• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra-G bj:2001 startproblemen

Hallo allen,

net lid geworden, en gelijk maar even een vraag.

Heb een Opel Astra-G 2.0 DTH bedrijfswagen.

Voor de winter had de auto nogal wat startproblemen, naar de garage geweest, nieuwe startmoter en grote beurt gehad. Daarna startte hij weer prima.

Met de kou kreeg ie toch weer wat last van moeilijk aanslaan. En ja ik heb lang genoeg voor gegloeid... zelfs 30sec. gewacht nadat het lampje op het dashbord uitging. Volgens een Opel dealer garage was dat "normaal voor dit soort blokken". Toch wel raar omdat ik er vorig jaar mee in Oostenrijk reed met -20 en nergens last van had.

Dealer heeft accu doorgemeten maar zegt dat ie goed is.

Maargoed je raad het al... nu de temperaturen weer boven 0 zijn, wil de auto nog steeds niet starten. Duurt vrij lang en meerdere malen proberen voordat de moter aanpakt.

dus mijn vraag is dan ook, zou het toch de accu kunnen zijn die niet genoeg vermogen aan de nieuwe startmoter kan leveren??

Alvast bedankt,

Okeej

maar 30 seconde voorgloeien????/

Ik ben vandaag met een Y2.0DTH bezig geweest (Zafira 2004), maar daar ging het lampje niet eens van aan vandaag.

Vanmorgen liep deze in enkele slagen.. (koude start)

motor ging na de reparatie wel moeilijk aan, maar dat was omdat de hogedruk diesel leidingen los geweest waren.

Willem

Okeej

maar 30 seconde voorgloeien????/

Ik ben vandaag met een Y2.0DTH bezig geweest (Zafira 2004), maar daar ging het lampje niet eens van aan vandaag.

Vanmorgen liep deze in enkele slagen.. (koude start)

motor ging na de reparatie wel moeilijk aan, maar dat was omdat de hogedruk diesel leidingen los geweest waren.

Willem

dat zou zeker een goede zijn om te controleren.

Vind het persoonlijk aardig gammel zitten bij zo'n diesel.

Willem

@wim,

nee eerst voorgloeien met de kou totdat lampje uitgaat..en vervolgens ( op advies van opel dealer ) door laten gloeien totdat ze ziet dat de binnenverlichting weer feller gaat branden. ( dus nog ong. 30 sec. ).

Vandaag gloeide de auto inderdaad nauwlijks voor omdat het niet koud was, maar het kostte me meerdere keren starten en uiteindelijk sloeg de moter net aan..

er komt ook altijd tijdens het starten witte rook uit de uitlaat, volgens mij is dit niet ernstig toch omdat witte rook vaak vocht is?

En wat zouden de retourleidingen van de verstuivers ermee te maken kunnen hebben?.. dat de verstuivers hun overtollige brandstof niet goed kwijt kunnen en daardoor de inspuiting / verbranding problemen geeft?

dat zou zeker een goede zijn om te controleren.

Vind het persoonlijk aardig gammel zitten bij zo'n diesel.

Willem

@wim,

nee eerst voorgloeien met de kou totdat lampje uitgaat..en vervolgens ( op advies van opel dealer ) door laten gloeien totdat ze ziet dat de binnenverlichting weer feller gaat branden. ( dus nog ong. 30 sec. ).

Vandaag gloeide de auto inderdaad nauwlijks voor omdat het niet koud was, maar het kostte me meerdere keren starten en uiteindelijk sloeg de moter net aan..

er komt ook altijd tijdens het starten witte rook uit de uitlaat, volgens mij is dit niet ernstig toch omdat witte rook vaak vocht is?

En wat zouden de retourleidingen van de verstuivers ermee te maken kunnen hebben?.. dat de verstuivers hun overtollige brandstof niet goed kwijt kunnen en daardoor de inspuiting / verbranding problemen geeft?

Deze witte rook is geen vocht Sven.

Deze witte rook zal parafine zijn, omdat de motor veel te weinig diesel krijgt direct na het aanslaan.

Als de retourslangen lek zijn kan de brandstof uit de verstuivers lopen en dan moet er opnieuw brandstof naar de verstuivers gepompt worden tot deze op druk zijn.

ik had in feite hetzelfde als dat je kapotte retour leidingkjes zou hebben.

ik heb de hoge druk leidingen los gehad.

de motor wou toen ook niet makkelijk aanslaan, eerder NIET aanlaan, ja half op 1 cilinder, maar meer niet.

ik heb toen de luchtslang van het inlaat losgehaald, en remmenreiniger in het inlaat gespoten, slang er weer op, dan starten, dan slaat de motor aan op de remmenreiniger, en pakt dan WEL de diesel op.

dan kan je ook eens proberen.

willem

Ik DACHT dat als de 30 seconde wacht, hij niet 30 seconde langer blijft gloeien, maar dat hij gewoon na stopt met gloeien, en je vervolgens dus eigenlijk de bougies laat afkoelen. Of klopt dat niet? Of is dat blok afhankelijk?

Deze witte rook is geen vocht Sven.

Deze witte rook zal parafine zijn, omdat de motor veel te weinig diesel krijgt direct na het aanslaan.

Als de retourslangen lek zijn kan de brandstof uit de verstuivers lopen en dan moet er opnieuw brandstof naar de verstuivers gepompt worden tot deze op druk zijn.

ik had in feite hetzelfde als dat je kapotte retour leidingkjes zou hebben.

ik heb de hoge druk leidingen los gehad.

de motor wou toen ook niet makkelijk aanslaan, eerder NIET aanlaan, ja half op 1 cilinder, maar meer niet.

ik heb toen de luchtslang van het inlaat losgehaald, en remmenreiniger in het inlaat gespoten, slang er weer op, dan starten, dan slaat de motor aan op de remmenreiniger, en pakt dan WEL de diesel op.

dan kan je ook eens proberen.

willem

Ik DACHT dat als de 30 seconde wacht, hij niet 30 seconde langer blijft gloeien, maar dat hij gewoon na stopt met gloeien, en je vervolgens dus eigenlijk de bougies laat afkoelen. Of klopt dat niet? Of is dat blok afhankelijk?

Nope, als het lampje uitgaat, gloeien de meeste diesels gewoon lekker door, gedurende ongeveer 30 seconde.

Dit kan je zien aan de binnenverlichting, die word feller na die 30 seconde.

Ik had in onze kadett toen een lampje direct op de gloeiers gezet, en die bleef dan ook netjes branden.

Willem

@ Wim,

Dat is dan inderdaad wel even een goeie om te controleren.. wellicht zijn het dan inderdaad de retour leidingen.

Wat me ook opviel is dat als ie uiteindelijk gestart is, dat de moter dan stationair erg onregelmatig loopt in het begin. Maar als ik was gas bij geef en/of wegrijd is dat probleem weg.

dus zou inderdaad een brandstof / toe en afvoer probleem kunnen zijn.

Nope, als het lampje uitgaat, gloeien de meeste diesels gewoon lekker door, gedurende ongeveer 30 seconde.

Dit kan je zien aan de binnenverlichting, die word feller na die 30 seconde.

Ik had in onze kadett toen een lampje direct op de gloeiers gezet, en die bleef dan ook netjes branden.

Willem

Terug
Naar boven