuwe DAB+ antenne.

149ut94.jpg

jjpwk1.jpg

Eind dit jaar ook met de originele xenon koplampen bezig geweest, de beugeltjes waren aan het verslijten en 1 was er afgebroken. Nieuwe koplampen besteld wat een waar drama was. Eén was er lek waarna deze vol water stond>> Nieuwe lampen aan 1 kant nodig xenon, led, en richtingaanwijzer + een xenon ballast.. wat alles in een keer 2x zo duur maakte. maar nu met alles nieuw weer opgelost. Alleen hebben de booskijkers het niet overleeft. In de zomer zomer nieuwe bestellen tegelijkertijd met wat klein spuitwerk.

10naxxe.jpg

Vorige week een nieuwe Z20LEH turbo gemonteerd + nieuw uitlaatsysteem 64mm RVS (met behoud van BOSE sierstukken). *precat-decat-200cell metaal sportcat-midden demper- eind demper*

o5nm9w.jpg

33w4ojp.jpg

Afgelopen maandag naar EDS in Duitsland geweest en auto laten afstellen. Auto rijdt nu werkelijk perfect met altijd genoeg vermogen. Resultaat: 263.2PK en 328.2Nm.

Alleen wel even wennen aan de specifieke geur van de auto zonder katalysatoren (stilstaand).

2nss5y1.jpg

dqhp2v.jpg

Op de terugweg naar Nederland.... 100.000km!!!

De auto bijna de helft van zijn kilometers voorzien (ca. 44.000) en aan het eind van de zomer wellicht zin in een andere auto na 4 jaar!

51zhnb.jpg

Terug
Naar boven