• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra f 1.4 1997 190K km start niet, duidelijke benzinelucht

1.4 16v is niet geleverd in de astra f dacht ik, zal dus een 8v (c14nz?) zijn denk ik, ben wel benieuwd naar het probleem

Laat hem anders eens uitlezen, en naar de waardes van de krukas impuls gever en de temperatuur sensor kijken.

Het is een simpele 8 kleps motor. Motor: 1389ccm 60pk : C 14 NZ (1e registratie: 1997-05-15)

Uitlezen staat op mijn lijstje en doe ik zelf dankzij http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm" onclick="window.open(this.href);return false;. Nu nog even een uurtje vinden. Bobine zo goed als mogelijk doorgemeten en die lijkt te werken. Die impulsgever heb ik idd ook nog niet buiten verdenking kunnen krijgen. Overigens kwam ik op Youtube nog een filmpje tegen waarin staat dat een verzopen motor ook problemen kan hebben met compressie door het wegspoelen van alle olie uit de cilinders. Er werd ook gesuggereerd dat starten met het gaspedaal volledig ingetrapt (eerst intrappen, dan starten) dat de inspuiting dan automatisch buiten werking treed. Ben benieuwd of dat ook voor een Astra F geldt. Zou wel helpen om de benzine uit het blok weg te pompen.

C14NZ is met rotor verdeler ontsteking:

TOERENTALgeverC14NZ.jpg

Willem

@Willem: heldere foto, maar zou daar ook de kwaal kunnen zitten. Het ding heeft weliswaar bewegende delen, maar het ziet er niet naar uit dat er iets zou kunnen slijten. Tenzij dat natuurlijk al verdwenen is uit de mijne ;-)

In de voet zit de toerental gever!! deze gaan vaak kapot, (zie foto) Spoel gaat vaak kapot door lekkende olie..

Willem

@wim & aapje, dat wordt dan nieuw geloof ik, want ik heb nog geen reactie binnen van de onderdelen websites. Bovendien is gebruikt in dit geval waarschijnlijk ook al op weg naar storingen. Maandag maar eens naar de Opel :-)

Ja hier loop ik de sloop op, Schroef er een af, reken een 10tje af, en test m op de auto waar het probleem zich bevind.

LET WEL OP!!! Bruine Verdeelkap is BOSCH, Zwarte verdeelkap is DELCO REMI (Lucas), zit nogal verschil in.

Willem

@Ries, nee, zit geen alarm oid op.

@ Willem het is een Bosch, maar hoe pruts je die sensor eruit? Moet dan eerst weer de borg aan de motor zijde verwijderd worden om het asje eruit te halen? Niet echt een "design for disassembly"

Hmm, maar ik zie dat die sensoren wel los verkrijgbaar zijn. En de twee boutjes suggereren dat het een vervangbaar onderdeel is. Anders klink je het toch wel vast of zoiets?

Terug
Naar boven