• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G 1.6 16v (X16XEL) klaar voor Cruise Control?

Parqueted

Post weinig
Hoi iedereen,

Op de sloop heb ik een Astra G gezien waar Cruise Control in zit. Heb stiekem een beetje zitten te Googlen maar kan er niet heel veel wijs uit worden.

Is mijn Astra G voorbereid voor Cruise Control en hoe kom ik daar achter? Op sommige sites wordt er gezegd dat deze wagen zo plug & play is en sommige zeggen dat die niet voorbereid is..?

Ik heb een X16XEL motor erin liggen en bouwjaar is 2000

Weet iemand hier meer van?

Alvast bedankt :wors

Op de X1.6XEL is het wel mogelijk, maar niet heel makkelijk. Bij een 1.6 8v schijnt het wel makkelijker te zijn. Op het forum is genoeg te vinden over cruise control op een Astra.

als je op je tijd/datum/temp. display beide sensoren te gelijkertijd indrukt een tijdje, en je krijgt heel even de snelheid te zien. dan is je auto voorbereid.

in dat opzicht is het plaatsen van een andere richtingaanwijzer pook en inregelen voldoende.

zo niet, (gaat je datum of tijd knipperen voor instellingen) dan is het niet voorbereid.

bij 8v is dit meestal niet standaard, bij 16v meestal wel.

Leuk te lezen dit! Die van mij is voorbereid kom ik net achter 1.6 8kleppert, heeft iemand een howto hiervan om dit te doen?:)

Groeten

X16xel heb je bij je accu een loze stekker liggen, daar sluit je je servomotor op aan. Even kijken of je een schakelaar bij je koppelingspedaal hebt, anders ook uit de Astra halen. En dan inbouwen met een cc richtingaanwijzer, je hoeft niks in te leren. Zorg wel dat je de kabel naar je gasklep ook meeneemt die zijn moeilijk te vinden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

@Opel-Maus wrote:X16xel heb je bij je accu een loze stekker liggen, daar sluit je je servomotor op aan. Even kijken of je een schakelaar bij je koppelingspedaal hebt, anders ook uit de Astra halen. En dan inbouwen met een cc richtingaanwijzer, je hoeft niks in te leren. Zorg wel dat je de kabel naar je gasklep ook meeneemt die zijn moeilijk te vinden

Ik heb dus meer nodig dan alleen de richtingaanwijzer met CC nodig?

Is er misschien ergens een plaatje van hoe die dingen eruit zien? Ik heb er echt geen beeld bij. :jerry

Alvast bedankt

Wat je nodig hebt is de servomotor, de gaskabel vanaf de servomotor naar je gasklephuis, een kopplingspedaal schakelaar, een rempedaalschakelaar met 4 polen en een richtingaanwijzer met cc bediening, plaatje heb ik zo niet voor handen maar ik kijk wel even of ik wat kan vinden

Bij sommige astra g zit al een electronisch gasklephuis op, wat ik al zei. Als je beide knopjes van je klokje indrukt tijdens t rijden. En een snelheid ziet.

Dan is het alleen de cc stalk

Maar bij mijn weten is een x16xel altijd met mechanische gasklep, heb zelf een x16xel model 2 en die is nog met mechanische gasklep dus daar ga ik van uit

@swebbie wrote:Bij sommige astra g zit al een electronisch gasklephuis op, wat ik al zei. Als je beide knopjes van je klokje indrukt tijdens t rijden. En een snelheid ziet.

Dan is het alleen de cc stalk

Net nog even geprobeerd. KM/H komen voor een paar seconden op de display te staan en daarna herstart die.

Hoe zit het met een mechanisch of electrisch glasklep? Maakt dit uit voor CC?

Electronische gasklephuis word elektrisch bedient, ofwel door je computer geregeld.

Als je de cc erop zet regeld de computer dus je gas

Mechanisch is via een kabel, dus niet computer gestuurd.

@swebbie wrote:Electronische gasklephuis word elektrisch bedient, ofwel door je computer geregeld.

Als je de cc erop zet regeld de computer dus je gas

Mechanisch is via een kabel, dus niet computer gestuurd.

Mijn display geeft, na het indrukken van de 2 knopjes wel de huidige KM/H weer. Maar volgens andere is de X16XEL dus mechanisch geregeld. Kan ik dan wel of niet CC installeren? Anders ga ik morgen langs de sloop om hem eruit te halen

Als ik dit goed berijp zoals swebbie zegt, is het als je die knoppen inhoud en de snelheid er komt, het gewoon plug en play is;)

Ik zou als ik jou was voor de zekerheid Wim-V6 eens vragen, hij weet perfect of je een electronisch of mechanische gasklephuis hebt

....en dan heb je dus nodig wat ik eerder heb geschreven, dank voor je inbreng opeltje17!

Kan het zijn dat ik de servomotor, koppelingspendaal schakelaar etc. al erin heb zitten?

Voor wat ik me zo 1 2 3 kan herinneren heb ik geen loze stekker bij de accu liggen.. :jerry

Ik zou morgen overdag wel ff kijken of die extra connector er wel zit bij de richtingaanwijzer

Terug
Naar boven