• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra f 1994 1.4 sedan olie

boekje1

Post weleens wat
vraagje welke olie is het beste voor mijn astra f 1.4 1994

hoor mijn kleppen af en toe tikken

dus wil eens weten welke olie ik het best kan gebruiken daarvoor

want de 1 zeg half sentetisch en de ander zeg vol sentetisch

snap het maar bij mij is het voledig weg dus denk toch dat het aan de te dikke olie lag

heb het bij opel garage bij ons in hulst(zeeland) gevraagd en die zeiden gelijk 5w40 en zal stuk schillen of is voledig weg,

bij mij dus het laatste

snap het maar bij mij is het voledig weg dus denk toch dat het aan de te dikke olie lag

heb het bij opel garage bij ons in hulst(zeeland) gevraagd en die zeiden gelijk 5w40 en zal stuk schillen of is voledig weg,

bij mij dus het laatste

hey,

ik heb zelf ook dat probleem gehad en ik heb alle olie soorten geprobeert toen ik mijn 1.6 reed.

ik heb nu een 2.0 16v ecotec en die begint ook ik zou als advies geven als het niet werkt met olie je klep stoters na te kijken die kunnen ook het tikkent geluid geven.

M.V.G

Marvin

hey,

ik heb zelf ook dat probleem gehad en ik heb alle olie soorten geprobeert toen ik mijn 1.6 reed.

ik heb nu een 2.0 16v ecotec en die begint ook ik zou als advies geven als het niet werkt met olie je klep stoters na te kijken die kunnen ook het tikkent geluid geven.

M.V.G

Marvin

zo heb nu de 5w40 van kroonoil er in gegooit

en moet zeggen dat ik nu me kleppjes niet meer hoort,

en motor draait gelijk een stuk rustiger,als ik hem s,morgens start :thumb

zo heb nu de 5w40 van kroonoil er in gegooit

en moet zeggen dat ik nu me kleppjes niet meer hoort,

en motor draait gelijk een stuk rustiger,als ik hem s,morgens start :thumb

wanneer tikken je kleppen? meestal bij smorgens starten zeker? of als ie een langere tijd heeft stil gestaan?

dat kan namelijk ook zijn dat je olie naar beneden is gezakt en waneer je hem start hij de olie weer rond gooit, lijkt mij tenminste vrij normaal dat ie dan de 1e paar minuten tikkerd, doet mijne namelijk ook wel ;)

wanneer tikken je kleppen? meestal bij smorgens starten zeker? of als ie een langere tijd heeft stil gestaan?

dat kan namelijk ook zijn dat je olie naar beneden is gezakt en waneer je hem start hij de olie weer rond gooit, lijkt mij tenminste vrij normaal dat ie dan de 1e paar minuten tikkerd, doet mijne namelijk ook wel ;)

Terug
Naar boven