• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra f uit 97 schiet in de toerenbegrenzer help

hoi ik zit met een probleem met me astra f uit 97 X18XE

als ik bij de 4500 toeren maak dan schiet hij in de begrenser dan schokt hij als een gek

Wat is het ik weet het egt nie help

dan MOET ook het motormanagement lampje branden, computer zit inieder geval in noodloop als je niet voorbij de 4500 toeren komt

Dat zal haast ookwel niet ben ik bang.

Lampje kapot of door handelaar verwijderd.

Door WIM-V6, vanaf de teledinges

let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

@Oenatje wrote:brand ie wel als je hem op contact draait?

Heej ik heb net gekeeken idd het lampje brand dan niet als ik het contact draai nooit egt op gevallen haha maar het zou dus die sensor zijn dan ??

@wim-v6 wrote:Dat zal haast ookwel niet ben ik bang.

Neej idd best verveelend da hij niet brand haha

Maar weet jij miss hoe duur zoon sensor is en over de spelfouten heb ik ook als van ik lees er wel over heen haha

@Oenatje wrote:niet gelijk die sensor vervangen, eerst maar eens uitlezen en MM lampje werkend maken

Okeeej zal ik vande week effe uit laaten lezen en het lampje vanavond effe na kijken

Grtjes

Nou is het dus zo dat zeker niet altijd je Lmm gaat branden bij noodloop.

Had het bij mijn corsa a x18xe ook, (verkeerd aangesloten met inbouwen) geen mm lampje.

Mijn vriendin der Astra f met x18xel ook geen mm lampje toen de nokkenas sensor kapot was.

@wim-v6 wrote:Dat zal haast ookwel niet ben ik bang.

Er zag geen lampje achter haha Duss effe een lampje gestooken en hij brande haha Duss morgu denk ik effe uitlezen

@Oenatje wrote:niet gelijk die sensor vervangen, eerst maar eens uitlezen en MM lampje werkend maken

Lampje doet het haha zat geen lapie achter whaha Duss morgu of zo effe uitlaaten lezen

Was al wat mee bij aanschaf waarschijnlijk.

Gebeurt vaak als bij een handelaar een storing erin zit.

Drasien ze gewoon het lampje eruit.

@wim-v6 wrote:Was al wat mee bij aanschaf waarschijnlijk.

Aaaaah zo kan het ook ja haha maar is niet egt netjes maar niks aan te doen ik ga gewoon de storing goed op lossen haha

Zo als het hoort morgu effe kijken of ik een gaatje heb om uit te lezen

@wim-v6 wrote:Was al wat mee bij aanschaf waarschijnlijk.

Ik heb hem uitlaaten lezen en het is idd me nokkenassensor

Ik heb wat op eBay gevonden http://m.ebay.de/itm?itemId=270961683621" onclick="window.open(this.href);return false;

Is da wat of niet grtjes Patrick

kan best dat die gewoon goed werkt maar, ik heb zelf niet echt goede ervaringen met aftermarket sensors ,ik had pas geleden een Maf sensor besteld die lekker goedkoop was op ebay ,toen ik die monteerde dee die het nog slechter dan met me kapotte Maf sensor .

@b07 wrote:kan best dat die gewoon goed werkt maar, ik heb zelf niet echt goede ervaringen met aftermarket sensors ,ik had pas geleden een Maf sensor besteld die lekker goedkoop was op ebay ,toen ik die monteerde dee die het nog slechter dan met me kapotte Maf sensor .

Ik ben naar de Opel dealer geweest om een sensor en de stekkertje

Koste wel Wa maar het werkt :D :D Ikke weer blij kan ik weer fatsoenlijk rijden jeeeeej

Sensor halen met originele stekker bij de onderdelen handelaar, niet zo'n knoop ding halen..

Wel een van Siemens halen dat is een originele.

Terug
Naar boven