• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F, Opel logo vervangen/Afdek dopjes tectyl gaatjes

Astra 1.4 NZ

Post vaak
Ik heb even twee vraagjes ivm mijn astra f. Kan je het logo von de grill er af halen? En zo een rubberen dopje dat die gaatjes in wielkasten dichthoud (waar je bv tectyl in dorpel spuit) waar kan je dat ergens krijgn? Er zijn geen sloperijen in de buurt.

Alvast bedankt

logo kun je er uit halen, maar als je dat wilt is ten 2e..

je houd dan een zwart opel logo in de gril over, dat ziet er niet uit.

die doppen weet ik zo niet

o ja dan kan het wel,

moet je ff kijken, ik geloof dat je dan je hele grill er ff uit moet halen, dan van binnen uit, daar zit ie met van die lipjes geklikt.

de oude kun je eventueel met een platte schroevendraaier er ook wel uit halen, maar wel voorzichtig.

Dan nog een vraagje : hoe haal je de grille los? En zal het trouwens geen problemen geven me het terug plaatsen van de grille want heb een blutsje op spatbord aan de voorlamp waardoor de grille opzij wat omhoog komt.. En is het overigens erg dat het dopje er niet meer zit?

grill zit best simpel vast, alleen wel breekbaar met het verwijderen.

aan de beide kanten onder de koplamp zit ie vast geklikt in een rubber, VOORZICHTIG met een platte schroevendraaier (ik gebruik er vaak een doekje bij om de lak niet te beschadigen.)

en in het hoge deel zit ie boven aan vast geklikt.

Ik heb recentelijk een keer de grille los gehaald met de klep dicht. (de opentrek hendel werkte niet meer)

bij een nieuwe bus ML krijg je van die afdek dopjes erbij; anders eens vragen bij de FLAPS (Friendly Local Auto Parts Store) zoals de Cartall; Brezan o.i.d.

ML wordt veel gebruikt, maar er zijn meerdere manieren.

Ik hoor ook wel eens wat over het gebruik van lijnolie en verschillende waxen voor holleruimtes.

Ik heb er echter nog niet zoveel ervaring mee. (moet misschien zelf ook maar eens aan de slag)

Trouwens volgens mij zitten bij jouw Astra-F al inspectie dopppen in je kokerbalken. Deze zijn bereikbaar via de achter wielkasten. Zoek maar eens of je doppen zie zitten ( kunnen ook verborgen zijn onder steenslagcoating en bagger )

Heb daar zelf vorig jaar reparaties aan moeten doen omdat mijn balken waren stuk gerot. (veel pekel op de weg gehad en het niet schoongemaakt :oops: )

dan zijn die ML dopjes veel te klein. Dan kan je beter langs de FLAPS gaan en vragen om een afdekdop in de juiste diameter.

trek je die van de andere kant er ook af, neem je die ff mee.

achter in mijn lek bakjes heb ik ze er zelf uit gedrukt, kan er ook geen water in blijven staan ;)

Ok ;)

Heb enkele maanden geleden in de wielkast zelf (niet de randen) opgemerkt dat steenslagcoating scheurtje had en zat een roestvlek onder. Zou dit dan ook van binnenuit komen? Heb coating weggedaan tot er bloot ijzer te zien was en er tijdelijk wat loctite roestomvormer opgezet..

Steenslag wordt op een gegeven moment keihard en dus vatbaar voor beschadiging. klein gaatje; water erdoor en roest eronder.. en je ziet er niets van. Het verwijderen is wel een behoorlijke rotklus overigens.

Terug
Naar boven