• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F gsi V6 #c30xe vermogensuitdraai toegevoegd

@Basgsi wrote:@Prikkie wrote:bas, leuke wagen voor in de winter!

nog meer plannen met het ding?!

Hey kerel thnx, ja is een erg leuke auto. Ik kan wel zeggen voorlopig geen plannen, maar ik ken mezelf.

Heb vandaag alu kleppendeksels gekocht dus als die binnen zijn ff eropzetten met nieuwe bougies en dan

even mee naar miruni en dat is het dan voorlopig. Ja die dingen die gelast moeten worden nog een keer,

misschien wel een mooi klusje voor jouw? :vertag

Binnenkort maar een keer bij erik afspreken, is lang geleden. :thumbup

is goed gast! bent benieuwd naar de astra :D

Gelukkig is de Astra weer bij een liefhebber terecht is gekomen. Zag hem te koop staan maar had het geld gewoonweg niet.

Succes met deze dikke Astra.

vandaag weer een verandering, moest eigenlijk met mn studie bezig op mn vrije dag, maar had er even geen zin in.

Ik had laatst een setje 17 inch gekocht op ebay en die kwam nu goed uit. kan ik de brock velgen even een beetje opknappen.

En het tijdelijk setje staat nog niet eens verkeerd vind ik :D

Ik moet nog wel even nadenken hoe ik de velgen ga spuiten. Ik zit er nu over te denken de velgen wit te spuiten en de randen polijsten.

velgen eerst erg goed schoon gemaakt en ontvet:

IMAG0330.jpg

daarna de velgen van voor kaal gemaakt, alleen de vervelende hoekjes nog:

IMAG0333.jpg

Nu bezig met de stoeprandschade van de 9J velgen wegschuren, helaas heeft mn pa een nieuw balanceerapparaat

dus moet het nu met de hand :( Zal morgen ff een foto maken.

nog een foto van de astra op de 17 inch rijdelijke velgen:

IMAG0328.jpg

IMAG0331.jpg

Vind het type velg niet zo heel mooi, al staat het wel aardig. Velgen zijn voor weinig te koop als ik de andere set klaar heb :vertag

Gisteren een set alu kleppendeksels binnen gekregen. Omdat de afdekkap dan niet meer past wilde ik ze wel netjes hebben.

zo zag het eruit na flink schoonmaken met dasty.

IMAG0336.jpg

toen ff ontvet, want anders ruzie met collega;s van de werkplaats, aangezien ik de deksels erna heb gestraald op het werk:

IMAG0338.jpg

toen onze coatingsoven opgewarmt en de deksels een half uurtje op 200graden heb verwarmd met wat onderdelen samen van

de motor van mijn collega. en daarna de deksels in titanium/steel look gecoat, en het resultaat mag er wezen:

IMAG0340.jpg

IMAG0342.jpg

k heb de zelfde overweging gemaakt met de deksels want die kunstof lekken echt altijd haha

alleen t nadeel vond ik dat de kap niet past en zonder vind ik t zo rommelig

misschien dat k bij mijn deksels de vuldop laat verplaatsen :P

dat is een goed idee en nog best uit te voeren. Zal mijn collega eens vragen. Heb er 2 die alu en RVS zo mooi kunnen lassen.

En in combinatie met de draai en freesbanken en de rest wat er in de rolstoelen werkplaats staat moet dat lukken. Denk alleen

niet dat hij erin trapt aangezien hij ze net gecoat heeft :jerry

dat denk k ook niet maar een extra deksel is snel geregeld

k ga hier nog eens navragen aan me kennis die t kan en de machines er voor ter beschikking heeft

kleine update, nadat ik eerst de verkeerde pakking had binnen gekregen en bougies van bosch lastig waren aan te komen (autoplex wilde ze alleen per 10 leveren), uiteindelijk bij velba kunnen bestellen.

En kon het beginnen, viel nog erg mee de inlaat eraf halen alleen bij terugmonteren de krukassensor niet goed aangedrukt dus motorstoring :( was weer ff zoeken voordat ik het gevonden had.

De auto loopt gelijk een stuk beter, ook het oude universele filter vervangen voor een K&N filter.

IMAG0364.jpg

binnenkort op de rollenbank een chip op maat, ben erg benieuwd wat voor een vermogen er uit te halen valt.

Auto is dood , was opweg naar mn vader om de krukassensor te vervangen 500m voordat ik er was sloeg de auto af bij stoplicht en niet meer te starten.

geduwd over het kruispunt naar een veilige plek. accupool eraf (dan was de storing altijd weg) en weer gestart dat lukte maar na 5 meter stotteren en afslaan.

probeerde te starten zonder succes en een boel rook onder de kap vandaan, snel gekeken en kwam uit het luchtfilter

ben bang dat er een klep kapot is. Morgen maar even bekijken, als de schade erg is misschien een x30xe inbouwen, we zullen zien.

Das klote zeg :( succes ermee.

BTW, mag jij nog wel kopen als particulier bij de Velba? Hier Nijmegen doen ze dat niet meer :thumbdown flauw gebeuren, kocht daar best veel.

@Astraman wrote:Das klote zeg :( succes ermee.

BTW, mag jij nog wel kopen als particulier bij de Velba? Hier Nijmegen doen ze dat niet meer :thumbdown flauw gebeuren, kocht daar best veel.

mn pa heeft een autobedrijf, dus voor mij geen probleem wat te bestellen ;)

he bas gsi ik heb meschien een omega blok liggen 3.0 v6 alshet goed is heb ik de auto volgen de week een donderdag het blok heeft 270000 geloppen en is dan draaiend te horen je kan mijn bellen van af 29 december op 0612871835 groetjes wesley

Terug
Naar boven