• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G 1.6 16v carterventilatie overdruk.....

kingsteve

Post weinig
eerder had ik al gepost over wat olie uit de olipeilstok, en dir er niet goed in zat. Later toen hij er wel goed in zat na een tijdje had ik weer het idee dat er rondom de oliepeilstok toch te veel verse olie zit. de peilstok lijkt wel goed af te dichten gezien het rubberringetje goed afsluit en de peilstok er niet los in bungelt.

Nu wil ik mijn eigen technische kennis ook vergroten uit interesse , met name omdat we ook 2 astra stations hebben, een G en een J, en heb ik al wat begrepen dat het ook carterventilatie overdruk zou kunnen zijn. Is dit voor een benzine motor schadelijk en wat houdt dit exact in . Heb op advies van Wim V6 thx.. met warme motor even peilstok eraf gehad maar er kwam niet meteen veel olie uit.

wat kan ik nog doen...denk bijna even dealer toch laten kijken..mijn eigen J moet toch dinsdag voor grote beurt.

IMG-20120331-00483.jpg

IMG-20120331-00484.jpg

er zit dus rond de peilstok olie en komt steeds weer terug volgens mij. De stok sluit wel goed af volgens mij,.

IMG-20120331-00483.jpg

IMG-20120331-00484.jpg

er zit dus rond de peilstok olie en komt steeds weer terug volgens mij. De stok sluit wel goed af volgens mij,.

geen scheurtjes in de peilstokhouder zelf ?

heb ik namelijk wel gehad met mijn astra g opc, en was bijna in de stront gelopen

want er zat bijna geen olie meer in het blok( nog net een klein puntje olie aan de peilstok)

geen scheurtjes in de peilstokhouder zelf ?

heb ik namelijk wel gehad met mijn astra g opc, en was bijna in de stront gelopen

want er zat bijna geen olie meer in het blok( nog net een klein puntje olie aan de peilstok)

Kan je niet beter 1 topic hiervoor openhouden, Dit is Lastig, en Iritant om meerder topics over 1 onderwerp tegen te komen.

ALLES in 1 topic, en als er wat veranders TITEL aanpassen..

Willem

Kan je niet beter 1 topic hiervoor openhouden, Dit is Lastig, en Iritant om meerder topics over 1 onderwerp tegen te komen.

ALLES in 1 topic, en als er wat veranders TITEL aanpassen..

Willem

Dit heb ik nog niet geprobeerd, zal ik later nog even bekijken. Maar zal zowiezo just in case peilstok vervangen voor een nieuwe en nog foto's van het blok even maken.

Terug
Naar boven