Dag Opel-liefhebbers,
Allereerst een kleine introductie:
Een goede 5 jaar hebben mijn ouders een astra g 1.6 8v 2004 (z16se) in bezit en buitenom het reguliere onderhoud niks geks mee aan de hand in de ruim 60.000 km waarin ze hebben gereden. Teller staat nu op +-130.000.
Alleen de laatste tijd heeft de auto last van misfire op cilinder 3. Echter als de auto opnieuw gestart word, is de misfire weg.
De situatie is als volgt:
Versnelling 1 en 2 vol gas en vanaf +- 4500 toeren stotteren en knipperend mml.
Auto afgezet en opnieuw gestart, motor loopt normaal.
Versnelling 3/4/5 geen last van misfire boven de 4500 toeren.
Uitgelezen met de Opcom; alleen de foutcode misfire cil 3.
Bougies vervangen en geven een blauwe vonk. Maar nog steeds misfire.
Gezien dit zelden voorkomt het zo maar gelaten (wel de foutcode gewist telkens).
Zelf verdenk ik de nokkenassensor of krukassensor, gezien de bobine mooie sterke vonken geeft en het probleem alleen in hoge toeren voorkomt.
Het kan natuurlijk ook wat anders zijn, maar hier houd mijn kennis op
Wat adviseren jullie?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Marthyn
Allereerst een kleine introductie:
Een goede 5 jaar hebben mijn ouders een astra g 1.6 8v 2004 (z16se) in bezit en buitenom het reguliere onderhoud niks geks mee aan de hand in de ruim 60.000 km waarin ze hebben gereden. Teller staat nu op +-130.000.
Alleen de laatste tijd heeft de auto last van misfire op cilinder 3. Echter als de auto opnieuw gestart word, is de misfire weg.
De situatie is als volgt:
Versnelling 1 en 2 vol gas en vanaf +- 4500 toeren stotteren en knipperend mml.
Auto afgezet en opnieuw gestart, motor loopt normaal.
Versnelling 3/4/5 geen last van misfire boven de 4500 toeren.
Uitgelezen met de Opcom; alleen de foutcode misfire cil 3.
Bougies vervangen en geven een blauwe vonk. Maar nog steeds misfire.
Gezien dit zelden voorkomt het zo maar gelaten (wel de foutcode gewist telkens).
Zelf verdenk ik de nokkenassensor of krukassensor, gezien de bobine mooie sterke vonken geeft en het probleem alleen in hoge toeren voorkomt.
Het kan natuurlijk ook wat anders zijn, maar hier houd mijn kennis op
Wat adviseren jullie?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Marthyn