• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra f met foutcode P0200

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs mijn gasklephuis schoongemaakt en vervolgens is alles mis gegaan...

Ik heb alles terug gezet in originele staat, maar nu brandt mijn MM lampje, volgens de

paperclip methode van willem heb ik een code kunnen aflezen van P0200...

Weet iemand hier raad mee en wat ik er zelf aan kan doen om het probleem te verhelpen?

Type: astra f uit 98

Motor: x1.6szr

Groetjes

Moniem

Hallo Willem,

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met de injector? Waar vind ik die?

Het is wel zo dat ik nu mijn kabel van de choke eruit heb liggen, want wnnr

ik dat kabeltje erin stop dan springt mijn toerental op naar 4000 toeren en stijgend..!

Wanneer ik het gelijk eruit haal dan loopt ie weer lekker statonair.

De choke van me ligt rechts van mijn gasklaphuis, als ik het van vooraf bekijk... Het is een

kabeltje met 3 punten erin en een geel rubberachtig omhelsel die ik er in kan klikken..

Hoor graag van je

Thnxxxxxx!!

Hallo Willem,

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met de injector? Waar vind ik die?

Het is wel zo dat ik nu mijn kabel van de choke eruit heb liggen, want wnnr

ik dat kabeltje erin stop dan springt mijn toerental op naar 4000 toeren en stijgend..!

Wanneer ik het gelijk eruit haal dan loopt ie weer lekker statonair.

De choke van me ligt rechts van mijn gasklaphuis, als ik het van vooraf bekijk... Het is een

kabeltje met 3 punten erin en een geel rubberachtig omhelsel die ik er in kan klikken..

Hoor graag van je

Thnxxxxxx!!

InjectorenSinglepointopel002.jpg

InjectiehuisX12SZX14SZX16SZR.jpg

Willem

Hallo Willem,

Precies onder ''Benzine in'' gaat een kabel in, maar bij mij hangt het nu los, want anders stijgt mijn toerental naar 4000 toeren.

Kan ik dat ook verhelpen?

Met die kabel van de injectie, kan ik het ook reiniger met remreiniger of moet ik enkel controleren op eventuele scheuren?

Groetjessss

Echt bedankktttt voor de moeitee!!!!!

Hallo Willem,

Precies onder ''Benzine in'' gaat een kabel in, maar bij mij hangt het nu los, want anders stijgt mijn toerental naar 4000 toeren.

Kan ik dat ook verhelpen?

Met die kabel van de injectie, kan ik het ook reiniger met remreiniger of moet ik enkel controleren op eventuele scheuren?

Groetjessss

Echt bedankktttt voor de moeitee!!!!!

Hallo Willem,

Dat pinnetje heeft 3 pinnen en het is gewoon driehoekig... Het zit links van de ingang van de ''binzine in''....

groetjes

Hallo Willem,

Dat pinnetje heeft 3 pinnen en het is gewoon driehoekig... Het zit links van de ingang van de ''binzine in''....

groetjes

Dat is de gasklep positiesensor..

deze heb je los gehad???

zo ja, verkeerd terug gemonteerd, tegen de draaichting monteren en op juiste stand draaien, anders verkeerd signaal..

Willem

Dat is de gasklep positiesensor..

deze heb je los gehad???

zo ja, verkeerd terug gemonteerd, tegen de draaichting monteren en op juiste stand draaien, anders verkeerd signaal..

Willem

Hallo Willem,

Ik had enkel het kabeltje eruit gehaald en niet het geheel.... Maar kan dat ook de oorzaak zijn van he feit dat mijn MMlampje brandt? Is het wijs dat ik anders losmaak en eventueel goed reinig met remmenreiniger? Hoe zet ik he tin de juiste stand??

Sorry voor al deze vragen maar hoop echt dat je me nog er mee wilt helpen

groetjes

Moniem

Hallo Willem,

Ik had enkel het kabeltje eruit gehaald en niet het geheel.... Maar kan dat ook de oorzaak zijn van he feit dat mijn MMlampje brandt? Is het wijs dat ik anders losmaak en eventueel goed reinig met remmenreiniger? Hoe zet ik he tin de juiste stand??

Sorry voor al deze vragen maar hoop echt dat je me nog er mee wilt helpen

groetjes

Moniem

Terug
Naar boven