• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra F 14i vacuumslang

Mn neefje kwam bij me met zn Astra C14NZ van eind 94 (model 95) dat ie een raar geluid maakte.

Leek inderdaad op net geen 4 cylinders te lopen,pruttelde ook uit de uitlaat.

Na flink zoeken hoorde ik ineens wat blazen.

Bleek dat in de slang naar de rembooster een terugslagklepje zit met daarvoor 2 aftakkingen vlak achter elkaar,eentje zat idd een slangetje op aangesoten en de andere zat niks op en blies dus,na dichthouden liep ie weer normaal.

Kon nergens iets vinden wat daar op zou horen dus maar afgedopt.Heeft iemand een idee wat daar opgezeten zou kunnen hebben of hoort ie afgedopt en is het er dus dus blijkbaar afgevallen?

die andere kon wel eens richting je kachel gaan

kijk maar eens onder je interieur filter

daar gaat hij naar binnen volgens mij

Terug
Naar boven