• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F Cabriolet gekocht een paar vragen

goedenmorgen mensen

ik heb vorige week een 1.6 F cabrio gekocht uit 1996......nu heb ik daar een paar vraagjes over die hier op het forum vast al vaker gevraagd zijn ......

er zitten 2 (blokken) onder de acterbumper aan het chassis vast wat zijn dit???er zit flink roest op!!!

en in hoevere is de dorpel lengte het zelfde als de andere modelen??Dit in verband met sideskirts!

wil er eigenlijk een gsi bumperset + grill +skirts op zetten maar weet dus niet of dit kan!

jullie weten dit vast wel .....

Ps: heb me jaren geleden voorgesteld (toen reed ik nog kadett gsi) dus zal het later nog wel een keer doen in idergeval zijn ben ik weer terug!!!

Die blokken zijn voor de versteviging van je chassis aangezien je een cabrio hebt. De bumpers en skirts zijn denk ik gelijk. Maar dit kun je ook gewoon opmeten.

De bakken om die gewichten achter waren bij mij ook verroest. Heb die bakken + de gewichten er af gehaald. Rij nu al bijna 2 jaar zonder en merk geen verschil.

oke bedankt voor jullie nowhow!!!

ga de blokken ook maar weg halen jah want ze roesten flink!!!!

BEDANKT!!!

gr remmy

die blokken dat zijn trillingsstabilsatoren. Om de trillingen vanwege het ontbreken van een dak te compenseren geven die blokken een tegengestelde trilling om zo vibraties in de body van de wagen te elimineren.

Cabrio is niet op de sedan gebaseerd hoor maar hij leent er wel wat onderdelen van: achterlichten, kofferklep en bumper onder meer.

Terug
Naar boven