• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F '92 C1.6NZ MM lamp knippert + Motor stottert soms

@soepkiepe wrote:thermosstaat zit achter je distributie riem dus die zou je eventueel allebei kunnen vervangen als die bijna op zijn einde loopt.

maar ff over je probleem met je mm lampje, het werd al eens eerder gezegd, laat hem ff uit lezen, scheelt je een hoop geknooi en gezoek.

weet niet waar je ergens woont, maar er is vast iemand in de buurt met een opcom of zo.

de oude rotor kun je er zo aftrekken, de nieuwe past maar op 1 manier, dus je hoeft niks af te stellen.

Hey bedankt voor je reactie! Het gaat om me halgever/onsteking waar me verdelerkap weer op zit.

Heb zelf al eens de paperclip methode geprobeerd maar hier werd ik ook niet veel wijzer van.

Ik woon in Zierikzee, Zeeland dus als iemand me kan helpen zal ik zeer op prijs stellen!

Groeten

moet je mr-f ff aanspreken, die woont geloof ik niet heel ver van je vandaan, weet alleen niet als die een opcom heeft.

je ontsteking past geloof ik ook maar op 1 manier.

als je die er af hebt he, er zit zo rubberen ring achter, vervang die gelijk mee, deze drogen nogal snel uit.

en nu ik dat zo zeg.. die heb ik laatst bij mijn eigen vervangen, kon hem maar op 1 manier terug drukken en hij liep gewoon zoals ie daar voor ook deed ;)

oke bedankt! kon hem niet zo snel vinden maar hoop dat er mensen uit deze buurt hier nog kijken. Ben benieuwd we gaan morgen die ontsteking vervangen en moet ff een thermostaat bestellen met wat pakingen.

Anders word het ff garage maar dat mijd ik liever kost weer zoveel...

Vandaag halgever, verdelerkap en bougiekabels vervangen en rijd weer als een zonnetje. Enkel knippert het MM Lampje nog wel soms. het lijkt of het ook met gas geven verschil maakt.

Soms is het lampje gewoon uit zoals het hoort. maar soms gaat die knipperen als ik gas loslaat en gaat uit als ik gas geef. en soms blijft die gewoon knipperen.

Vreemd probleem maar vermoed tog dat het ergens in een sensor zit. miss ook wel me bobine want ik had 1 draadje daarop niet helemaal goed terug gestoken en toen brande het MM lampje permanent.

Ben wel erg blij dat die weer normaal rijd :thumbup :D

Dat is indd niet ver weg :)

Kan jij storingen uitlezen? Ik heb de paperclip methode geprobeerd maar werd er niks wijzer van.

Terug
Naar boven