• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F '97 Centrale vergrendeling

Sinds een tijdje heb ik een opel astra f uit '97 alleen hiervan werkt de Centrale Vergrendeling niet. Ik kan alleen nog maar de bestuurders deur en kofferbak openen en sluiten. Alle andere deuren blijven geblokkeerd (ook zijn deze niet van binnen uit te openen)

Na wat zoeken kwam ik tegen dat dit hoogstwaarschijnlijk aan de kiekert light. Nu ben ik opzoek gegaan naar het kastje van de CV maar ik las overal dat dit een klein kastje (ongeveer formaat van een pakje sigaretten) met één stekker aansluiting zou moeten zijn. Maar het enigen kastje dat ik tegen kwam was veel groter en had 2 stekkers hierop aangesloten. Is dit wel het goede kastje? (http://img217.imageshack.us/g/foto0224e.jpg/)

En als ik deze los haal zou het dan weer mogelijk moeten zijn op de deuren te openen (handmatig)

Hmm, leuk....

Weet je dan toevallig welke stekker ik los kan halen? Dan kan ik de kapotte kiekert nog gewoon laten zitten (die kan ik later makkelijker verwijderen als de deur open kan) en eerst het probleem met de CV oplossen.

En verwacht je dat ik dan de deuren handmatig kan openen of moet er dan een andere kiekert op aangesloten worden voordat de deuren van de blokkering afkunnen?

En ik ben wel nieuwsgierig naar de functie van het kastje dat er hangt, wat doet die?

Hmm, leuk....

Weet je dan toevallig welke stekker ik los kan halen? Dan kan ik de kapotte kiekert nog gewoon laten zitten (die kan ik later makkelijker verwijderen als de deur open kan) en eerst het probleem met de CV oplossen.

En verwacht je dat ik dan de deuren handmatig kan openen of moet er dan een andere kiekert op aangesloten worden voordat de deuren van de blokkering afkunnen?

En ik ben wel nieuwsgierig naar de functie van het kastje dat er hangt, wat doet die?

ok ik weet niet of jouw astra een safelock er op heeft zitten.

mijn 97 astra cabrio heeft dat wel.

probeer eens of de sleutel van de bestuurdersdeur ook naar rechts kan sluiten.

maak hem daarna weer los en kijk of de deuren het nu wel doen.

het kiekert kastje zit inderdaad achter het motermanegement.

links en rechts zit die vast met een bout meen dop 8 of 10.

dan kan je het motermanegement naar voor laten gaan.

dan zie je achterkant van de kiekert (zwart plastic en staat niks op.

ook deze zit vast en maak die los.

nu kun je het kastje los halen en de stekker er af halen.

ik vraag me alleen af of dat wel de oplossing is.

bij mijn astra kan ik gewoon de deurpinnen omhoog halen als de cv hem dicht maakt, maar niet als de safe lock er op zit.

groetjes jurrian

ok ik weet niet of jouw astra een safelock er op heeft zitten.

mijn 97 astra cabrio heeft dat wel.

probeer eens of de sleutel van de bestuurdersdeur ook naar rechts kan sluiten.

maak hem daarna weer los en kijk of de deuren het nu wel doen.

het kiekert kastje zit inderdaad achter het motermanegement.

links en rechts zit die vast met een bout meen dop 8 of 10.

dan kan je het motermanegement naar voor laten gaan.

dan zie je achterkant van de kiekert (zwart plastic en staat niks op.

ook deze zit vast en maak die los.

nu kun je het kastje los halen en de stekker er af halen.

ik vraag me alleen af of dat wel de oplossing is.

bij mijn astra kan ik gewoon de deurpinnen omhoog halen als de cv hem dicht maakt, maar niet als de safe lock er op zit.

groetjes jurrian

zit net de denken de voordeuren kun je natuurlijk ook de stekker los halen dan doet je cv het ook niet.

boxen en ramen ook niet, maar om het te proberen kan altijd.

kijk of je cv dan wel werkt.

als ik het goed heb is de bestuurdersdeur de belangrijkste omdat hier alleen de safelock er op kan zetten.

zit net de denken de voordeuren kun je natuurlijk ook de stekker los halen dan doet je cv het ook niet.

boxen en ramen ook niet, maar om het te proberen kan altijd.

kijk of je cv dan wel werkt.

als ik het goed heb is de bestuurdersdeur de belangrijkste omdat hier alleen de safelock er op kan zetten.

Safelock was inderdaad ook iets wat ik tegen ben gekomen (Ik weet niet of het op mijn astra zit, hoe kan ik hier makkelijk achter komen) , zou dat dan de reden zijn dat de andere deuren volledig blokkeren (en wat houd deze functie exact in, wat is het nut ervan?)

Ik kan momenteel echt alleen de bestuurders deur openen, ook met de sleutel van buiten af krijg ik de bijrijders deur niet open (ik kan de sleutel niet rond draaien)

Hoe zou ik de safelock eraf kunnen krijgen?

Als ik met de sleutel in de bestuurders deur een open draai (naar links) opent alleen de bestuurders deur en hoor ik ook geen andere deuren. Als ik de sleutel naar rechts draai sluit de bestuurders deur en hoor ik bij de andere deuren ook geluid (deze worden dus weer gesloten)

Safelock was inderdaad ook iets wat ik tegen ben gekomen (Ik weet niet of het op mijn astra zit, hoe kan ik hier makkelijk achter komen) , zou dat dan de reden zijn dat de andere deuren volledig blokkeren (en wat houd deze functie exact in, wat is het nut ervan?)

Ik kan momenteel echt alleen de bestuurders deur openen, ook met de sleutel van buiten af krijg ik de bijrijders deur niet open (ik kan de sleutel niet rond draaien)

Hoe zou ik de safelock eraf kunnen krijgen?

Als ik met de sleutel in de bestuurders deur een open draai (naar links) opent alleen de bestuurders deur en hoor ik ook geen andere deuren. Als ik de sleutel naar rechts draai sluit de bestuurders deur en hoor ik bij de andere deuren ook geluid (deze worden dus weer gesloten)

safelock is om de heleboel te vergrendelen.

de knoppen binnen doen niks.

verder heeft de deurhendels geen weerstand.

bij je bestuurders deur moet je de sleutel naar links dan gaan de deuren open.

iets naar rechts en alles springt met de cv op slot

helemaal naar rechts sleutel is dan horizontaal gaat die op safelock, je kunt dan ook de sleutel er uit halen.

om het er af te halen moet je de sleutel helemaal naar links doen en moet er dan af gaan.

doet die dit niet is er een schakelaartje kapot in de deur.

om dit te bekijken moet de deur paneel er af en dan vind je bij het deurslot 1of 2 schakelaartjes.

deze door verbinden en dan moeten de deuren weer van de cv af springen.

groetjes Jurrian

safelock is om de heleboel te vergrendelen.

de knoppen binnen doen niks.

verder heeft de deurhendels geen weerstand.

bij je bestuurders deur moet je de sleutel naar links dan gaan de deuren open.

iets naar rechts en alles springt met de cv op slot

helemaal naar rechts sleutel is dan horizontaal gaat die op safelock, je kunt dan ook de sleutel er uit halen.

om het er af te halen moet je de sleutel helemaal naar links doen en moet er dan af gaan.

doet die dit niet is er een schakelaartje kapot in de deur.

om dit te bekijken moet de deur paneel er af en dan vind je bij het deurslot 1of 2 schakelaartjes.

deze door verbinden en dan moeten de deuren weer van de cv af springen.

groetjes Jurrian

Dat zou inderdaad ook goed kunnen dat de schakelaar kapot is (niet eens aangedacht, maar zou inderdaad wel erg logisch zijn)

Ik zal hier morgen eens naar kijken.

Dat zou inderdaad ook goed kunnen dat de schakelaar kapot is (niet eens aangedacht, maar zou inderdaad wel erg logisch zijn)

Ik zal hier morgen eens naar kijken.

let wel even op hij zit met een klemmetje vast en die wil wel eens los springen.

gebeurde bij mij en na een half uur zoeken in mijn deur had ik hem gevonden.

ik zou het draadje volgen en de stekker zoeken en daar met een draadje hem door verbinden heel even.

springt die los is het de schakelaar zo niet moet het de kiekert wezen.

kiekert kun je uit een corsa, tigra, omega, vectra en astra halen.

zijn allemaal de zelfde kastjes en genoeg te vinden op de sloop.

groetjes Jurrian

let wel even op hij zit met een klemmetje vast en die wil wel eens los springen.

gebeurde bij mij en na een half uur zoeken in mijn deur had ik hem gevonden.

ik zou het draadje volgen en de stekker zoeken en daar met een draadje hem door verbinden heel even.

springt die los is het de schakelaar zo niet moet het de kiekert wezen.

kiekert kun je uit een corsa, tigra, omega, vectra en astra halen.

zijn allemaal de zelfde kastjes en genoeg te vinden op de sloop.

groetjes Jurrian

Terug
Naar boven