• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F wielspeling

ja kun je ook doen, maar ik zal als ik jou was eerst een informeren wat een nieuwe fusee kogel kost.

je loopt natuurlijk op de sloop altijd de kans dat je een poot koopt waar nog meer aan kapot is dan de jouwe.

dus dan schiet je er weinig mee op.

JAA!! Ik heb weer een nieuwe apk.

Na een zaterdagochtend klussen aan de 4 reparatiepunten is deze vandaag door de apk gekomen.

Fuseekogel hebben we een nieuwe draagarm gemonteerd (€85)

Remleidingen van voor tot achter goed opgeschuurd en gespoten. De staat bleek na enig schuurwerk acceptabel, dus vervanging was niet nodig.

Remverdeler is goed gesmeerd en dus weer soepel.

De uitlaat heb ik goed dichtgesmeerd en vervolgens ook gespoten.

Ik begin het nog leuk te vinden dat gesleutel aan m`n auto ;).

Er zit trouwens ook een "roffeltje" die komt vanuit me middendemper.

Kennen jullie dit probleem? Ik denk dat het binnenwerk is gaan loslaten en dat dit trilt tegen de buitenkant of iets dergelijks.

Vervanging de enige oplossing? Ik zat te denken om er een deukje in te slaan zodat het binnenwerk weer klem zit, maar dit is niet de netste oplossing natuurlijk.

Iemand misschien tips?

JAA!! Ik heb weer een nieuwe apk.

Na een zaterdagochtend klussen aan de 4 reparatiepunten is deze vandaag door de apk gekomen.

Fuseekogel hebben we een nieuwe draagarm gemonteerd (€85)

Remleidingen van voor tot achter goed opgeschuurd en gespoten. De staat bleek na enig schuurwerk acceptabel, dus vervanging was niet nodig.

Remverdeler is goed gesmeerd en dus weer soepel.

De uitlaat heb ik goed dichtgesmeerd en vervolgens ook gespoten.

Ik begin het nog leuk te vinden dat gesleutel aan m`n auto ;).

Er zit trouwens ook een "roffeltje" die komt vanuit me middendemper.

Kennen jullie dit probleem? Ik denk dat het binnenwerk is gaan loslaten en dat dit trilt tegen de buitenkant of iets dergelijks.

Vervanging de enige oplossing? Ik zat te denken om er een deukje in te slaan zodat het binnenwerk weer klem zit, maar dit is niet de netste oplossing natuurlijk.

Iemand misschien tips?

mocht er is wat zijn wat je niet kan of aan durft kan je me altijd een pb sturen ik ben een Opel beun van 62 lente,s jong

roffeltje je midden demper zal waarschijnlijk van binnen los ziten en deels verrot zijn je kan zware lijm klem er op zetten en draaien tot je flinke knauw er in heb slaan is ook zo wat . . zo,n midden demper en achter pot is niet zo heel erg duur hoor maar wel in ene vervangen .

via marktplaats kom je die Opel sloop in friesland Hemrik tegen daar koop je 100% goede uitlaatdelen voor minder als de helft van de nieuw prijs komt mijn Vectra uitlaat ook helemaal vandaan .

dus mocht er is wat zijn ik hoor wel .

Bert

mocht er is wat zijn wat je niet kan of aan durft kan je me altijd een pb sturen ik ben een Opel beun van 62 lente,s jong

roffeltje je midden demper zal waarschijnlijk van binnen los ziten en deels verrot zijn je kan zware lijm klem er op zetten en draaien tot je flinke knauw er in heb slaan is ook zo wat . . zo,n midden demper en achter pot is niet zo heel erg duur hoor maar wel in ene vervangen .

via marktplaats kom je die Opel sloop in friesland Hemrik tegen daar koop je 100% goede uitlaatdelen voor minder als de helft van de nieuw prijs komt mijn Vectra uitlaat ook helemaal vandaan .

dus mocht er is wat zijn ik hoor wel .

Bert

Hallo,

Toch maar besloten mijn midden- en einddemper te vervangen.

Einddemper is vanmorgen vlak achter de demper gescheurd en bungelt nog maar aan 1 steun aan de auto. :)

@Bert, heb jij een adres voor mij van die Opel sloop te Hemrik? Kon deze op mp niet vinden.

Edwin

Hallo,

Toch maar besloten mijn midden- en einddemper te vervangen.

Einddemper is vanmorgen vlak achter de demper gescheurd en bungelt nog maar aan 1 steun aan de auto. :)

@Bert, heb jij een adres voor mij van die Opel sloop te Hemrik? Kon deze op mp niet vinden.

Edwin

Terug
Naar boven