• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra g 2002 2.2 liter traction control uitschakelen, hoe?

hallo,

ik heb even een vraagje voor u allen die er een beetje verstand van hebben

ik heb sinds kort een astra g, met van alles en nog veel meer waaronder traction control, dit is uitermate storend als ik stoplichtje wil trekken tegen een ricer met een honda civic, want als ikd an plankje gas ga dan valt hij gewoon weg terug in de toeren en kan ik opnieuw beginnen...

is hier een trucje of kitje of iets voor? een knopje of iets dergelijks, dat ik dat tijdelijk kan uitschakelen bijv.

mvg patrick

bij mijn astra uit 1999 kan ik hem uitzetten met een knop , hier op staat TC , zit tussen de pook en het asbakje in

ik weet niet of dat bij de nieuwe type astra g ook zo is

bij mijn astra uit 1999 kan ik hem uitzetten met een knop , hier op staat TC , zit tussen de pook en het asbakje in

ik weet niet of dat bij de nieuwe type astra g ook zo is

bij de 2.2 is ie niet uit te schakelen met een knopje.

je zou een zekering van de ABS eruit kunnen halen.

Willem

bij de 2.2 is ie niet uit te schakelen met een knopje.

je zou een zekering van de ABS eruit kunnen halen.

Willem

ga eens naar de website van de jongens atra owner club.

hierstaat precies om schreven waar je auto aan moet voldoen om dat te kunnen en

welke onderdelen je nodig hebt soms inclusief nrs.

indien hierop staat dat het niet mogelijk is dan is het ook niet mogelijk.

ga eens naar de website van de jongens atra owner club.

hierstaat precies om schreven waar je auto aan moet voldoen om dat te kunnen en

welke onderdelen je nodig hebt soms inclusief nrs.

indien hierop staat dat het niet mogelijk is dan is het ook niet mogelijk.

Ik heb in mijn Astra G 2.2 uit 2002 ook zo'n knopje
Nokia-N96-joost1095.jpg

kabelsetje is gewoon bij de dealer te koop, en je moet even een nieuw panneeltje halen waar dat knopje komt, ook bij de dealer. En een TC knopje, ook bij de dealer.

alleen met hevige sneeuwval zet ik hem uit.

over dat racen/wegrijden. Juist met TC moet het juist mogelijk zijn een zo snel mogelijke start te maken onder normale omstandigheden omdat je altijd maximale grip op de weg houd. Of zie ik dat verkeerd

spinnende wielen moet je niet hebben iig

Ik heb in mijn Astra G 2.2 uit 2002 ook zo'n knopje
Nokia-N96-joost1095.jpg

kabelsetje is gewoon bij de dealer te koop, en je moet even een nieuw panneeltje halen waar dat knopje komt, ook bij de dealer. En een TC knopje, ook bij de dealer.

alleen met hevige sneeuwval zet ik hem uit.

over dat racen/wegrijden. Juist met TC moet het juist mogelijk zijn een zo snel mogelijke start te maken onder normale omstandigheden omdat je altijd maximale grip op de weg houd. Of zie ik dat verkeerd

spinnende wielen moet je niet hebben iig

anders M-tech ff googlen, daar zijn ze 95,-

(al ben ik daar niet zo'n fan van, wel snelle levering)

EDS-motorsports of klassen?

anders M-tech ff googlen, daar zijn ze 95,-

(al ben ik daar niet zo'n fan van, wel snelle levering)

EDS-motorsports of klassen?

@AsconaC20NE wrote:haal toch gewoon zo'n setje, kabeltje kost nog iets van 15 euro bij de dealer, aansluiten, al met al 30 min. werk. Knopje en panneeltje moet je dan nog hebben, en klaar is kees.

Ik heb het alleen met hevige sneeuw of zo dat ik hem wel eens uit zet om iets wilspin te krijgen.

off-topic, een astra 2.2 leent zich niet echt om te 'racen', heerlijke motor, met lekker veel koppel onder in toeren. Maar met 9 seconden naar de 100 legt het tegen veel 'snelle' auto's af... Ook zonder ESP. Daarnaast beschermt TC/ESP jou zelf, en bepaard het je banden. En theoretisch gezien gezien is wielspin niet goed voor een snellere acceleratie. Het beste is om daar net onder te zitten.

dit heb je nodig

Nokia-N96-joost1055.jpg

draadje aansluiten op de ABS stekker, bij de 2.2 is dat pin 21 zo uit mn hoofd

Nokia-N96-joost1061.gif

Nokia-N96-joost1062.jpg

die rechter kabel voer je zo naar binnen door het schutbord

Nokia-N96-joost1063.gif

grijze draadje is voor de verlichting van de knop, haal je bij verlichting van de sigarettenaansteker weg

Nokia-N96-joost1064.jpg

alles teurg monteren

Nokia-N96-joost1095.jpg

en testen, bij lampje aan, is het systeem uitgeschakeld

Nokia-N96-joost1096.jpg

klaar, 30 min werk. kabelsetje kun je het best bij de dealer halen. Knopje kan daar duur zijn, misschien even op ebay of zo zoeken.

knopje had ik voor 10 euro op ebay, kabeltje was iets van 15 euro en kapje voor het knopje was ook niet zo heel duur. Volgens mij was ik alles bij elkaar nog geen 50 euro kwijt en het is heel makkelijk zelf te doen.

Mooie uitleg zo! Heb jij toevallig het onderdeel nummer van de kabel?

@AsconaC20NE wrote:haal toch gewoon zo'n setje, kabeltje kost nog iets van 15 euro bij de dealer, aansluiten, al met al 30 min. werk. Knopje en panneeltje moet je dan nog hebben, en klaar is kees.

Ik heb het alleen met hevige sneeuw of zo dat ik hem wel eens uit zet om iets wilspin te krijgen.

off-topic, een astra 2.2 leent zich niet echt om te 'racen', heerlijke motor, met lekker veel koppel onder in toeren. Maar met 9 seconden naar de 100 legt het tegen veel 'snelle' auto's af... Ook zonder ESP. Daarnaast beschermt TC/ESP jou zelf, en bepaard het je banden. En theoretisch gezien gezien is wielspin niet goed voor een snellere acceleratie. Het beste is om daar net onder te zitten.

dit heb je nodig

Nokia-N96-joost1055.jpg

draadje aansluiten op de ABS stekker, bij de 2.2 is dat pin 21 zo uit mn hoofd

Nokia-N96-joost1061.gif

Nokia-N96-joost1062.jpg

die rechter kabel voer je zo naar binnen door het schutbord

Nokia-N96-joost1063.gif

grijze draadje is voor de verlichting van de knop, haal je bij verlichting van de sigarettenaansteker weg

Nokia-N96-joost1064.jpg

alles teurg monteren

Nokia-N96-joost1095.jpg

en testen, bij lampje aan, is het systeem uitgeschakeld

Nokia-N96-joost1096.jpg

klaar, 30 min werk. kabelsetje kun je het best bij de dealer halen. Knopje kan daar duur zijn, misschien even op ebay of zo zoeken.

knopje had ik voor 10 euro op ebay, kabeltje was iets van 15 euro en kapje voor het knopje was ook niet zo heel duur. Volgens mij was ik alles bij elkaar nog geen 50 euro kwijt en het is heel makkelijk zelf te doen.

Mooie uitleg zo! Heb jij toevallig het onderdeel nummer van de kabel?

mijn broer heeft dit knopje zelf gemaakt want 100 euro voor een knopje met een kabel is wel veel en ikzelf heb ook een 2.2 liter benzine.

grz

Terug
Naar boven