• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F - Valt uit, start direct weer

Edit: Eerst even netjes voorstellen :)

Ik ben DarkDaedelus, 20 jaar, sinds een paar weken trotse eigenaar van een Astra F =)

--

Zoals in de titel vernoemd, betreft het hier een

Astra F Tailgate X1.6SZ E2

Bouwjaar 94

Motorcode X1.6SZ E2

Benzine

Ik heb deze astra nu enkele weken, maar zit met het probleem dat deze soms tot vaak uitvalt wanneer ik de koppeling + rem induw (bij stoplichten e.d.) Zeker met inparkeren is dit niet bepaald handig :thumbdown

Ik heb meerdere 'waarnemingen' hierover;

- valt uit zonder schokken of stotteren;

- start direct bij omdraaien van de sleutel

- bij stationair + tikje gas (en daarna los laten) wilt deze erg laag zakken in toeren (tot het bijna uitvallen)

- radio (cd-speler) blijft gewoon lopen

Heeft iemand hier enige ideeën over?

Bedankt voor de snelle antwoorden =)

Hoe kan ik het stationair toerental (laten) opschroeven? / hoe kan ik de stappenmotor schoonmaken?

dat eerste weet ik niet.

stappenmotor schoonmaken is ding demonteren en schoonspuiten met remmenreiniger.

Erwin

Edit: ander motor type maar hier staat hoe.

de 1e 3 punten die je noemt hebben allemaal met de stappenmotor te maken.

hij vangt gewoon het toerental niet op.

toerental opschroeven gaat niet, omdat dit door de computer geregeld wordt.

Stappenmotor zit onder de zwarte bak waar GM op staat. Deze zit met 2 dikke kruisschroeven vast.

de zwarte bak zit op de gasklep/injectie gedeelte waar ook weer je stappenmotor op zit. (zwart blokje met een stekker)

deze ff demonteren (zit met 2 schroefjes vast)

Je hebt best kans dat schoonmaken niet helpt, deze willen namelijk wel eens stuk gaan.

een nieuwe kost rond de €120 eurie:swear

op de sloop krijg je ze ook wel, maar of die goed zijn is altijd maar afwachten.

begin eerst maar eens met schoon maken, en dan weer proefrijden.

Tip: maak je gasklep ook meteen ff schoon. Met name de randen!

origineel gepost door GSI Racer

waar kom je vandaan als ik vragen mag?

dan kan ik je e.v.t wel helpen

Bedankt voor de informatie =)

ik kom uit Echt (Midden Limburg)

Zal het laten horen wanneer ik extra man (vrouw) kracht / hulp nodig heb, ik ben momenteel bezig met de dashboard verlichting (kachel + aansteker geven geen licht) :)

al gecontroleerd op Valse lucht??

de pakking tussen injectiehuis en inlaat wil wel lekken, en dat loopt ze echt beroerd stationair.

Willem

Ondanks dat jullie al een HELE tijd niets meer van mij gehoord hebben, toch even een update.

De astra hierboven genoemd is niet meer, helaas op 3 pitten gaan lopen en financieel niet te redden.

De vervanging is uiteraard weer een opel geworden, en maar liefst een Astra F GSI, C18XE met kentekenplaat HR-RR-46.

Ik zal hier zo snel mogelijk wat meer info + foto's van geven :)

@DarkDaedelus wrote:Ondanks dat jullie al een HELE tijd niets meer van mij gehoord hebben, toch even een update.

De astra hierboven genoemd is niet meer, helaas op 3 pitten gaan lopen en financieel niet te redden.

De vervanging is uiteraard weer een opel geworden, en maar liefst een Astra F GSI, C18XE met kentekenplaat HR-RR-46.

Ik zal hier zo snel mogelijk wat meer info + foto's van geven :)

Netjes!!

meld je ook eens aan op het Astra GSi Forum

atijd leuk :thumb :thumb

Ik ben inderdaad ook lid van het GSI Forum :)

Helaas gaat goed nieuws ook samen met slecht nieuws in dit geval,

na een mooie opfrisbeurt die de GSI gekregen heeft, is ook hier de koppakking van kapot gegaan..

echter vind ik het bij deze wel waard om dit te laten repareren, en gaat dit ook gebeuren.

Mijn beurs vind dit echter minder gezellig ><

Terug
Naar boven