• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra g 1.8 16v 98 gekocht

Als de auto technisch GOED is, mag er best wat voor betaald worden, dat bespaar je weer op reparaties en onderhoud..

vergelijk ook met gelijke auto's uiteraard.

Willem

voordat je hem bekijkt, bekijk dan eerst de voorkant eens goed. het lijkt net alsof de bumper er niet fijn op zit. je ziet bij de bumper (onder de gril zeg maar) een opstaand randje zitten. dit randje hoort achter de motorkap te zitten.

ik vermoed dat hij een keer schade heeft gehad.

@OscaR-16v wrote:voordat je hem bekijkt, bekijk dan eerst de voorkant eens goed. het lijkt net alsof de bumper er niet fijn op zit. je ziet bij de bumper (onder de gril zeg maar) een opstaand randje zitten. dit randje hoort achter de motorkap te zitten.

ik vermoed dat hij een keer schade heeft gehad.

steekt inderdaad een beetje raar, maar hoeft niet perse schade te zijn, kan ook een keer bumper eraf gehaald hebben en niet fatsoenlijk terug gemonteerd.

Want voor een type van 99 vind ik de koplampen erg helder.. Bij originele rond deze tijd willen deze nog geel uitgeslagen zijn. dus mogelijk zijn deze vervangen/gepolijst.

Maarja, even op je gemak bekijken. Is wel van de eerste eigenaar geweest.

Automaat maurice! haha.. lekker lui rijden ;)

Voor de G zijn altijd genoeg onderdelen verkrijgbaar!! dat is ideaal :thumb

aan de bekleding te zien een 'club' uitvoering, maar dan met CDX lichtmetalen velgen d'r op.

Wilt voor de rest nix zeggen natuurlijk.

Open dakkie is lekker

Weze kijken maar weer zeer triest :cry Waarom kan ik niet een goede auto vinden :puke

Auto was opzich goed en idd bumper hangt wat na beneden, heeft lichte schade ooit iets geraakt denk ik.

Auto gestart en liep niet 100% stationair maar dat was geen ramp.

Het onderblok had na mijn mening veeeeel roest gewoon brokken roest leek het wel.

Onderkant was hard en zag er mega goed uit. Nieuwe midden + achterdemper banden goed hij schakelde lekker enzo. Maar toen.....

Apk +/- 1 maand nog goed en via de mail was al redelijk afgesproken astra + 1700 en deal... maar nee :argue meneer wou 350 max geven + 150 op de vraagprijs erbij omdat er anders geen nieuwe apk op kwam :thumbdown

Maar voor een auto met 1ton op de teller en redelijk wat roest op het onderblok... ik vind het maar raar dan ben ik nog wel 100x blijer met me astra f met 185xxx op de teller....

" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zal de man nog wel eens mailen over de apk + prijs want het is opzich wel een mooie auto maja :swear

Ik twijfel tog nog om deze te gaan halen. Over de prijs word nog gesproken. Zit nu al op 2100 maar wel nog 1maand + apk :sleeping oftewel moet nog 100 euro vanaf zodat ik zelf apk regel.

Maar zijn er mensen die ook een 1.8 16v hebben met roest op het onderblok?

ja bij mij zit er ook roest.., met 143xxx op de klok,

heb ook een 1.8 16v x18xe1 zelfde blok als het op filmpje..,

je moet niet vergeten dat de auto al 14 jaar oud is he ;), roest gebeurt heel snel.. vooral in de wintermaanden met zout etc.

Ja maar heb nog nooit gezien dat het met zo'n dikke laag op het onderblok zit. Ik schrok er beetje van

Bij me x25xe blok zie je echt nergens zo'n plekjes.

En bij bijv me astra 1.6je zie je ook geen gekke dingen.

Auto bevalt tot nu toe super. Alleen 1 ding vergeten te kijken gvd:( van de buitenkant viel het niet op tot ik ging kijken voor te tanke. Roest plekje :thumbdown

20120616113910.jpg

20120616113923.jpg

20120616113937.jpg

20120616114000.jpg

20120616124106.jpg

20120616124115.jpg

Het dakraam sluit soms half schuin. Ik moet bijv 1a2x extre sluiten en dan ligt die weer goed. Maar keertje insmeren hoop ik.

Voor de rest een prima wagen :thumb

Roestplekje z.s.m. behandelen, probleem heb ik ook gehad, als je er snel bij bent, roest het niet meer door. en inderdaad, dakmechanisme even schoonmaken en even opnieuw smeren, kan al veel schelen.

Oud stukje eruit slijpen, nieuw stukje erin lassen en overspuiten ;)

had er ook last van en heb het laten doen, tot op vandaag de dag nog geen spijt van gehad

Terug
Naar boven