• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F 1.4i GLS

Hier de foto's :)

Dit is de F van mn stiefzoon:

Mn stiefzoon heeft erg veel mazzel dat de schaal van het zonnedakje net NIET de brillenhouder raakt !

Ook kan het zijn dat je 2 gaatjes moet boren naast dat verticale spleet wat in het plaatwerk zit.

Maar dit is simpel te doen.

Bij mn stiefzoon kon ik er zo 2 schroeven in draaien zodat ie bleef zitten..

Ja, staat mooi en een leuke optie gelicht haha.

Rik ;)

@opelremco wrote:Had je nou echt niks beters dan een paar spaanplaatschroeven,Rik?

Lijkt een beetje hobbybop.

Zal wel met schroeven moeten Remco, met spijkers heb ik al helemaal geen houwvast :???:

Rik ;)

Haha,had zoiets kunnen verwachten. :jerry Ik bedoel met een paar zwarte parkers met fijne draad.Zoals het door Opel zelf ook word gedaan. ;)

Originele Schroeven inderdaad, Ts maar goed dat het geen Greep is, die heb je zo in de handen met deze schroeven..

Willem

@opelremco wrote:Haha,had zoiets kunnen verwachten. :jerry Ik bedoel met een paar zwarte parkers met fijne draad.Zoals het door Opel zelf ook word gedaan. ;)

Als er alsnog gaatjes geboord moeten worden dan gaan er opelschroeven in: torx,fijn bedraad, zwart.

Rik ;)

@soepkiepe wrote:@astraTD wrote:2 gaatjes zijn standaard hoor.

Rechts gestuurde astra's hebben daar hun handgreep zitten voor de pasagier.

ik heb ze links en rechts voorin ;)

Yups ik ook.. Erg fijn vind ik dat als ik langere tijd een vaste snelheid moet rijden.

Aan de zon hebben we toch niks in dit landje.

De stootlijsten zijn weggehaald en de lijm/plakband resten zijn weg. Jammer genoeg op sommige delen krassen gemaakt bij het verwijderen :(

Maar goed, resultaat staat wel mooi. Op de foto is nog een witte lijn te zien, is geen kras is nog plakband.

ltpx.jpg

Wat is er nog gebeurd:

- Roest weggeschuurd bij tankklep = bevestigingspunten afgebrokkeld = tankklep kan niet meer vast aan auto + veert niet meer terug, moet deze nu tegenhouden als ik auto vastdoe. Ga misschien nog even wachten want ik begin in september met 3jaar les carrosserie :D

7g6k.jpg

- In wielkast zelf nu een scheurtje in steenslagcoating gevonden = roestplek onder, coating weggehaald tot geen roest te zien meer was en loctite opgezet (tijdelijk) Zou dit van binnenuit komen?

- Komende plannen:

Hoofdsteunen achteraan plaatsen. Ben op zoek naar grijze hoofdsteunen check m'n advertentie.

buysell/single_ad.php?ad_id=6289

Ik heb dus een tijdje geleden hoofdsteunen geplaatst bij m'n Astra, waarvoor dank soepkiepe :D

Was voorbereid dus heel makkelijk te plaatsen: je voelt of je het kan induwen achteraan daar waar de hoofdsteunen zouden moeten bevestigd zitten, je maakt gaten , koopt vervolgens geleiders (4 euro voor 4) en dan koop je natuurlijk hoofdsteunen. Heel simpel en een leuke upgrade vind ik!

1bn6.jpg

mooi om te zien dat ze er in zitten.

wel leuk voor de lezers misschien.. ben 5 keer bij het postkantoor geweest of zo :P

onder de 10 kilo koste het 11 euro of zo.

in een doos kwam hij er net 500 gram over heen, werd dan ineens ook iets van 10 euro duurder!! :shock:

toen in ene tas geprobeerd, nog weer ene paar gram te zwaar!!

toen de 2 hoofdsteunen aan el kaar geplakt met ducktape, adres er op.

dat was ook de laatste mogelijkheid dus.. en ja hoor, ging net goed haha

En als je nou apart had verzonden ?

Was dat niet goedkoper geweest dan ?

Maar wel lachwekkend :thumb

Maar respect voor je inzet en moeite voor een medeforummer :angel

Rik :D

Terug
Naar boven