• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F in de operatiekamer

origineel gepost door fanskar

Ha , op het werk ff een pakking vervangen , lees "betaald" een pakking vervangen :) . Goed voor elkaar . Bij mij kost het alleen maar geld haha .

groet fanskar

Het kost je wel geld maar je mag er teminste in rijden, en met auto's van de klanten mag dat maar heel even;)

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Niet zoveel motivatie vandaag . Combinatie van laat thuis en een chronisch slaaptekort denk ik haha . Heb wel de kop nog aangetrokken dus die zit vast . Ook de distributie er nog opgezet , moet ik alleen nog ff spannen (spanrol afstellen ) en dan kan de motor rond gedraaid worden .

Foto-KPLOY3Q6-D.jpg

:thumbup

Foto-MWVJXW4G-D.jpg

en de laatste .

Verder is het een kwestie van opbouwen en aansluiten . Vond nog wel een sludge laag in de dikke slang van de carterventilatie naar het kleppendeksel dus die zal ik nog schoonmaken en dan nog een by pass maken voor de carterventilatie en de aansluiting op de luchtfilterslang afdoppen natuurlijk . :P

groet fanskar

Ha , op het werk ff een pakking vervangen , lees "betaald" een pakking vervangen :) . Goed voor elkaar . Bij mij kost het alleen maar geld haha .

groet fanskar

Dit kostte mijn werkgever geld ;) was een garantieklus op een occasion :P

3 uur bezig geweest.

Netjes hoor 3 uurtjes . Zitten bij mij wat meer uurtjes in maar dat maakt niet uit ;) . De hele distributie monteren inclusief waterpomp en op tijd zetten kostte me nu nog geen 10 minuten . Was de eerste keer ook wel wat anders met die k%t riem die nergen omheen wilde :(. Had ook totaal geen ervaring met deze 16 kleppers maar die heb ik nu inmiddels ook haha . Vroegâh op school hadden we zo'n kadet 12 N blokje staan ( C kadett) en die kon je met de ogen dicht wel uitelkaar halen en weer monteren . Spul van tegenwoordig is ff anders ;)

hoi roderick , niet zoveel kunnen doen gisteren helaas . Had nog wat andere verplichtingen thuis . Het leven bestaat helaas niet alleen uit het sleutelen aan astra s enzo haha . Ondanks dat toch nog een uurtje kunnen sleutelen . Het meeste spul zit er weer op . Alleen het gasklephuis nog en injectorrail . Meeste stekker ook weer op de plaats . Carter ventilatie moet ik nog maken . De motor inmiddels al een keer of 20 met de hand doorgedraaid . Het plan was om vanmiddag nog wat te sleutelen en de rest opbouwen en dan morgen de motor nog ff lekker op de startmotor laten ronddraaien , ontsteking aansluiten en draaien met dat ding haha . Morgen waarschijnlijk de laatste updates van dit topic met fotos .

Groet fanskar .

Hoi Opelvrienden :) de laatste updates ,

Foto-N6GEWWIS-D.jpg

Foto-BQQ8LSNE-D.jpg

Alles er weer op :) en ja ik zal ook nog ff poetsen :P

Na 2 weken foto's plaatsen en verhaaltjes schrijven komt er helaas een einde aan mijn topic :( :) .

waarom ?............................ Omdat de operatie van mijn Astra succesvol verlopen is :jerry :jerry :jerry .

De Astra is er weer klaar voor om het asfalt te trotseren . Vanmorgen de laatste dingen gedaan . Alle electra weer aangesloten en hield geen stekkers over haha . Alle kappen er weer op . De motor nog ff lekker op de startmotor laten rondraaien . Ontsteking weer aangesloten . Koelwater erin gedonderd en de sleutel nog een keer omgedraaid (blijft altijd spannend)............. Vroemmmmmmmmmm meteen de eerste keer lopen . :P :P :P . Liep meteen mooi rond (weliswaar met mijn vinger op een vacuum pijpje ) . Is stiekum een aansluitng verdwenen . Geen getik uit de kop en mooi stationair en goed reageren op het gas :). Hoe de motor zich verder gedraagd weet ik nog niet omdat ik er nog niet mee gereden heb . Moet de motorsteun nog terugplaatsen vandaar . Het resultaat wilde ik jullie iig niet onthouden .

Ik hoop dat ik met dit topic mensen die ook aan het vervangen van een koppakking toe zijn een beetje heb kunnen helpen . Het geeft een beetje weer wat je kan verwachten en hoe te handelen . Het lijkt mij dat als je een beetje handig bent dat de kosten redelijk in de hand te houden zijn ( zie een eerdere post ) en dat het geen kapitalen hoeft te kosten om een koppakking te vervangen .:cool:

Verder wil ik alle mensen nog bedanken die gereageerd hebben en voor de tips die gegeven zijn om dingen net ff wat makkelijker voor elkaar te krijgen . :wors .

Ik zal zo de puntjes nog ff op de i zetten bij de astra . Ik mis zoals gezegd nog een vacuum aansluiting op het inlaatspruitstuk (rijd wat moeilijk met je vinger op het vacuumpijpje haha) , dus dat moet nog ff geregeld worden , de motorsteun erop en de olieafscheider voor de carterventilatie nog ff aflassen . Morgen maar ff proefrijden dacht ik zo :)

Opelgroet Fanskar

Enne Astra piccie 's volgen nog wel . Moet eerst dat ding door de wasstraat halen . Verder is ie gewoon standaard hoor dus geen spoilers en dikke velgen enzo . ( die leeftijd heb ik gehad haha) .

Oant tsjen :thumbup , fanskar

Enne Astra piccie 's volgen nog wel . Moet eerst dat ding door de wasstraat halen . Verder is ie gewoon standaard hoor dus geen spoilers en dikke velgen enzo . ( die leeftijd heb ik gehad haha) .

Oant tsjen :thumbup , fanskar

neeeeeeeeeeeeeeee........... niet door de wasstraat:( lekker met de hand doen.

Wasstraat is niks voor auto's je krijgt aleen maar krassen erbij en je auto word dan half gepoets.:)

Zoals ik altijd om de 2weken, 3uurtjes vooruit trekken poets ik me astra van binnen tot buiten.

origineel gepost door fanskarMoet eerst dat ding door de wasstraat halen

Wasstraat :o

Als je een keer bij Roderick in Zeewolde bent, rijd dan maar eens door naar ons : laten we jou wel zien hoe je dat behoort te doen :angel

Wel super dat je deze F weer rijdend hebt gekregen, er heeft heel veel tijd, energie en moeite ingezeten maar het resultaat mag er absoluut zijn :thumbup

Gr. Arjan

origineel gepost door Juffer1

origineel gepost door fanskarMoet eerst dat ding door de wasstraat halen

Wasstraat :o

Als je een keer bij Roderick in Zeewolde bent, rijd dan maar eens door naar ons : laten we jou wel zien hoe je dat behoort te doen :angel

Wel super dat je deze F weer rijdend hebt gekregen, er heeft heel veel tijd, energie en moeite ingezeten maar het resultaat mag er absoluut zijn :thumbup

Gr. Arjan

Hey Arjan, dan moet hij wel genoeg tijd hebben, want goed poetsen duurt lang;)

Terug
Naar boven