• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F in de operatiekamer

thanks !

Maar zo'n 1.6 is ook prima toch. Net wat zuiniger denk. (weet wel zeker). De jouwe heeft alleen wat liefde en toewijding nodig !

Maar dat komt helemaal goed zo te zien.. :thumbup

Heb zelf ook een X16XEL gehad jaren terug. Me eerste Opel, en tevens eerste Astra F. Zo goed bevallen, ben er bij blijven 'hangen' laat maar zeggen.. :D

Een soort labrador met een Opel logo om ze hals ketting.. Niet een heel knappe hond volgens velen NL-ers, en zélfs burgelijk genoemd :o (who cares, het zal me mijn derrière oxideren om eerlijk te zijn, zolang IK het maar leuk vind, en ik vind 'm wel knap :wub) maar wel een allemans vriend die altijd plezier brengt en trouw is. :)

Foto-QR3NHU4P-D.jpg

en inmiddels los na veel gevloek :swear

Foto-KH68AEKK-D.jpg

ongelooflijk , als een .......... in de maneschijn .

Shit zal eerst maar eens eten koken (vrouw is aan het werk) . Vergeet ik helemaal .

Leeter :D

Als je je waterpomp al vervangen hebt, haal hem er dan nu weer uit, dan zit hij nog niet vast gekoekt dus kan hij makkelijk losen loopt heel je motor leeg (koelvloeistof) daar heb je met het schoonmaken van de pakkingsvlakken een stuk gemak van want dan smeer je niet steeds water vanuit je waterkanalen over het pakkingsvlak en lekt er ook geen koelvloeistof je waterkanalen in bij het demonteren van de kop.

En draai als je de riem eraf hebt je krukas ff een kwartslag dan kunnen je kleppen nooit de zuigers raken als je aan het rommelen/schuiven bent met de/monteren of als je nokkenassen verspringen of de kleppen weer indrukken met monteren.

Goed bezig!

origineel gepost door wim-v6

en zo ziet de astra van Jerremy eruit in een stuk...

p1060246rev.jpg

en die is :wub

willem

Dat ding is wel zo onwijs mooi :angel

ja idd Willem dat is 'm met draadboom, aangesloten en wel :)

Ja hij rijd goed hoor ! Kan nog beter, maar daar wordt aan gewerkt en voor gespaard :jerry

@ 14XE: ken ze 14XE we hebben er in de loodsen op het werk een aantal van hangen haha...

zijn volgens mij ook van BBS wielen afgekeken..

@ fanskar: Dat EGR pakkingkje als voorbeeld gebruiken en een dichte knippen uit een stuk plaat, heb ik ook gedaan.. werkt bij mijn 1.6 16V en 2.5 V6 prima.

Willem

Yessssss de EGR pakking iid . Zit nog te twijfelen :hmmz : of bij de oude pakking ff 1 gat dicht tiggen (plunjer laat ik open ) of een nieuwe fabriceren uit rvs cq alu .

je kan ze ook allebij dicht maken, plunjer opent naar binnen..

deze pakking is te dun om heel te blijven met de hete uitlaatgassen..

Dus dikker plaat is nodig.

ik knip ze uit een oude roestende kadett-E spatbord :thumbup

Willem

Kijk hier heb ik wat aan ;) . Laat mijn tiggert in de kast en maak een nieuwe van rvs (doe maar lux) . Als de plunjer idd naar binnen opent kan ie uit een stuk . Was er niet zeker van hoe die opende . Handig zo'n Forum :wors

Terug
Naar boven