• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra g 1.8 16v geen vermogen valt uit

Goedemorgen.

Gister had mijn auto opeens geen vermogen meer bij het stoplicht. En nou heb ik eerder al eens problemen gehad met mijn bobine en dit is later weer weggegaan. Nou heb ik hem weer losgehaald bougies bekeken en die waren pik zwart. Die dus schoongemaakt weer geprobeerd en hij start wel loopt ook 2 a 3 sec en daarna lijkt het of hij op 2 cilinders loopt en kan hij hem niet meer aanhouden. Ik kan gas geven wat ik wil maar reageert nergens meer op. Foutcodes zijn misfire cilinder 3 en verkeerd benzine mengsel in cilinder 4 en luchtmassameter verkeerde voltage. Ik ben eigelijk wel ten einde raad. Heb alles schoongemaakt enz. Waar kan het nog aan liggen?

X18xe1 of z18xe? Let op dat beide heeft bekend ecu problemen. Als je woon dicht bij, ik kan je helpen met test ecu, bobine, lmm.

Me kenteken is 10-GF-ZJ ik dacht dat het een x18xe1 was maar weet het niet zeker. Ik woon in bilthoven. Zou top wezen als je langs kan komen of iemand anders om hem te testen. Liefst dit weekend nog.

Liviu2004 is inmiddels langs geweest.
Die man is echt een topper!!!
We hebben het probleem gevonden. Luchtmassameter gaf geen waardes meer door. Nu opzoek naar een nieuwe luchtmassameter. Hopelijk kan hij er dan vrijdag op. En liviu ontzettend bedankt!! Je verdiend een standbeeld op dit forum!

Terug
Naar boven