• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F '97 Centrale vergrendeling

Ach ja we zijn er om mekaar te helpen.

heb vroeger ook wel eens wat gevraagt hier en was blij dat ze me konden helpen.

een astra F heeft niet meer zoveel geheimen voor me.

rijd er al vanaf mijn 18e in.

eerst een sedan die ik wat meer opties heb gegeven. (eerst nul comfort)

daarna mijn nu nog trouwe astra cabrio.

sedan had geen safe lock en mijn cabrio wel.

mijn cabrio wou pas geleden niet meer dicht.

was de pasagiersdeur die te veel weerstand had en daarom iedere keer weer omhoog kwam en de rest er af haalde.

mijn klemmetje vond ik uiteindelijk in de geleidingsrail van mijn raam.

het weer terug monteren ging zeer moeizaam en heeft me veel gevloek gekost vandaar de tip om de stekker op te zoeken.

groetjes Jurrian

Ach ja we zijn er om mekaar te helpen.

heb vroeger ook wel eens wat gevraagt hier en was blij dat ze me konden helpen.

een astra F heeft niet meer zoveel geheimen voor me.

rijd er al vanaf mijn 18e in.

eerst een sedan die ik wat meer opties heb gegeven. (eerst nul comfort)

daarna mijn nu nog trouwe astra cabrio.

sedan had geen safe lock en mijn cabrio wel.

mijn cabrio wou pas geleden niet meer dicht.

was de pasagiersdeur die te veel weerstand had en daarom iedere keer weer omhoog kwam en de rest er af haalde.

mijn klemmetje vond ik uiteindelijk in de geleidingsrail van mijn raam.

het weer terug monteren ging zeer moeizaam en heeft me veel gevloek gekost vandaar de tip om de stekker op te zoeken.

groetjes Jurrian

Ik heb zojuist de bekleding van de deur afgehaald en dat was weer een verassing. Meneer B. Haas heeft ooit eens aan de auto geknutseld (De CV actuator is aangesloten met bedrading van een speaker...)

Foto's: http://img268.imageshack.us/g/foto0236k.jpg/

Moet ik nu draden van de CV motor (/actuator) door verbinden of moet ik kan ik dit het beste doen bij de stekker van het slot (laatste foto)

En welke draden moet ik door verbinden?

Ik heb zojuist de bekleding van de deur afgehaald en dat was weer een verassing. Meneer B. Haas heeft ooit eens aan de auto geknutseld (De CV actuator is aangesloten met bedrading van een speaker...)

Foto's: http://img268.imageshack.us/g/foto0236k.jpg/

Moet ik nu draden van de CV motor (/actuator) door verbinden of moet ik kan ik dit het beste doen bij de stekker van het slot (laatste foto)

En welke draden moet ik door verbinden?

ik vermoed bij het slot, maar dit is niet een orgineel cv van opel.

ze hebben ook gewoon gaten in de deur geslepen.

orgineel zit die in het slot.

maar meet de pennen is door of er nog wel stroom op staat.

misschien ligt er wel ergens een zekering er uit, maar dan is de vraag waar zit die bij een niet orgineel systreem.

misschien als er wat op staat op het motertje dan je documentatie kan vinden over het cv systeem.

groetjes jurrian

ik vermoed bij het slot, maar dit is niet een orgineel cv van opel.

ze hebben ook gewoon gaten in de deur geslepen.

orgineel zit die in het slot.

maar meet de pennen is door of er nog wel stroom op staat.

misschien ligt er wel ergens een zekering er uit, maar dan is de vraag waar zit die bij een niet orgineel systreem.

misschien als er wat op staat op het motertje dan je documentatie kan vinden over het cv systeem.

groetjes jurrian

schakelaartje is trouwens wel orgineel van opel.

zou die 2 draden kort op mekaar doen en kijken of die los springt.

schakelaartje is trouwens wel orgineel van opel.

[rquote=1884696&tid=143894&author=JHR]schakelaartje is trouwens wel orgineel van opel.

[/rquote]

Bedoel je hiermee de draden die op de deur 'klink' (laatste foto) zitten? En zo ja heb je enig idee hoe ik dat stekkertje los kan halen. Er is namelijk erg moeilijk bij te komen en er zit een ijzeren klemmetje omheen, ik kan niet zien hoe ik hem los kan krijgen?

[rquote=1884696&tid=143894&author=JHR]schakelaartje is trouwens wel orgineel van opel.

[/rquote]

Bedoel je hiermee de draden die op de deur 'klink' (laatste foto) zitten? En zo ja heb je enig idee hoe ik dat stekkertje los kan halen. Er is namelijk erg moeilijk bij te komen en er zit een ijzeren klemmetje omheen, ik kan niet zien hoe ik hem los kan krijgen?

kun je de bedrading niet volgen??

ik zij toch dat het moeilijk was.

dat klote ding had ik dus los gemaakt en dat klemmetje sprong weg.

dus zou zeggen volg de bedrading.

bij een orgineel systeem gaat die naar een stekker.

groetjes jurrian

kun je de bedrading niet volgen??

ik zij toch dat het moeilijk was.

dat klote ding had ik dus los gemaakt en dat klemmetje sprong weg.

dus zou zeggen volg de bedrading.

bij een orgineel systeem gaat die naar een stekker.

groetjes jurrian

Die schakelaar (een micro switch) heeft de bedrading vast erin gegoten zitten, deze kan ik dus niet los halen. Deze microswitch schakelt de safe mode in, als ik deze handmatig indruk hoor ik ook de andere deuren (nogmaals) blokkeren.

Er gaan 3 a 4 draden naar deze mircoswitch, maar ik kan er geen enkel ander contact vinden.

Vervolgens heb ik de actuator van de CV bekeken, hier was alleen de Groene en Blauwe draad aangesloten. De andere draden (Wit, bruin, en ik dacht zwart) zaten bij elkaar getapte. Ik heb de tape van de groene en blauwe eraf gehaald en tegen elkaar gehouden maar hierna gebeurde er helemaal niks.

Ik heb dus de schakelaar gevonden die de deuren blokkeert (en deze werkt ook goed) alleen ik kan niet vinden waar het signaal voor het openen van de deur vandaan komt. Zit er nog een micro switch op het sleutel contact waar ook de mircoswitch zit voor het blokkeren van de deur (En zo ja waar kan ik die dan vinde, ik heb het slot toch goed bekeken?) Of moet ik het meer naar de actuator van de CV zoeken, en wat kan ik daar dan doen?

Die schakelaar (een micro switch) heeft de bedrading vast erin gegoten zitten, deze kan ik dus niet los halen. Deze microswitch schakelt de safe mode in, als ik deze handmatig indruk hoor ik ook de andere deuren (nogmaals) blokkeren.

Er gaan 3 a 4 draden naar deze mircoswitch, maar ik kan er geen enkel ander contact vinden.

Vervolgens heb ik de actuator van de CV bekeken, hier was alleen de Groene en Blauwe draad aangesloten. De andere draden (Wit, bruin, en ik dacht zwart) zaten bij elkaar getapte. Ik heb de tape van de groene en blauwe eraf gehaald en tegen elkaar gehouden maar hierna gebeurde er helemaal niks.

Ik heb dus de schakelaar gevonden die de deuren blokkeert (en deze werkt ook goed) alleen ik kan niet vinden waar het signaal voor het openen van de deur vandaan komt. Zit er nog een micro switch op het sleutel contact waar ook de mircoswitch zit voor het blokkeren van de deur (En zo ja waar kan ik die dan vinde, ik heb het slot toch goed bekeken?) Of moet ik het meer naar de actuator van de CV zoeken, en wat kan ik daar dan doen?

ok er zijn 2 draden aangesloten zeg je.

dan moet het werken met een + en een - die verschuiven.

pak 2 draadjes en leid die even via buiten langs van de accu + en accu - naar je cv motor.

gaat die los heb je de goede combinatie.

zo niet even draden omwisselen en moet dan los gaan.

microswitch is even een hoofd breker voor me.

bij mijn passagiers deur heb ik maar een 2 draads lopen.

heeft de cv wel ooit gewerkt, omdat die draden los liggen.

mocht dit niet werken haal ik zaterdag mijn deur paneel er wel af om te kijken wat voor switch ik er op heb zitten en welke funties ze hebben.

groetjes jurrian

ok er zijn 2 draden aangesloten zeg je.

dan moet het werken met een + en een - die verschuiven.

pak 2 draadjes en leid die even via buiten langs van de accu + en accu - naar je cv motor.

gaat die los heb je de goede combinatie.

zo niet even draden omwisselen en moet dan los gaan.

microswitch is even een hoofd breker voor me.

bij mijn passagiers deur heb ik maar een 2 draads lopen.

heeft de cv wel ooit gewerkt, omdat die draden los liggen.

mocht dit niet werken haal ik zaterdag mijn deur paneel er wel af om te kijken wat voor switch ik er op heb zitten en welke funties ze hebben.

groetjes jurrian

beetje -offtopic

maar nou ik dit lees zit ik eens aan de auto te denken.. is dat toevallig de auto met kenteken gl-tp-84?

Terug
Naar boven