• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G beginnersvragen

Woofer:

Platte subwoofer>>Pioneer TS-WX710A

of in je reservewielkast>> TS-WX610A

En wat ted zegt, Wil je dat torretje sneller maken ben ik bang dat je heel veel geld moet uitgeven. Ik zou dan inderdaad voor een 1.6 16v gaan. Die zijn ook stuk beter te tunen.

@TedMechanic wrote:Open luchtfilter zuigt 9 van de 10 keer meer warme lucht aan dan een standaard filter, waardoor je eerder vermogensverlies hebt dan vermogenswinst. Verder moet je sowieso geen wonderen verwachten bij het vervangen van je luchtfilter.

Tja, dat je 75 pk te weinig vindt, had je bij de proefrit toen je 'm kocht ook al kunnen merken en dan heb je gewoon de verkeerde auto gekocht. De goedkoopste manier om 100 pk te krijgen is om deze auto te verkopen en een 1.6 16V ervoor terug te kopen.

Je kan ook overwegen een ombouw te doen naar een 1.6 multipoint injectie motor, C16SE(I) of E16SE, dan kom je op 98pk uit.

Dan heb je de komplete motor nodig met aanbouwdelen en kabelboom, alsmede een brandstofpomp van een X16XE / Z16XE motor even uit me hoofd.

Versnellingsbak, steunen en assen kan je dan hergebruiken.

Ik weet alleen niet of dit al is gedaan is in een Astra G en of je dan ook nog je uitlasgaswaardes voor de APK haalt :hmmz

Hmm dan neem ik maar genoegen met de 75 paardjes (als ze er nog zijn) onder de motorkap. Dan eerst het geluid maar eens regelen :).

Terug
Naar boven