@soepkiepe wrote:@Rob-Epe wrote:@lukelaaf wrote:Wat is het verschil tussen een f1 en f2?
Bij GSi ziet type 2 er vrijwel hetzelfde uit als een andere uitvoering... weg mooie bumpers
Normale F1's & F2's... Exterieur:
Andere grill, andere koplampen (type 1 koplampen passen niet in een type 2 grill en andersom). Witte knipperlichten voor, type 1 oranje knippers passen ook niet.
Type 1 & 2 zijn de zelfde achterlichten... alleen van type 2 zijn ze veel donkerder.
Plaat op de achterklep (slot is ook anders). In de portieren zit een extra stang tbv de veiligheid (bij 2 dezelfde uitvoeringen de ene F1 de ander F2, is de F2 op kenteken 10kilo zwaarder bij een 3-deurs).
De deur-strips zijn bij F1 behoorlijk breed... bij F2 minstens de helft minder breed, een stuk mooier.
Type-aanduidingen zijn bij F1 chroom op zwart, bij F2 volledig (ver)chroom(d) en een stuk slanker.
Interieur: Zwart dash + stuur is wel het meest opvallende... geen lichtgrijze bende meer. Stoelbekleding ziet er ook stukken beter uit.
94-er modellen kunnen overgangsmodellen zijn... dus zwart interieur ala F2, en oranje knippers ala F1 en koplampen en grill ala F1.
Iemand nog aanvullingen ???
ja ik heb nog ff een kleine aanvulling.
valt me tegen dat nog niemand die er op gezet heb
de f1 heeft vierkantige spiegels.
de f2 heeft rondere spiegels.
deze zijn wel uitwisselbaar, mijn ex f2 rijd namelijk rond met f1 spiegels.
Was ik vergeten... maar gelukkig wist 1 iemand het hier tenminste nog wel :wors :wors :wors
@KadAstra-EF: Dank je voor je begeleidende PM... doet echter niks af voor de rest van alle F1's met, Let op, tig-eigenaren !
Jij hebt 'm van eerste eigenaar gekocht met 165.000km. Die man was uiteraard rete-zuinig op de auto die hij destijds nieuw heeft gekocht.
Waarschijnlijk wist deze ook wel waar hij op moest letten... anders was die nooit in de staat geweest waar jij deze in heb gekocht.
En jij zult 'm ook de nodige aandacht moeten hebben gegeven... anders stond die allang op de sloop.
Dat een F2 niet roest is natuurlijk onzin... heb mijn F2 uit '95 ook van de hand gedaan met lichtbruine vlekjes van 2mm doorsnee in de wielkasten.
Wij hadden er wel een randjes uit laten slijpen, omdat anders de banden vd brede velgen zouden aanlopen. Maar daar is het roesten ook niet begonnen.
En achter het tankklepje begon het iets te bobbelen...
(Was een Full-F2 ... maar carrosserie zou nog maar goed F1 kunnen zijn... uiterlijke kenmerken waren daar niet van te zien.)
Was zeer zeker te voorkomen geweest... alleen ik had geen zin meer in het 2-wekelijkse wasbeurtje, waarbij ik meer de hoge druk of de tuinslang door de wielkasten haalde dan het vuil aan de buitenkant wegwasde....
En eigenlijk geldt voor iedere auto wel dat die goed onderhouden moet worden...