• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F : Roest wielkast aanpakken, graag advies

• Topic starter Topic starter TWA
  • Startdatum Startdatum

TWA

Woont hier bijna
foa7.jpg

Vraagje: dit is mijn wielkast beschadiging...graag advies hoe dit aan te pakken. Plek is NIET door en door, heb er al in lopen prikken. Andere plek is oppervlakte blaasjes.

Mijn vraag: waarmee aanpakken en wat is het stappenplan. Kaal tot op het metaal? Dan roeststop? Dan plamuur? Spuitbus in kleur bestellen met aparte lak? Wordt dat dan mooi?

Graag jullie tips...de verdere foto's:

59ys.jpg

vvmy.jpg

p6of.jpg

Thanx and Greetz Emiel

ok... kan het ook oud reparatie werk zijn? Kleur doet mij niet denken aan roest... Binnenzijde wielkast is niets te voelen nl.

@ Mr. F: wat waren de kosten voor dit?

Thanx 4 the info so far guys, keep it comin'

Zijn je lekbakjes nog wel in goede staat?

zou je achterbumper er eens af trekken.

je heb inmiddels al een wat ouder fje. Dus zoude de boel maar eens goed bekijkem

Zal gerust meer roest zitten.

dit plekje, uitslijpen, nieuw inlassen, sluitbusje erover, en hij kan er weer teven aan.

Volgens mij heeft iemand er indd wat plamuur ofzo ingegooid. Haal even je achterbumper eraf en kijk hoe het met de lekbakjes is

Voor 2 a 300 kun je er van af zijn bij een klein bedrijfje, ik ken iemand die het heeft laten doen , en wagen is als nieuw, gewoon goed behandelen nadien, modder wegdoen, tectyl langs binnen spuiten.. Check ook je tankopening eens, haal het rubber even opzij.. Kan daar ook hard roesten

Dit soort zaken begint inderdaad van binnenuit, en is vaak "erger" dan je denkt.

In de rand aan de binnenzijde van je achterscherm blijft modder zitten, dit houdt

vocht vast en ... dit dus. Haal je vinger aan beide zijden maar eens door die rand,

en zie wat voor een troep daar uit komt. Meestal is de beste oplossing nieuwe

stukken er in lassen. Als iemand dit voor een fatsoenlijk bedrag wil doen is dit

te overwegen, maar vaak loopt dit aardig in de papieren en is het zinvoller om

op zoek te gaan naar iets anders.

Veel wijsheid !

achterbumper en lekbakjes bekeken aangezien de bumper er af ging om te spuiten: niets...! Alleen op de lasnaden van de zeg maar bumperbalk zat oppervlakte roest. Tankdop rubber ook omhoog gewipt maar ook niets. Normaal is modder idd de boosdoener van dit alles maar de binnenzijde van de wielkast is ook puntgaaf.

bodem zelf trouwens pas nog in de tectyl gezet maar wielkasten nog niet, dus kan nooit kwaad dit te doen.

@Bobstra wrote:Dit soort zaken begint inderdaad van binnenuit, en is vaak "erger" dan je denkt.

In de rand aan de binnenzijde van je achterscherm blijft modder zitten, dit houdt

vocht vast en ... dit dus. Haal je vinger aan beide zijden maar eens door die rand,

en zie wat voor een troep daar uit komt. Meestal is de beste oplossing nieuwe

stukken er in lassen. Als iemand dit voor een fatsoenlijk bedrag wil doen is dit

te overwegen, maar vaak loopt dit aardig in de papieren en is het zinvoller om

op zoek te gaan naar iets anders.

Veel wijsheid !

sponsje en idd langs de wielrand... ook Omega kwaaltje :vertag

de auto is voor een lachende lrijs van €280 gekocht en verder puntgaaf dus de moeite waard. Ik ga zeker een en ander in overweging nemen. Thanx so far everybody :thumb

Terug
Naar boven