• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra f 1994 sedan 1.4

boekje1

Post weleens wat
heb eens een vraag op je versnellingsbak zit een hendeltje waar je kopelingskabel aan zit bevestigt.waneer je de kopeling intrapt zie je die hendel opzij gaan en komt ervanuit de transmisie? een buisje naar buiten toe,nu zie ik dat er langs daar een klein beetje olie mee komt.

kan dit een keering zijn die lek is en zo ja is dit makkelijk zelf te vervangen.

hoop dat ik het goed heb uitgelegt en iemand hier een andwoord op heeft

had van willem al eens het andwoord gehad dat hij mischien lekt tussen onstekingshuis en blok maar daar is de olie die ik zie te licht van kleur voor vergeleken met me motorolie

had van willem al eens het andwoord gehad dat hij mischien lekt tussen onstekingshuis en blok maar daar is de olie die ik zie te licht van kleur voor vergeleken met me motorolie

je bedoelt de schakelstang op je versnellings bak ? verder komt er geen asje uit. (ruikt die olie heel sterk dan is het vaak v.bak olie)

of je bedoelt het druk lager of de vork ervan maar die kun je niet zien als de bak gemonteerd zit ?

je bedoelt de schakelstang op je versnellings bak ? verder komt er geen asje uit. (ruikt die olie heel sterk dan is het vaak v.bak olie)

of je bedoelt het druk lager of de vork ervan maar die kun je niet zien als de bak gemonteerd zit ?

juist die bedoel ik . langs die schakelstang lekt hij wat olie

wist niet hoe ik het precies moest uitleggen

juist die bedoel ik . langs die schakelstang lekt hij wat olie

wist niet hoe ik het precies moest uitleggen

is het echt lekken dat er druppels uitkomen ?

of zweet hij een beetje ?

nog nooit gezien dat ze daar lekken helemaal boven in de bak ?

er zal waarschijnlijk een keering in zitten maar die kun je zelf niet vervangen ,

om de schakelstang eruit te krijgen zal waarschijnlijk de bak uit elkaar moeten.

is het echt lekken dat er druppels uitkomen ?

of zweet hij een beetje ?

nog nooit gezien dat ze daar lekken helemaal boven in de bak ?

er zal waarschijnlijk een keering in zitten maar die kun je zelf niet vervangen ,

om de schakelstang eruit te krijgen zal waarschijnlijk de bak uit elkaar moeten.

meer druppels

en echt alleen aan die stangwaar hij de bak ingaat

wel is het alleen met het rijden als je de schakelstang gebruikt

met stilstaan niet wat wel normaal is lijk mij

meer druppels

en echt alleen aan die stangwaar hij de bak ingaat

wel is het alleen met het rijden als je de schakelstang gebruikt

met stilstaan niet wat wel normaal is lijk mij

Terug
Naar boven