• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F start niet

Hallo,

Ik zit met een probleem.

Ben ik vanmorgen klaar met werken wil ik me auto starten om naar huis te gaan wilt ie niet starten:cry.

Startkabels geprobeert (accu niet leeg maar kan altijd proberen). Gesleept geweest ging motor ook niet aan.

ANWB gebeld hij gekeken bougiekabels geven hele goeie vonken, stroom naar brandstofpomp was ook goed.

Hij haalde mijn lucht filter eraf en spoot in de cabrateur een brandbare vloeistof en dat vloog in de fik, benzine erin gegooit hij zei je tank is leeg ook gedaan.

Werkte allemaal niet, zegt die vent nu dat mijn brandstof pomp naar de klote is.

Kan iemand mij helpen is dat zo, zoja kan ik dat zelf vervangen

pomp kun je evt vervangen!

Luister even of je de pomp hoort als je er 12v op zet (op contact zetten)

origineel gepost door Trompie

pomp kun je evt vervangen!

Luister even of je de pomp hoort als je er 12v op zet (op contact zetten)

Ik hoor niks als ik het contact aanzet.

Moet je dan alleen die 8 of hoeveel het er zijn los draaien, slangetje er af en dan eruit halen en andere in hangen

Welk type motor je hebt. Staat op je kentekenbewijs.

Iets van A00AA ofzo (en dan zelf even de A's en de 00 invullen)

Ja dat is wel makkelijk als ik hem er uit gehalen.

Is die pomp gewoon zelf te doen of moet je dan echt naar de garage.

Wat moet ik dan doen die slangetjes er af voeding er af, en dan?

Waar kan je die relais vinden (als die bij al mijn zekeringen zit welke is het dan)

Weet niet waar je woont, maar misschien kan een van de forumleden je helpen als je het te ingewikkeld vind... Wim-v6 misschien.

Ik woon in Breda, zou wel fijn zijn als je kunnen helpen.

Ik kan het ook zo doen als ik hem ga vervangen en het lukt niet weer op het forum verder vragen

Denk dattie in de rechter voetenruimte zit(passagier), achter t kapje bij de deur(waar ook motorcomputer zit).

Anders misschien in je zekeringkast(zou ik even in je opel handleiding kijken)

ok je hebt een vonk.

haal bij het benzineleiding bij het filter los.

vraag iemand of die hem op contact zet en kijk of de benzine loopt bij het filter.

zo nee meet of je bij de pomp 12v hebt.

zo ja pomp kapot

zo nee pomp relais kapot.

Die man van de ANWB heeft gemeten of er stroom op de pomp kwam er die was er gewoon.

Dus is mijn pomp gewoon stuk.

En is dat een makkerlijk klusje?

Terug
Naar boven