• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F, Opel logo vervangen/Afdek dopjes tectyl gaatjes

Zou het helpen als ik een nieuwe laag over de huidige laag doe dan? En daar waar ik roest of iets verdacht zie coating proberen weghalen en roest wegschuren en omvormer opzetten en dan nieuwe laag erover?

Nope weghalen die handel. Ben er ook mee bezig geweest op mijn oldtimer; daarvan is de hele :!: onderkant bewerkt met die zooi; dat is een wagen uit 1977, dus die tectyl is echt zooitje poreuze ouwe bende.

Ik gebruikte een verfstripper, dan werd het weer beetje smeerbaar; dan met een plamuurmes voorzichtig weg schrapen. De resterende troep met doeken/papier en wasbezine weg gehaald.

Helaas door het steken/schrapen toch wel beetje de lak beschadigd. Dus.. 2 lagen blanke lak erop gedaan. De onderkant glimt nu wel :jerry

En als straks alles klaar is ga ik er weer bodyschutz opzetten. Vooral omdat het voor mij "tijdelijk" conserveren is.

Als ik die auto helemaal ga restaureren ( wat ooit de bedoeling is) ga ik werken met een combinatie van RX-5 en RX10. Dat kan je (voor zover ik weet) op kleur laten mengen en dan krijg je dus een goeie behandelde bodem in bodykleur. :jerry

Da's ook wel mooi voor in de wielkasten van een Astra-F ;)

Bij mijn Astra-F waren de dorpels ook op een bepaalde manier behandel en met structuur in bodykleur. Echter... de dorpels waren toch door gerot op 3 plaatsen aan beide zijden.

Ga van het najaar of aan het begin van de winter de kokers van de Astra-G ook maar laten vollopen met ML denk ik.....

gr

Marcel

Ik heb ook ooit de plannen deze zelf te 'restaureren' dus probeer de carrosserie ook 'tijdelijk' te conserveren voor het grote werk eraan komt

Nou, hoop dat ik je dan met mijn advies beetje opweg heb geholpen ;)

Astra-F is best een leuke auto; heb er zelf ruim 10 jaar in 1 gereden. Deze pas recentelijk weg gedaan en een Astra-G voor terug gekocht.

Daarom tijdelijk oplossen he beter dan niks doen.. Binnenkort de dorpels eens volgooien met Motip ML. Ik leg best iets onder de afwateringsgaatjes zeker? :D

Haha.. Waar men wielrand samenkomt met dorpel was het al prijs hoor. Alles roest en rot. Volledig weggehaald tot bloot ijzer alles enkele keren met loctite geverfd en blijft goed tot nu toe

Ja inderdaad de binnenkant van het "randje" goed schoonhouden qua bagger. Dat hoopt zich daarop en gaat vreten/rotten.

Terug
Naar boven