• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra f 1.6 pk probleem?

@wim-v6 wrote:ontsteking kan je verdraaien kan zijn dat de afstelling daarvan onjuist is, dan gaat ie inhouden en pingelen, en pingelen is nou net juist wat de Klopsensor (ook wel pingelsensor in de volksmond) moet constateren en voorkomen.

als de ontsteking verkeerd staat pingelt de motor zoveel, dat ie dit niet kan bijregelen en krijg je storing.

laat de ontstekings tijdstip eens controleren.

Is er onlangs een toerental sensor vervangen of gerepareerd??

Willem

Toerental sensor is laatste tijd niets aan gebeurt denk ik (doe er alles zelf aan)

Zal binnekort ontstekingstijdstip eens laten controleren dan !

Die map sensor zat die op de plek rechts onder de voorraam(bij ruitensproeiervloeistofreservoir)

Daar is de slang van vervangen zit op de bovenste van de 2 buisjes achterop bij het inlaatspruitstuk/gasklep huis

onderste is van gasklephuis/carter ontluchting toch? daar zit niets op in iedergeval!

@wim-v6 wrote:ik dnek toch iets van ontstekings tijdstip.

willem

gelukkig alles opgelost!

wat was het nu?

ben naar een maat van me gegaan die ook weer iemand kende waar die stage heeft gelopen

die rondje in de astra laten rijden en die wist 100% zeker dat het aan de computer lag

dus ik savonds de mijne maar eens uit elkaar geschroeft en schoon gemaakt

niks aan te zien ingespoten met wd40 en terug in elkaar

dag erop naar de sloop gereden voor andere computer want het was nog niet opgelost

probleem uitgelegd en dat het met de computer die ik bij hun had gehaald beter was maar niet opgelost vonden ze ook vaag

andere computer gezocht was er 1

MET code bleek achteraf

auto gestart 2sec stationair lopen en viel stil

start niet meer

oude computer eraan niks meer aan de hand

mijn oude of die van de sloop geen verchil alleen soms nog een klopsensor melding

maar dat was alleen bij 50 tot 80 in zijn 5

stekker (kunstof gedeelte) van de klopsensor los gemaakt

grote dop en daar het kabeltje ingefrut en met moment sleutel op 20nm aangedraait

nu alles opgelost van 50 naar 175 zonder probleem

nu alleen kacheltje nog maken en we kunnen er weer jaren tegen.

p.s. nog te koop tempratuursensor, computer(ecu), klopsensor van astra f 1994 met 1.6 zr blok

iedereen bedankt voor het helpen en mee denken!

@wim-v6 wrote:ik dnek toch iets van ontstekings tijdstip.

willem

gelukkig alles opgelost!

wat was het nu?

ben naar een maat van me gegaan die ook weer iemand kende waar die stage heeft gelopen

die rondje in de astra laten rijden en die wist 100% zeker dat het aan de computer lag

dus ik savonds de mijne maar eens uit elkaar geschroeft en schoon gemaakt

niks aan te zien ingespoten met wd40 en terug in elkaar

dag erop naar de sloop gereden voor andere computer want het was nog niet opgelost

probleem uitgelegd en dat het met de computer die ik bij hun had gehaald beter was maar niet opgelost vonden ze ook vaag

andere computer gezocht was er 1

MET code bleek achteraf

auto gestart 2sec stationair lopen en viel stil

start niet meer

oude computer eraan niks meer aan de hand

mijn oude of die van de sloop geen verchil alleen soms nog een klopsensor melding

maar dat was alleen bij 50 tot 80 in zijn 5

stekker (kunstof gedeelte) van de klopsensor los gemaakt

grote dop en daar het kabeltje ingefrut en met moment sleutel op 20nm aangedraait

nu alles opgelost van 50 naar 175 zonder probleem

nu alleen kacheltje nog maken en we kunnen er weer jaren tegen.

p.s. nog te koop tempratuursensor, computer(ecu), klopsensor van astra f 1994 met 1.6 zr blok

iedereen bedankt voor het helpen en mee denken!

Terug
Naar boven