• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F Turbo

Ja heb je goed gezien, maar aangezien de auto nog geen aadrijfassen en remmen heeft gaat hij toch geen kant op :vertag

dacht dat het te maken had je nooit teweinig bezine in de motor kreeg, bijv bij een hobbel ofzo of lucht in de leiding

Spruitstuk komt zo van Mtech :argue Heb het idee dat Mpech beetje erg veel rommel verkoop de laatste tijd. De dikke inlaatbuis voor let is de flens zo krom van dus ik moet eerst weer dat ding ergens laten vlakken omdat hij anders tussen de pakking turbo druk verliest.. Uitlaatspruitstuk idem dito, buizen passen niet goed, draad zit krom in de flens getapt en geen RVS flens aan het spruitstuk maar gewoon staal...

Zelf nippels gemaakt, waren ook niet te vinden zoals ik ze wou,

Radiateurbeugel, had ik dit maar eerder geweten :worship: origineel Opel Beugeltje...

Beugels gemaakt voor de intercooler, volgende week de slangen ff bestellen

Brandstof catch tankje met de slangen

Vandaag nog een H1

Moet een nieuw uitlaatje onder met ongeveer 20 bochten..

Net de klauwen weer opgehaald van de coater, vanmiddag ff reviseren en dan kan het remsysteem afgebouwd worden.

De to do list,

- Kabelboom

- Koelsysteem

- Intercooler slangen

- Remmen monteren

- Turbo aansluiten

- Downpipe + uitlaat

- Stuurbekrachtiging

- Schakelmechanisme ( zelf maken)

Al klaar

- Motor + bak

- Aandrijflijn

- Radiateurbeugels

- Oliekoeler + leidingen

- Intercooler beugels

- Brandstof circuit

- Achteras + nieuwe remleidingen

Update

Gister de schijven er op gezet, beugels liepen alleen tegen de schijven aan dus de beugels ff afgesteld met shimms.

Vandaag de bumper en bumperbalk aangepast.

Ook nog ff paar geetjes gemaakt voor de bouten van de intercooler, nu staat de bumper niet onder spanning.

Koeler dr voor.

Ik dacht dat M tech een echt spruitstuk had voor die 795 euro wat ze er voor vragen, dat valt me nou wel heel erg tegen, en gewoon ijzer ook nog die flens tjonge tjonge het blijven boeren,alleen het geld telt!

Hey dat ziet er goed uit !!!

Maar heb je die fan met pinnen door de radiateur vast gezet?

Dat zou ik maar veranderen, want door de trilling gaat dat door je radiateur, met lekken als gevolg .....

Verder good work :)

Gr.kerni

bekende hummer haha:vertag is van de moeder en stiefvader van een maatje van me... geloof dat zijn broer nu bij je werkt?.... dat visje achterop is echt hoor:vertag moeders en stiefvader gaan trouw elke zondag naar de kerk:wors

verder goed bezig niels:wors

@emiel

Nog niet eerder last van gehad eigenlijk er komen er nog wel een aantal meer bij overigenszodat hij geen speling keer kan krijgen. Had voor 2 weken terug nog een tigra waar ik dit toen ook zo op gebouwd heb voor 1,5 jaar geleden die zat nog mooi vast.

@opelvssn

Dat klopt, zijn broer werkt nu bij mij.

Kleppendeksel weer inelkaar gezet, niet alles van buiten is schoon en mooi gemaakt.. Ook de binnenkant niet vergeten :vertag

Daarna kwam Jurgen (mijn chiptuner) nog ff langs, die had ook nog wat leuks gebouwd,

Nieuwe Audi A6 V8 met een supercharger..

@ niels

Dat gaat ook een hele tijd goed, bij mij was hij na 3 jaar zo lek als een mandje :vertag

Door het gewicht zakt hij.... dan is het een kwestie van tijd :)

Even beugeltje maken :thumbup Fertig ;)

Radiateur vervangen bij deze wagen, is niet ff gedaan ;)

Gr.kerni

Oke bedankt Emiel, zal toch ff een paar beugeltjes bestellen dan! @ geert geen idee wat hij precies heeft, ding klonk iig erg lekker :wors

Terug
Naar boven