• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F dashboardverlichting

Verk

Lid
Hallo allemaal,

Ik heb gebruik gemaakt van de howto die beschrijft hoe de kachel- / aanjager- / richting-lampjes van een Astra F kunnen worden vervangen.

Dit is gelukkig goed gegaan en alle lampjes doen het weer !!

Bedankt dus voor de goede beschrijving.

Hoewel alles het doet heb ik wel een vraag.

Zodra ik mijn contact inschakel gaat bovenstaande verlichting aan.

Kilometerteller etc. blijft uit en gaat pas aan als ik mijn verlichting aandoe maar de verlichting die ik heb vervangen gaat dus standaard aan.

Ik weet niet of dit al zo was bij de vorige eigenaar want ik heb de auto pas een week.

Weet één van jullie raad ??

Remco

Dat hoort zo, hebben alle F-jes naar mijn weten. (ik heb het in ieder geval ook)

Nothing to worry about!

Gr, Boxum56

Jup Hoort zo, alhoewel ik het altijd vreemd gevonden heb.

Dit is ook bij de Vectra-A Corsa-A3 zo

bij de kadett-E / Corsa-A1 a2 gaat alleen het kachelknopje branden bij opzetten Contact.

Willem

Dat is ook de rede dat deze lampjes vaker kapot gaan, ze branden altijd als je aan het rijden ben

Willem

origineel gepost door wim-v6

Dat is ook de rede dat deze lampjes vaker kapot gaan, ze branden altijd als je aan het rijden ben

Willem

Daar was ik al bang voor.

Dan maar gelijk wat reservelampjes aanschaffen.

Vond het trouwens wel een vervelend klusje...radio en slee eruit...en dan met je dikke knuistjes gaan priegelen...maar goed, het is gelukt.

Ik rij eigenlijk al 18 jaar VW en hier volstond het eigenlijk altijd om de knop er vanaf te trekken en een nieuw lampje te plaatsen.

Remco

ja ieder merk zijn voors en tegens..

Electra storingen zoeken op een VW blok is ook niet grappig

zeker met die onnodige electronica op die blokken (zelfs de oudere VW's)

Willem

Daar heb je gelijk in.

Maar goed...ben blij dat mijn "denkbeeldige probleem" geen sluiting of iets anders is maar dat het gewoon hoort.

Nogmaals bedankt voor de antwoorden !!

Remco

stom dat die lampjes zo vaak kapot gaan, zijn dezelfde als achter je instrumenten paneel alleen dan zonder kunststoffitting

en die achter je instrumenten paneel gaan veel langer mee

Die staan niet CONTINU aan he

en meestal iets gedimt, zelfs met de dimmer op max krijgen ze niet de volle mep

Willem

Terug
Naar boven