• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra g brandstof filter

miral astra

Post weinig
goeie middag

ff een vraag, hoe krijg je in 1 geheel de filter er tussen uit?

linker kant was zo los rechterkand (dus naar de tank) zat muur vast en is dus ook afbebroken.

is er een truuk voor om dit los te krijgen:hmmz

MIRAL79
[/URL]

MIRAL79
[/URL]

MIRAL79
[/URL]

kan niemand hier mij vertellen of er een makkelijkke truuk is om dit los te krijgen:cry

niet zoiets van shuif hem naar voren of draai hem een kwart slag:hmmz

Als t goed is moet je het slangetje iets naar de filter drukken (licht) en dan aan beide zijden met een fittingschroevendaaier de plastic klemmetjes indrukken.

Als dat is gelukt kun je de slang eraf trekken

origineel gepost door astropel

Als t goed is moet je het slangetje iets naar de filter drukken (licht) en dan aan beide zijden met een fittingschroevendaaier de plastic klemmetjes indrukken.

Als dat is gelukt kun je de slang eraf trekken

dank u:wors

meende dat de dealer er een speciale tang vor heeft.

Maar inderdaad leiding iets door drukken en dan de klemmetjes in drukken.

Vidn het maar priegelwerk.

origineel gepost door astropel

Kan ik hieruit opmaken dat t gelukt is ? :hmmz

ik heb het nog niet gedaan bij een 2e astra g. de foto's die je nu ziet heb ik wel gedaan samen met de eigenaar van de auto.

linker kand dus naar de motor toe was zo las, maar de kand die van de tank komt zat muur vast. toen hij eindelijk los kwam, zaten er te veel onderdelen nog op de brandstof filter zelf;) dus moest er een gewoon stukje slang tussen komen.

maar in plaats van de volgende keer precies het zelfde te doen, vraag ik het hier aan de jongens die het al vaker hebben gedaan:)

origineel gepost door Add

meende dat de dealer er een speciale tang vor heeft.

Maar inderdaad leiding iets door drukken en dan de klemmetjes in drukken.

Vidn het maar priegelwerk.

eeen tang hiervoor:thumbup ik heb wel een schoonmoeder :D ik zal is kijken of ik aan die tang kan komen

bedankt voor dit;)

Terug
Naar boven