• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F gaat niet goed in zijn vrij?

zou zo maar door de geringe hoeveel heid km,s en de leeftijd dat de prese as dat daar roest op zit of vuiligheid en de koppeling blijft hangen op de een of andere manier .

maar er is nu al zoveel heen en weer gepraat. is het niet veel simpeler om bij je stage na werktijd dat ding even los te nemen met een ??collega.. is met een uur er uit en er in ?????en houd de nieuwe koppeling achterde hand.(moet via garage bedrijf geen enkel probleem zijn ) ook ik krijg bij mijn onderdelen leverantier onderdelen mee ,,in afwachting of ik ze nodig heb de ja of nee .

ben je ook al dat getwijfel kwijt koppeling is dan gewoon goed .ik heb nu al een paar keer aan gegeven wat te doen ook Wim heeft je al op rit geprobeerd te helpen ???en als je nou bak en sub frame moet trekken okee maar deze ruk er uit dat ding je heb er schijbaar tog geen vertrouwen in .

max kosten heb ik al genoemd €125 materiaal en kistje bier voor in de kantine(na werktijd)

Bert

ja ik weet het ik. Dan weet ik genoeg zo bedankt voor de moeite in ieder geval. hij deed vanmorge weer hetzelfde dus het is verstandig om los te halen ja dan weet ik het zoiezo.

Goedenmiddag,

we zijn er nu mee bezig maar op 1 of andere manier wil die prise as er niet uit. Moet er iets bij de koppeling eerst los? Bout in de as is er uit tandwiel is er af.

Hoop dat iemand snel antwoord kan geven.

Hij is er af met pijn en moeite en veel hulp;) Tja beperkte merk gericht gereedschap omdat ik stage bij Mitsubishi/KIA loop dus van alles in elkaar geflanst en toch gelukt. Alleen nog niet klaar maandag verder want ja het moest ff snel tussendoor enzo. Koppelingsetje heeft me een goede 150 euro gekost en dat met 30% korting + statiegeld.

nou hopen dat alles weer goed komt en de auto weer lekker schakeld en ja heb je het juiste gereedschap en weet je waar de kunstjes zitten is het eigenlijk dood eenvoudig .

en de prijs was juist he ..

succes Bert

Ja je had de prijs goed ingeschat vind het ook geen geld eigenlijk voor een compleet setje(drukgroep.koppelingsplaat/druklager). Ja en weetje wat het was, bij zo'n opeltje was het net even wat anders dus het was vooral beetje uitzoeken hoe het zat. Als opel monteur doe je het natuutlijk zoking: Maarja koppelingsplaat was niet extreem versleten ofzo maar is altijd goed om te vervangen. En de bakolie was mooi helder rood net vv volgens mij:wors

Een goedenavond,

nou ik wou even zeggen dat de koppeling vv is, rijd en schakelt weer als nieuw. Wat een nieuwe koppeling al niet kan veranderen aan het rijgedrag van je autoking: Heeft nog veel pijn en moeite gekost want hij wou niet meer schakelen oppeens, want we hadde ook de synchroonmesh en tandwiele etc ook eraf die er niet eens af hoefde maargoed. De schakelgaffel die was oppeens krom joost mag weten hoe dus die is rechtgebogen iets en toen werkte alles weer.

Terug
Naar boven