• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra g bertone 16v xe Raar doen, enkele probleempjes

Thermostaat is niet echt belangrijk denk ik ofwel?

als je de kans wil hebben dat hij te heet word en je motor in de soep loopt, of als hij open blijft staan en je het in de winter niet warm krijgt in de auto, dan moet je het zo laten. Maar thermostaatjes zijn niet heel duur over het algemeen, vervangen dus. DIng zit er ook niet voor niets op natuurlijk.

Over je olieverbruk, zorg eens voor goede schone olie, je hebt dan ook de kans dat je kleppen niet meer tikken en goed gevuld worden. Daarnaast zou je een addetief kunnen proberen zoals hierboven aangegeven. Over het algemeen vebruiken de 1.6 en 1.8 altijd wel wat olie, maar niet zoveel als die van jou wat duid dat er mogelijk niet echt zuinig er mee is omgegaan in het verleden

Dus na een tijdje weggeweest te zijn heb ik dus wel een beetje tegenslag gehad maar toch heb ik besloten om de auto toch te houden.

Downdates: Radiator is rot(word vandaag vervangen.

Flexibel van de uitlaat is kapot gegaan. daar is een andere voor in de plaats gekomen.

burage van de krukas lek(Word nog vervangen samen met koppelingsplaat.

Update: Velgjes gekocht king:

Ik hou jullie op de hoogte :)

de mijne heeft alleen dat die idd altijd net onder de 90 graden blijft, olieverbruik is bijna niks, loopt rustig en regelmatig.. alleen die temperatuur.. gas geven doe ik pas na ong 10 minuten nadat hij ( bijna ) op 90 staat.. dus ik zoek er niet teveel achter.. als je wat doorrijd word die wel 90.. hij doet t geweldig.. onderhouds beurtje met filters etc heeft hem goed gedaan :wub

Ik vind het ook gewoon Overdreven fijn om met deze auto te rijden. Dat gevoel wat ik heb heb ik alleen maar gehad bij 2 auto's en dat was bij een vag en bij opel. Al de rest moet ik eerlijk gezegd niet hebben.

Daarom heb ik ook besloten om de astra te houden.

vind dat je em voor olie verbruik ook niet weg hoeft te doen :P

daarnaast kost zon kaal blok ook niet de wereld (als het echt een olieboot is dan :P )

Het is de burage van de krukas waardoor hij lekt, die achter het vliegwiel zit. Als ik die vervang ben ik van het olieverbruik af. ben iets dikkere olie gaan gebruiken waardoor die nu iets minder lekt en waardoor ik nu al 1500 km heb gemaakt zonder olie bij te gooien.

@vyslouzil wrote:Het is de burage van de krukas waardoor hij lekt, die achter het vliegwiel zit. Als ik die vervang ben ik van het olieverbruik af. ben iets dikkere olie gaan gebruiken waardoor die nu iets minder lekt en waardoor ik nu al 1500 km heb gemaakt zonder olie bij te gooien.

bedoel je de krukaskering?

Welk Merk / Type Olie doe je erin? Vele doen er 5W30 in maar die van mij verbruikte ook een beetje, niet zoveel maar na vullen met 15W40 geen last meer van.

Kleprubbers kunnen ook de veroorzaker zijn van oliegebruikt, maar in geval van dit motortype duid dit meestal op onderblok slijtage (zuigerveren). Onderblok revisie kost geen duizende euros, denk dat je onder de 1000 euro klaar moet zijn met revisie ervan.

Ja ik denk het de krukaskering, wij noemen het de burage :p een ringetje van pak 10 euro. Maar deze vervangen is een deel werk+ koppelingsplaat in 1x meevervangen.

Klepstoters hoor ik ook wel maar dat is nog niet zo een probleem.

krukaskering vervangen is inderdaad een flinke klus. laatst zelf ook nog gedaan met me maat.

maar als je krukaskering aan de bakzijde zoveel lekt, dan zou je haast denken dat je koppeling wel moet slippen.

heb hem ongeveer 4 cm verlaagd, dus was nog niet nodig.

setje verstelbare koppelstangen kost je ong 45 euro.

dus dat is het geld niet.

ja zo veel kosten ze niet maar als je alles bij een telt wat ik eigenlijk nog zou moeten kopen kom ik uiteindelijk een gigantisch bedrag tegen :p

Zo mijne schroefset is geplaatst en de velgen liggen in de garage te wachten op rubber en zomer. :p

Alleen moeten jullie mij helpen met foto's plaatsen. Weet niet goed hoe dat moet hier :p

Zou m eerst Flushen en zorgen dat de Carterventilatie goed werkt...

Dit heeft laatst bij mij bij een Z18XE ook GOED geholpen het olieverbruik knap te drukken..

> Als de auto voornamelijk korte ritten heeft gemaakt, en je maakt er ineens een lange rit mee, kan het oliepeil eenmalig hard zakken, komt door Condens en vervuiling in de olie.

Willem

Terug
Naar boven