• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra F bumper op kadett E ???

lambo452

Post vaak
wie kan mij vertellen en misschien evt fotos laten zien,

wat er aan een astra F voor bumper moet gebeuren om hem pas te krijgen op een kadett E ???

ik wil dit graag gaan doen. maar voordat ik een bumper ga kopen wil ik wel weten wat me te wachten staat...

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :D

ik hoor het graag

Een Astra F is ronder, terwijl een Kadett rechter en hoekiger is.

Vooral op de hoeken "wringt" een Astra bumper op een Kadett., zie rode lijn op foto.

Mijn bumper was oorspronkelijk ook voor een Astra ontworpen, maar is ook aangepast voor Kadett:

img1429c.jpg

slide40.jpg

oss123.jpg

hpim3064.jpg

Er zijn ook pasklare "Astra F" bumpers voor Kadett E te verkrijgen:

p10100671.jpg

Kijk voor meer foto's eens in het dikke Kadettjes topic. :thumbup

het is pas te maken hoor alleen je moet weten hoe ik heb op mn astra wel eens vectra a bumpers gehad zijn ze uren mee bezig geweest om pas te maken.helaas geen foto,s meer van.

@ belgian.opel - bedankt voor de info.. en die fotos in het dikke kadettjes topic heb ik allemaal al gezien van daar ook mijn besluit dat ik waarschijnlijk wel een F bumper wil..

@ city77 - daar vroeg ik niet om maar bedankt voor je mening

en calibra-91 - ik weet dt het pas te maken is maar mijn vraag was ook idd hoe ik dat moet doen.. maar tog bedankt voor je reactie...

@ all wie nog info heeft van welke ophangpunten ik moet aanpassen of iets dergelijks het mooiste zou zijn met:kewlpics

thnx

ophangpunten kun je het beste van een kadett pas maken in de astra bumper en idd in de hoeken moet je hem pas zien te maken dmv verwarming oid. als ik me niet vergis is de astra bumper ook een cm of 3 breder als de kadett bumper, je zal hem dus precies middendoor moeten zagen en er aan beide zijdes 1,5 cm af moeten halen en dan weer aan elkaar kunstof lassen

@black champion - thnx hier heb ik wat aan.. ik ga ff op de sloop kijken voor een afgeragt bumpertje zodat ik niet iets moois sloop als t niet lukt..

@ lauwe 16 klepper - wij zitten wat dat betreft op 1 lijn :D:D

origineel gepost door mayhem

pasklare te krijgen? als in poly replica's? iemand een linkje dan?

Onderstaande bumper is inderdaad zo te koop:

p10100671.jpg

Merk van bumper weet ik zo direct niet uit m'n hoofd.

Voor mijn bumper hebben we zelf polyesteren ophangpunten gemaakt. Het zijn gewoon twee polyesteren hoekplaatjes die onder de koplampen geschroefd zitten. De bumper wordt tussen de plaatjes en de koplampen geschoven en rust gewoon op de plaatjes.

img1487i.jpg

img1488.jpg

De bumper wordt alleen vastgezet met de twee schroeven op de hoeken.

img1489.jpg

img1427.jpg

Idem systeem voor de achterbumper.

Dit zijn wel zeer stevige en degelijke polyesteren bumpers, geen goedkope rommel die doorzakt of vervormt door de warmte.

Ze hebben 10 jaar op mijn Kadett gestaan, en zijn nog steeds in zeer goede staat, nergens gescheurd of beschadigd, en ik reed er vroeger dagelijks mee naar m'n werk.

PS Ze zijn ook te koop. ;)

ja ik had al gezien dat ze te koop waren maar dat is iets te hoog gegrepen vor mijn budget :P

als ik het had gehad had ik de hele set gekocht van je, maarja k verdien nou eenmaal niet zoveel :cry

but thnx for the:kewlpics

Tja als je iets wilt kost het ook wat...

En dit is dan ook goed materiaal van Belgian opel...

En is uniek...

Misch valt der wel een regeling te treffen..

ja ik geloof ook meteen dat dit top materiaal is maar ik zit momenteel zonder werk dus voorlopig heb ik de centjes er nie voor... en als je blijft zoeken kom je het vanelf tegen.

en zoals het spreekwoord luidt geduld is een schone zaak.

maar ik heb ondertussen een voorbumpertje met mistlampen.(dit was ook de reden dat ik een F bumper wou. zitten ook vaak mistlampen in) dus ik ben niet direct op zoek maar kom ik ooit iets tegen dan gaat het denk ik wel kriebelen als ik dan de centjes er wel voor heb..

maar mensen toch bedankt voor de info..wellicht hebben andere er ook iets aan..

Terug
Naar boven