• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F in de operatiekamer

Foto-BPMZXJDA-D.jpg

en hier de EGR waar de pakking weer tussen moet . Ook dit geval zal ik eerst nog maar ff reinigen :agent

Foto-CNBDKMYZ-D.jpg

tadaaa , en hier de losse kop . moest de kop erafhalen met het inlaatspruitstuk er nog op . Kon zeer slecht bij al die verrekte bouten . Toen de kop eenmaal gelicht was heb ik het spruitstuk eraf geschroefd . Kon je tenminste overal bij .

Ik heb de kop gecontroleerd met een rei en volgens mij is ie hartstikke mooi vlak . Volgens mij is vlakken niet nodig in dit geval maar wat denken jullie ? Ongeacht de staat toch laten vlakken of pasvlakken reinigen , nieuwe pakking ertussen en monteren dat ding . Weet niet wat wijsheid is bij dit blok .

Altijd doen, je kan maar beter zeker zijn..

Zou m ook compleet laten reinigen..

Kleprubbers vervangen (kwaal van uitdrogen bij deze motoren)

en kleppen opnieuw inschuren.

Laat m ook eens afpersen!! kunnen haarscheurtjes in zitten.

Willem

Ok duidelijk . Zal de kop verder demonteren om te laten vlakken en afpersen . Nieuwe klepsteelrubbers zitten volgens mij bij de koppakkingset en het inslijpen van de kleppen kan ik zelf wel doen . Thanks :thumbup

Foto-OCWKWNYE-D.jpg

Nog een foto van het onderblok . Ook hier viel me de uitstekende staat op van de cylinders . Geen randen boven in en als je goed kijkt op de foto kan je de hoonsporen nog zien . Al met al ben ik gelukkig met de staat van het blok . Is altijd maar afwachten als je de "troep"van een ander koopt voor weing geld haha . Morgen pakkingset ophalen en de kop verder demonteren . Alvast bedankt voor de input tot zover :thumbup

haha, ik heb nog wel een 1600 16klepper met spiegel gladde wanden voor je, haha, 1 liter olie op de 1000km, koud er rauw lopen, maar motortje draait verders fantastisch..

Nieuweklepdekselcombo007.jpg

Willem

Foto-8BZVVMQZ-D.jpg

haha mag ik bedanken :D. Tegen de tijd dat die van mij versleten is bouw ik er wel een lekkere eenvoudige oersterke 2.0 se ( zonder kat en lambda , egr en weet ik al niet wat voor een rotzooi) 8 klepper in :)

je kan wel goed zien aan de zuigers welke cilinder heeft gelekt:P cilinder 1 is goed vettig van de koelvloeistofzooi in ieder geval.

Goed , zijn we weer :P . Vandaag mooi vroeg klaar met werken 11.30 . Pakkingset opgehaald en zo

Foto-MJGUMKVZ-D.jpg

Zitten alle pakkingen in die je nodig hebt inclusief de klepsteel rubbertjes

Foto-73PAIDFP-D.jpg

Ben nog even bezig geweest met de kop te ontdoen van alle (bijna) ingredienten en dat is ook weer gelukt behalve de kleppen . Mijn kleppentang past op 99% van alle koppen behalve natuurlijk weer die van een 1.6 16 klepper :fy1 . Moet ik daar eerst maar weer een tooltje voor maken om diep genoeg te komen . Breng eerst morgen de kop wel weg en dan haal ik later de kleppen er wel uit . Gaat allemaal goedkomen maar het is me nu veel te koud in mijn schuur . Krijg kauwuh klauwuh . Die jongens hebben het druk met de koprevisies dus daar gaan wel weer een paar dagen overeen voordat ik hem terug heb . Maar zoals gezegd heb ik de omega nog als backup en anders nog wel 2 motorfietsen ( is ook lekker met deze temp . hier )

Foto-YOG3R6HR-D.jpg

Nokkenas lagering in perfecte staat :wors . Past bij de algehele staat van het blok :D Ook daar ben ik dus zeer blij mee .

Foto-AYTTUDP3-D.jpg

Oh ja , voordat ik het vergeet :hmmz . Alles uit de kop netjes bij elkaar in plastic zakjes , gemerkt en gelabeld zodat alles straks op dezelfde plaats weer terug kan . ;)

Foto-EDCBWBDK-D.jpg

En nog eentje van wat onderdelen :) Zal eerst ff wat opwarmen en dan nog maar ff de schuur in om een EGR pakking te fabriceren van rvs .

origineel gepost door rezz

Je bent goed bezig. ziet er allemaal netjes uit. "schade" valt dus ook mee zo te zien.

Mvg Dank je , dank je ;) Op het eerste gezicht lijkt het iid allemaal mee te vallen maar we wachten eerst de uitslag van het afpersen nog maar even af .

groet fanskar

de dichte pakking om je egr af te sluiten kun je ook gewoon bij de dealer halen.

heb nog ergens het part nr.

Terug
Naar boven