• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra Diesel Hulp Nodig

@Famempeters wrote:laten we is eerlijk zijn met 1000€ in de hand en dan de verwachting dat je een goede wagen koopt met een goede diesel er in ?????????

de 1700 izusu diesel in de G Astra is een best goed blokkie niet bijster snel maar wel betrouwbaar

zwak punt is de brandstof ecu .

verder een simpel stuk auto en loopt perfect ik heb er 2 in onderhoud en die lopen goed en behoorlijk zuinig .

maar je zal een engeltje nodig hebben om voor 1000 € niet een brok ellende te kopen van een ander .

Bert

de corsa die ik had gekocht voor 500 euro was een 1.7 eco diesel en zeer betrouwbaar, geen problemen mee gehad. dus het kan zeker wel.

heb trouwens al eentje gekocht na een tip van een vriend van me.

het is geen opel geworden maar een Golf3 TDI met 110pk blok

alle opties erin zoals climate control, cruise control, el ramen en spiegels, abs boordcomputer.

dealer onderhouden en alle boekjes en rekeningen aanwezig.

het is by the way de laatste type golf3 van eind 97.

gefeliciteerd da je iets gevonde hebt (vw :thumbdown )

ma voor astra diesel 2.0 16v D(met alles er op en eraan) betaal ik 94 euro in de maand wegen belasting en rij 1:21. dus lekker goedkoop:P

het zal altijd een strijd worden de een zegt dit de ander zegt dat.

heb met beide autos geen problemen gehad.

Golf is ingeruild omdat ik niet veel kms meer maakt

vervanger is een vectra B uit 99 pearl 1.6 16v

super nette staat.

na een maand in gereden te hebben kreeg ik ander werk waarvoor ik dus veel moest reizen.

waardoor dus de vectra weer te koop staat.

Ik heb zelf een 2.0 DTL blok (2.0 DI 16v). Hij staat inmiddels op ruim 325.000 km. Ik heb em al sinds 193.000 en nog steeds met de originele brandstofpomp. Ik vervang het brandstoffilter wel vaak (maximaal 30K, liever om de 15K km).

Ik zou dus rustig een 2 lt blok nemen (alhoewel ook zeker niet snel met een dikke 82 pk).

bedankt voor de reply

ben aan het kijken naar een corca c uit 2001 diesel

heb er al een paar gezien die ik wel ok zijn op foto's

van de corsa B weet ik waar ik op moet letten maar van de corsa c weet ik eigenlijk nog niks

wat zijn de punten waar ik op moet letten?

en wil het liefst een 1.7td vanwege de extra pks zeg maar

Terug
Naar boven